Förlänga telesladden från förstajacket

Permalänk
Medlem

Förlänga telesladden från förstajacket

Jag hittade mitt förstajack igår som jag inte hade en aning om att det ens existerade. Hur som helst så är kopparkabeln väldigt kort och jag behöver förlänga för att kunna fästa på uttaget ordentligt. Jag undrar helt enkelt om man ska använda sig av en kopplingslist för förlängningen eller hur ska man gå till väga
??

Sen undrar jag om det spelar någon roll vilken sida man placerar de båda koppartrådarna på uttaget....är det någon skillnad och hur ser man den i sådana fall? Är t ex höger sida enbart för uttrafik och vice versa eller är det bara å köra på?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk

Bara att koppla på, vit och blå där nere på ingående och sedan dom andra i ovankant, förläng med en sockerbit. Kan vara lite kul om nån ringer när man håller på, blir typ 110v eller nåt. Mät vit och blå först så du e säker på att dom e inkommande

Permalänk
Medlem

Va nu tar vi om det här...Jag har ingen vit och blå sladd?? Bara en grå dubbelsladd som man separerar och där i finns en koppartråd i varje? Sen förklara vad du menar med sockerbit...? Ska jag inte använda en kopplingslist?

Jag lyckades vaska fram att vi menade samma sak men hade olika namn tydligen...sockerbit och kopplingslist är samma sak. Men sladdarna är skumma för jag har inga färgglada som du. Mina är ganska gamla, kanske har med det att göra?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]