Funderar på att köpa Microsoft Visual C++.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Detta gjorde jag. Frågan är nu bara när det kommer på posten

Jag frågade killen där i MS-båset och enligt honom var det en "fullversion". Vad han nu menade med fullversion är iofs diskutabelt. Jag antar att det är den som de kallar Standard.

Är det någon som fått sina skivor förresten?

Nja jag tror det tillochmed kan vara Pro versionen dom menade, detta sa Gargamel på forumet.nu:

Citat:

Jag skall kolla upp när det egentliga launch-datumet för det här är på kontoret imorgon. Men i princip så var det en pre-launch på Dreamhack av ett program som går ut på att alla studenter i Sverige kan få fullversionerna av VIsual Studio (tror det var pro), DirectX SDK samt MSDN Library. Anmälningsformulär kommer upp på MS-webben inom kort.

Om det är så, är dom reeeedigt snälla

Permalänk
Medlem

MSDN är ju gratis på nätet annars.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
Hehe ojsan blev fel :p, frågan skulle vart:
Är det mer än bara Visual Studio? Villka då program? Är det fullversioner? (Glömde säga innan, kanske var rätt självklart men iaf: Det är fullversioner jag snackar om, altså inte sånna där 60dagars shareware..)

Japp det är hel versioner.

Visual Studio .NET 2003 Professional
Visio Professional 2003
Windows XP Professional with SP1a
Microsoft Visual Studio 6 Pro
MSDN Library - October 2003
Microsoft SQL Server 2000 Developer Edition
SQL Server 2000 SP3a
Microsoft Visual J# .NET
Microsoft Windows 2000 Professional (with SP4)
Visual Studio .NET Professional 2003
Virtual PC 2004
Access 2003

Det är ungefär vad man kan ladda ner och få serie nummer till.

För att få det gäller det att skolan har fixat kontrakt med Microsoft. Utbudet ändras nog lite beronde av vad studenterna pluggar för något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
MSDN är ju gratis på nätet annars.

Jag har modem så det är jäävligt kärvt att sitta och surfa på Microsofts sida som man knappt hittar något på... Nej, då är det bättre att få den hemskickad på CD.

theboogieman: Jävligt nice...

Iaf,
Hm skickade iväg en förfrågan angående detta till Micrsoft, som jag sa innan men har dock inte ännu fått svar... Dock när jag tänker på det så var jag lite trött, och nånting kan ha gått fel (har en ruskig känsla av att jag skickade på Svenska till en Engelsk adress... hm... ), så jag skickar nog igen... Återkommet om jag får nått svar iaf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
Iaf,
Hm skickade iväg en förfrågan angående detta till Micrsoft, som jag sa innan men har dock inte ännu fått svar... Dock när jag tänker på det så var jag lite trött, och nånting kan ha gått fel (har en ruskig känsla av att jag skickade på Svenska till en Engelsk adress... hm... ), så jag skickar nog igen... Återkommet om jag får nått svar iaf...

Väntar med spänning

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

Öjjöjj, gubbar lysta upp! För er som inte prenumineruarius(hur fan stavas de?) på DreamHack's nyhetsbrev så stog det iaf såhär i senaste:

Citat:

Här följer ett kort meddelande från vår guldsponsor Microsoft:

Detta är Micke från Microsoft och jag har en kort hälsning till er

som signade upp er för en Visual Studio och Game Developers Toolkit

på DreamHack. Vi har inte glömt bort er, jag lovar! Tyvärr så blev

dock programmet något försenat men inom de närmaste veckan max två

bör ni få allt.

Äntligen!!

Permalänk
Medlem

Kan vem som helst som studerar få det där?

Permalänk

Yes. Eller iaf vad jag vet så ska alla som är studenter i Sverige ha möjligheten att få det. Dom sa att det skulle komma upp mer på deras sida, men har inte sett nån mer info än, det kommer la också inom några veckor (förhoppningsvis). Skickade faktist iväg ett mail till microsoft.se i frågan igen... Men så fick jag svar i DreamHack nyhetsbrevet istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
Yes. Eller iaf vad jag vet så ska alla som är studenter i Sverige ha möjligheten att få det. Dom sa att det skulle komma upp mer på deras sida, men har inte sett nån mer info än, det kommer la också inom några veckor (förhoppningsvis). Skickade faktist iväg ett mail till microsoft.se i frågan igen... Men så fick jag svar i DreamHack nyhetsbrevet istället.

eftersom jag då inte vet vad som stog i DHs nyhetsbrev, och antagligen många andra som inte heller vet så skulle du ju kunna skriva det...

Citera mej vid svar, för jag är inte så ofta på denna forumdelen...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
eftersom jag då inte vet vad som stog i DHs nyhetsbrev, och antagligen många andra som inte heller vet så skulle du ju kunna skriva det...

Citera mej vid svar, för jag är inte så ofta på denna forumdelen...

Skrev det två inlägg uppåt
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2861502...

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ungefär när detta erbjudandet skulle komma? Kommer det då stå på microsoft.se eller vart ska man leta?

Permalänk
Medlem

Idag fick jag DVD:n med Visual Studia 2003 Pro i brevlådan.
Själva Visual Studio låg som en zip-exe-fil och gick inte att packa upp pga crc-error.
Någon annan som har fått sin DVD som vill testa om det går att packa upp filen?
Det är iaf inte fel på skivan eftersom filen gick att kopiera över till hårddisken.

På DVD:n fanns:

- DirectX 9.0 SDK
- M.E.L.L. - Developer Edition for MSDN Academic Alliance
- Visual Studio .NET 2003 Professional
- VS_2003_MSDN

Den levererades i en plastficka i ett vanligt kuvert.

Visa signatur

berta, gamla berta, du är en underbar maskin...

Permalänk

Fick den också idag, när jag registrerade sa jag att jag ville ha CD-versionen pga att jag inte har DVD i den här datorn, vad får man? DVD-versionen såklart! Jaja, det går väl att lösa, har dock inte kollat på dvdn ännu.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick, precis som independence, en DVD-skiva trots att jag bad om CD-skivor. Suck.

Permalänk
Hedersmedlem

Alla dvd-skivorna är korrupta, dock rör det sig bara om en bmp-fil. Så packa upp med ex. winrar sen lägger ni in en "dummy bmp" så fungerar det att installera. Bilden som är skadad är en skin fil till någon typ av mediaspelare till windows CE. Så det är inte hela världen.
Jag har varit i kontakt med Microsoft (Malin Öberg) under förmiddan och meddelat om problemet. Exakt vilka åtgärder som kommer tas fick jag tyvär inte reda på.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

Soft som fan, fick också mitt idag.. Jag skrev också att jag ville ha CD version men fick ändå DVD, men men... Ska dra upp nu till NetOnNet och inhandla en DVD-spelare, hade säkert gjort det nån gång i framtiden ändå annars..

Permalänk
Medlem

Vi som inte var på Dreamhack, är det möjligt för oss också att få Visual Studio? Vet någon ifall man kan beställa det via Microsoft?

Permalänk
Hedersmedlem

Stabilt med trasig fil, även om det nu går att fixa.

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem

fick min med, men inte fan går det att installera MSDN inte... klagar på att fel skiva är insat...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metus
fick min med, men inte fan går det att installera MSDN inte... klagar på att fel skiva är insat...

MSDN library - april 2003 finns att ladda ner från microsoft,
image1 - image2 - image3

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Och till det kan man tanka hem den här uppdateringen som ser till att man får oktober-utgåvan av MSDN Library.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osiris
MSDN library - april 2003 finns att ladda ner från microsoft,
image1 - image2 - image3

Vad ska man göra med img-filerna sen? Funkar iaf inte i daemon tools =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ereinion
Vad ska man göra med img-filerna sen? Funkar iaf inte i daemon tools =/

döp om dom till *.iso så ska det fungera

Visa signatur
Permalänk

Hmm, jag var inte på DH. Vill ju också ha en gratislicens av det...

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

Jag vill också ha det
Kan jag få det gratis ändå på något sätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Alla dvd-skivorna är korrupta, dock rör det sig bara om en bmp-fil. Så packa upp med ex. winrar sen lägger ni in en "dummy bmp" så fungerar det att installera. Bilden som är skadad är en skin fil till någon typ av mediaspelare till windows CE. Så det är inte hela världen.
Jag har varit i kontakt med Microsoft (Malin Öberg) under förmiddan och meddelat om problemet. Exakt vilka åtgärder som kommer tas fick jag tyvär inte reda på.

Tackar, funkade bra

Men jag undrar om du har fått något svar på vad dom ska göra åt dom andra problemen?
Jag vill få igång MSDN men som sagt så vill den ha CD 1 osv..

Permalänk
Hedersmedlem

De verkar jävla kompetenta på Microsoft Sverige. De har lyckats med att skicka paketet på DVD till alla (oavsett önskemål) samt inkluderat icke-fungerande versioner av både VS.NET och MSDN Library

Permalänk
Inaktiv

Ingen som vet var man kan få tag på detta fina erbjudande om man nu inte var på Dreamhack?

Permalänk

Jag undrar exakt samma sak som Snuffle.

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag är jäkligt sugen på det erbjudandet oxå, men jag tror nog att det är kört för oss som inte var på Dreamhack och skrev upp oss Jag ska maila till Micke på majkrosoft och fråga.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."