Permalänk
Medlem

Zalman NB kylare passa ej, hur fästa?

Jag har köpt en Zalman NB kylning. Chansade lite, visste inte om den passa på mitt Abit IS7. Naturligtvis passade den inte. Fanns inga hål i mobordet att fästa den i.

Kan man klistra fast den med Zalmans värmeledande klister?
Tycker dock det verkar lite riskabalt...

Tips på HUR man kan få fast NB Kylaren tas tacksamt emot. Då den nuvarande fläkten som kyler den lilla lilla flänsen väsnas som ett jumbojet på väg att lyfta.

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

Om hålen inte finns så går det ju bra att limma, kör på http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=102&session=8aa6c70... , eller så om du har kylpasta hemma så kan du blanda det med http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=103&session=8aa6c70...
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Det är denna produkten jag har hemma.
http://www.gtek.se/index.php?mode=i...683d1ebb3fafccb

Men sitter det bra då? Är det inte risk att det faller av eller att NB skadas på ngt vis?

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk

´Buntband!!!!!!

Visa signatur

A64 3400@2600 Msi K8N platinum 1024 Adata pc 3200 Gecube X800 pro

Permalänk
Medlem

Nä men det går inte att bunta ihop det. Vad ska jag bunta runt?

Att blanda kylpasta och värmeledande lim verkar som en bra idè men hur mycket kylpasta ska man blanda med limmet?

Läste att man kunde sätta lite lim i hörnorna av NB och kylpasta i mitten sen trycka ditt flänsen?

Är det tillförlitligt, är rädd att ngt förstörs.

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

Zalmans lim är inte att lita på. Har limmat fast min sydbryggefläns tre gånger nu, går ett tag sen lossnar den.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

Har klistrat fast flänsen nu då min kamrat sa att han haft sin fastklistrad i cirka 6 månader utan problem. Får se hur det går.

Kan man ngn stans se tempen på NB? Om inte finns det program som visar tempen?

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

jag kör med AC5 överallt, och epoxylim i hörnen

Permalänk
Medlem

Tycker det låter betydligt trevligare med AS-pasta på, och sen epoxy i hörnen för att fästa. Kan ju tänkas att man vill montera av den någon gång i framtiden och då är det betydligt mindre huvudvärk om den sitter med lite epoxy i hörnen än om den sitter med Thermal Adhesive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
jag kör med AC5 överallt, och epoxylim i hörnen

Limmar man alltså PÅ själva chippet eller?

Permalänk
Medlem

Ja jag limmade, det sitter som berget.

Hade värmeledande lim.

Kan nog va jobbigt att få bort flänsen om man skulle vilja det.

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

Tjenare

För fasen...skicka tillbaka fläkten. Och se dig om efter ett allternativ, limma dit den är INGEN BRA IDÈ.

Permalänk
Medlem

Larsioni : det är en passiv kylare, dvs ingen fläkt, bara en stor fläns

sen ser jag inget fel med att limma, bara det sitter (vilket det borde med epoxy), och vill man ha bort det är det bara att vara lite försiktig med ett rakblad...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt, uppfattade det som att det var en cpu fläkt ni pratade om...blir fel när man inte är med på spelplan...haha. Och självfallet är det inga problem med att limma dit den.

Mvh

larsioni

Permalänk

Funkar über

Permalänk
Medlem

mergyconny kan sin paint och nej tror inte det ska vara fara att klistra fast flänsen..

Visa signatur

egentligen gillar jag gitarrer mer än datorer...

Permalänk
Medlem

Har haft flänsen fast klistrad sen den 8 mars nu. Drygt 1 vecka. Klarade ett påfrestande LAN i helgen. Inga som helst problem. Funkar fin fint.

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

kan säga att den där hörntekniken e mycket bättre än värmeledande lim...har kör med den på alla mina ramminnen och på grafikkorts minnen på båda mina grafikkort...har dessutom limmat om sydbryggan på samma sätt och har aldrig haft problem med att det har lossnat när jag inte vill att det ska det.
Vill man att det ska lossna så vrider man bara lite lätt så lossnar det direkt...

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dpmne
mergyconny kan sin paint

Permalänk

Säger bara Super Attack

kör jag stenhårt på Kylpasta och super attack, fastnar på en halvminut

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstalker
Säger bara Super Attack

kör jag stenhårt på Kylpasta och super attack, fastnar på en halvminut

Kan man få loss det då? Om man skulle behöva alltså...

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk

Det går att få loss det ganska lätt
man limmar ju inte hela ytan, alla gånger jag gjort det har det funkat fint (4-5ggr)

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

hehe, ni kör allt brutala tekniker

är själv lite rädd för att montera kylflänsar på mitt grafikkort, och det jag undrar är :

hur hårt sitter denna värmeledande tejp som sitter på dem orginal?

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/