Permalänk
Medlem

Hjälp - Datorn Startar om

Ja skulle bränna en skiva nyss så helt plösligt starta datorn om så ja testa bränna en gång till sen så starta datorn om igen

Datorn startar om ibland utan andledning

Ja tror det börja när ja la in ett nytt Minne

Vad kan vara fel ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Testa minnet med programmet "Memtest" som finns i filarkivet här på sweclockers. Testa att ta ut minnet och se om det slutar, då lär det vara nätagget som nått sin absoluta gräns, eller en korrupt sticka. Kolla så ditt moderkort inte har speciella bestämda slots för dual/single channel hur stickorna ska sitta; detta ser du i manualen.

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem

Vart kan ja hitta uppdatering till det moderkort ?

ASUSTeK Computer Inc VT8363/5 KT133/KM133 System Controller

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

jag har sama problem med minnerna och när jag tog ut 1 av dom så blev det lite betre

vad gjör man om det e nätagget som nått sin gräns?

jag har två 256MB DDR-DMM 333MHz från elixir

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem över 6 månader. Fullt med omstarter tills jag valde bort omstarter i windows. Då blev det ju Bluescreen [Irq Less or Equal] eller liknande i stället.

Enligt windows hemsida framgick att det antingen var minnet eller grafikkortet som var fel.

Fick även höra att man inte kunde blanda samsungminnen o 3:e partminnen, så då sålde jag ett sånt och kör nu på 2st samsung 256mb, men efter ett tag så kom felen tillbaka.

Till slut körde jag memtest 86 (via ultimate boot cd) o vips fanns det tolvtusen (12 000) fel på minnena.
Rykte ut första bästa (Samsung DDR266) och så var alla fel borta.

Nu till det kluriga, köpte minnet hösten 2001 o så vitt jag förstår så är det fortfarande garanti kvar på de.

Vad tror ni, får jag ett nytt??

Permalänk
Medlem

okej men vad jörman om man inte får igong memtest 86??

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.