Permalänk
Medlem

Molex, få bort ledare?

Hur fasen får man bort kablarna till molexkontakten?
Jag har kollat på forumet, där ni säger att man ska stoppa in nått spetsigt och trycka in två saker. Lättare sagt än gjort säger jag bara.

Kan ingen ge bilder, eller en bättre förklaringpå hur man gör?

Permalänk
Medlem

Det är två stycken hullingar på varje stift. Du ska peta in hullingarna med t.ex en nål. Sen är det bara att dra ut kabeln & stiftet från kontakten.

Har tyvärr ingen kamera så jag kan fota, men det är inte så svårt när man väl hittar hullingarna som man ska trycka in

Lycka till

Permalänk
Medlem

om du tittar illa noga där kabeln går in ser du 2 små metallflikar som sticker ut, dessa måste du böja in lite för att det skall gå att dra ut stiften ur kontakten

jag gjorde det själv idag och jag använde en spetsig pincett, men det går nog rätt bra med en nål också...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Det bästa är om man hittar nått rör som passar perfekt över stiftet. Så trycker man bara ner det ä drar i snabeln.

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

någon som vet var man kan köpa ett molex remover verktyg, elfa har det inte

Permalänk
Avstängd

Vad menar du med Molex remover verktyg? Att lossa kablarna krävs inte mycket, typ en nål eller nåt. Sen finns det ju såklart verktyg till allt, I detta fallet så krävs det inga specialverktyg, bara lite sunt förnuft.

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

om man kollar på länken som bullmupp lagt upp, så använder det ett verktyg, jag kan inte hitta något ställe som säljer dessa verktygen, klart att det går att göra me en nål fast det går ganska mycket snabbare med verktyget

Permalänk
Medlem

elfa har men de är svindyra..

Permalänk

vilka företag e det som tillverkar sleeving kit och vilka distrubuerar altenativt, vet någon vad den där nät "slangen" heter och var man kan köpa?

Permalänk

Ska du byta på flera hundra sladdar lr? Du är ganska lat (enligt mig som för övrigt också är lat) om du inte orkar pilla med nålar etc.

Visa signatur

Dator1: CM Stacker, Opteron 144@2,1Ghz, 512MB PC3200, 1600GB HD, PNY 6600GT 128Mb.
Dator2: Opteron 144@1,8Ghz, 1024MB PC3200, 160GB HD, 7800GT 256Mb
Server: P4 2,8Ghz, 512Mb RAM, 80Gb HD.

Permalänk

jag gjorde ett eget verktyg för det där..

jag hittade inget bra litet rör men jag slaktade en vanlig antennkontakt till tvn å använde det lilla rörstiftet i mitten (fick bända isär den lite) funkar fin fint

edit: den är ju ganska liten så jag har slarvat bort den nånstans här i oredan.. nåja den va ju billig (gratis) så det är ju bara å göra en ny

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk

det där me antennkontakten var e bra ide.
jo jag e ganska lat :), men någon som vet var man kan få tag i sån där nät slang eller vad man nu ska kalla det.