Konfigurering av snabbknappar på Logitech UltraX Flat Keyboard

Permalänk
Medlem

Konfigurering av snabbknappar på Logitech UltraX Flat Keyboard

Jag köpte för några dagar sedan ett sånt tangetbord. Det är ett tangetbord med låga knappar och mycket bekvämt att skriva på. Men nu till mitt problem. Med till tangetbordet så får man ingen skiva med drivrutiner eller liknande utan snabbknapparna som finns fungerar out of the box i windows. Läste en recension här på sweclockers om tangetbordet och drog ner Microsoft drivrutiner till tangentbord som rekommenderas där för att ställa om knapparna och visst fungerar det till en viss del. Men det jag söker efter verkar inte kunna gå att få på något sätt.

Det jag vill ha fungerande är att byta på tex www och favoritesknappen så att de blir volume up/down. Då jag ändå inte använder www och favorites men med hörlurar så ser jag det praktiskt att kunna ställa om volymen med snabbknappar. Min fråga är alltså om man kan hitta nån programvara där jag kan ställa om till volume up och down från www och favoriter. Jag kan välja att byta knapparna till andra saker men just inte up/down. Det tycker jag är konstigt då det fungerar på mitt andra tangetbord. Har även testat logitechs drivisar utan någon framgång.

Om någon har några tips på hur jag kan få igång volume up/down så är svar tacksamma.

Permalänk
Medlem

www.logitech.com <-- installera mjukvaran för deras t-bord..

Permalänk
Medlem

Har gjort det, kan inte välja volume up/down ändå :/ Finns det någon mer programvara man kan testa?

Permalänk
Medlem

Jag kör med Microsoft Intellitype Pro och har det installerat som ett "Multimeda Keyboard". Där kan man välja tex. "Web / Home" sen Edit sen "Choose from a......." och där välja Next Track. Detta funkar iallafall för mig med mitt UltraX Flat.

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk
Medlem

Kan du även välja volym upp och ner?

Permalänk
Medlem

Ojsan. Läste lite fel. Tror att jag själv har försökt det men det verkar inte finnas med i några drivrutiner. Men om du kör med winamp så finns det ju ett plugin som heter "Global Hotkeys" som du kan binda knappar till att höja och sänka volymen i winamp. Är iallafall ett steg på vägen.
Borde ju finnas något sätt så att man kan kontrollera mastervolymen med multimediknapparna. Någon annan kanske är mer insatt i detta?

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk

Ursäkta mig, men vad är Logitech UltraX Flat Keyboard för nått hittar inte det på sidan.

Permalänk
Medlem

Vill också kunna höja och sänka volymen, saknar det från mitt gamla tangentbord. Har också ett Logitech UltraX Flat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe
Ursäkta mig, men vad är Logitech UltraX Flat Keyboard för nått hittar inte det på sidan.

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040110_logitech...

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk

ååfan, det var rätt grannt, fast själv har jag Logitechs diNovo så jag nöjer mig med det.

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar alltså rätt kört. Tycker det verkar konstigt att man inte kan binda vilken snabbknapp till vad som helst. Det borde bara sitta i mjukvaran.

Lösningen får nog bli ett program man sätter på vissa snabbknappar som höjer och sänker volymen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan hitta ett sådant progam?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hittat en sånt program nu?

Det är ju riktigt jobbigt att inte kunna ändra volymen på tangentbordet. :sad:

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tallen
Är det någon som har hittat en sånt program nu?

Det är ju riktigt jobbigt att inte kunna ändra volymen på tangentbordet. :sad:

som sagt..
Någon?

Mvh

Jacob

Permalänk
Medlem