Permalänk
Medlem

TV-skärm + ATI?

Hej!
Jag köpte i går lite kablar för att kunna kopplat datorn till TV:en. Men nu när jag kopplat in dem återstår två för mig svårlösta problem.

1. Det blir ingen färg på TV:n. Spelar ingen roll om jag ändrar kontrast instälningar etc...

2. När jag spelar upp en film ser jag inte själva filmen på TV:en. Säg att ni har Media Player öppet så att ni ser filmen på en liten del av datorns skärm så blir filmen på tv:en helt svart. En svart tråkig ruta med ljud effekter

Det jag köpte var :
1st HIGH END S-VHS CABEL
1st SCARTADAPTER - 3*RCA HONOR + S-VHS
1st RCA SLADD 3.5-2*RCA HANE

detta är vad de heter på kvittot iaf

Är det någon som har en bra lösning på problemet?
vill ju gärna se på mina filmer i en ljudlös omgivning

har ett sapphire 9700np

Permalänk

För få bild prova med att sänka maskinvaruaccerelationen i media player.
För att få färg måste du ställa om din tv. Det brukar finnas en meny där man kan välja vilken source man vill använda prova med att ändra den.

Visa signatur

Asus PQ5 Pro /Intel Core 2 Quad 2.4GHz / 4GB DDR2 PC6400 / HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4 / Cooler Master Real Power Modular 620W

Permalänk
Medlem

Som det säkert sagts 1000 ggr tidigare så måste tvn stödja s-videosignal via scarten annars blir det svart vitt och att tvn måste ställas som Primary Device eller använd överlagring och kör bioläge.

Sök eller kolla i FAQn så kan du läsa.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Problem 2 är nu löst....

men problem 1 ??
kan det vara så illa att tv (2år gammal 21") inte gillar s-video kabel även om den går via en scartkontakt?