Permalänk
Medlem

Ngn som vet ngt om denna datorlåda??

Var inne på microhard.se o kikade på en Barebone låda från Soltek. Den heter Qbic

Så vad tycks??
Tror ni det kan vara ngt att ha??

Visa signatur

[Soltek Qbic+Intergrerat moderkort]Intel P4 3.0 Prescott]160gb S-ata+120gb ata Seagate Baracuda]2x512 DDr]Connect3D Radeon 9800 Pro 128mb]BenQ FP783 TFT 17"]

PILLA ALLDRIG PÅ NÅGOT SOM FUNKAR.DET KOSTAR BARA EN MASSA PENGAR I SLUTÄNDAN

Permalänk
Hedersmedlem

faktiskt ganska snygg,
men för guds skull! skippa förkortningarna!

de hör hemma på IRC eller någon annan chatt där man måste vara snabb, här har du tid att skriva

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

vet inget, men det ser bra ut :>
länka gärna till sidan

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Inaktiv

QBic från soltek

ojdå, jag var för långsam visst *skratt*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
faktiskt ganska snygg,
men för guds skull! skippa förkortningarna!

de hör hemma på IRC eller någon annan chatt där man måste vara snabb, här har du tid att skriva

Vadå? Förkortningar e la lugnt att använda.... vi e ju ändå online.... Alla fattade ju vad han menade.

Permalänk
Medlem

Varför kan dom inte göra fler barbones till a64?! ska det var så svårt?

Permalänk
Hedersmedlem

Applepie: nej, men det är ganska irriterande att läsa, iaf i längre texter...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Men herregud m0REc, måste du använda förkortningar, här har du ju tid att skriva. Syftade på "iaf".

Permalänk
Medlem

Jag har hört att den ska vara bättre än shuttles. Eller läst är väl ett mer rätt ordval. Det var någon engelsk tidning som gillade den jättemycket iaf.

Jag vill också ha en a64-version!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haali
Men herregud m0REc, måste du använda förkortningar, här har du ju tid att skriva. Syftade på "iaf".

Det finns en mening med den förkortningen.

iaf. = i alla fall
ngt = något

Ser du någon skildnad?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem

tack för den uppbackningen ZaInT
"i owe you one"

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

man kan ju säga kort o gott att vissa förkortningar har funnits i svenska språket länge och dem kan man ju behålla men man behöver ju inte försöka hitta på egna.

Permalänk
Medlem

OT: Förstår man så förstår man, förstår man inte kan man fråga och lära sig nåt nytt, och om en förkortning är ny och bra så lär den leva vidare.

Stör man sig så stör man sig, och de som stör sig har garanterat en hel del ovanor/vanor/uttryck själv som stör sin omgivning lika mycket.

eller?

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhenniz
OT: Fö...

Appropå att förstå, så är ju inte "OT" så bra, eftersom det kan betyda både "On Topic" eller "Off Topic"... jag antar att du menade det senare, men som så många skribenter ovan skriver så är det viktiga ju att det är tydligt vad som åsyftas och att man förstår.

Jag anser ju personligen att det är viktigt att även försöka hålla ett estetiskt språk, just för att det kan låta för j*vligt annars

... men så länge det inte handlar om särskrivningar (inget bekvämt eller liknande, bara fel!) så är väl det mesta okej...

Visa signatur

.: Barton2500+@2200 Mhz [200x11] - Tt Silent Boost : 512 MB Twinmos : Gigabyte 7n400 Pro2 : 2x80 GB Raid / 1x120 GB SATA : Geforce4 Ti4400 : Antec Sonata 2x120mm [ Idle: 41c : Full: 51c ] :.

Permalänk
Medlem

Extrem offtopic: Stavas det "i alla fall"? Eller "Iallfall", eller "I allafall"? Eller, "Ialla fall"? Ni kanske förstod min poäng redan från början..

Permalänk
Medlem

Purre; Jag har inte hört något om den lådan, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

Ja, det var ett onödigt inlägg, men ni håller ju på som treåringar och tjafsar om skitsaker. Skäms ni inte? Ni förstör ju själva syftet med denna siten.
Hur många kommer egentligen ihåg vad denna tråden från början handlade om, utan att tänka efter en längre stund?
Endast sex (6) av de sexton (16) inläggen handlar om chassit, resten om förkortningar osv.
Dags att starta en ny forumsdel kanske?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Mm, den där offsaren var ganska tråkig. Så jag går tillbaka till trådens ursprung och postar en länk till en recension av, vad jag också tror var den modellen Purre syftade på, Soltek Qbic EQ3702M.

http://www.pinoypc.net/articles/viewarticle.php?article=315

Om den kommer i ett AMD-64-utförande kommer jag att bli riktigt intresserad känner jag. Men frågan är om jag är redo för ett barebone-system med min ljudkänslighet för störande datorljud.

(Till Icetec: det är bäst och mest rätt att skriva "i alla fall")

Edit: En till bra, om inte bättre, länk om Qbic från en favvosajt:

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=1892

jag gillade framförallt: "Overall, there are some things the Soltek Qbic EQ3401M does better than any other SFF we have tested. ... The Soltek is the quietest SFF we have ever tested, and is, in fact, about twice as quiet as the Shuttle, which has become the “quiet standard” against which all SFF systems are compared."

Permalänk
Medlem