Sätt att spärra "kopiering" på websida?

Permalänk

Sätt att spärra "kopiering" på websida?

finns det nån kod eller liknande som gör det omöjligt för besökande på ens websida att kopiera text, bilder och att få tillgång till källan? göra sidan helt ripoff säker helt enkelt?

tacksam för svar.

Visa signatur

en idiot söker alltid upp en större idiot som kan beundra honom.

Permalänk

du kan försvåra det med kod som förhindrar att man använder högerknappen i explorer och liknande men fulständigt säker är nog svårt. Du skulle ju kunna göra den i flash.

kom på att jag såg ett program som erbjöd ganska bra skydd verkade det som jag vet inte vad det hette men det krypterade iaf koden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svar nej. Detta är totalt omöjligt eftersom all information (text, bilder osv) skickas till klienten alltså sparas lokalt på hårddisken.

Visa signatur
Permalänk

Det finns mjukvara som krypterar skript, länkar, etc., men den "rena" HTML koden kan du aldrig skydda helt...
Ett sätt är att ha en <div> som fyller hela sidan och sen fyller du den via ett GET skript. Då syns inte koden som ligger i div:en i "view source".

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av formatckolon
Det finns mjukvara som krypterar skript, länkar, etc., men den "rena" HTML koden kan du aldrig skydda helt...
Ett sätt är att ha en <div> som fyller hela sidan och sen fyller du den via ett GET skript. Då syns inte koden som ligger i div:en i "view source".

/Anders

jag har faktiskt för mig att det var just det programmet jag hade gjorde det blev typ ett java script som av det som man inte kunnde uttyda något ur såg typ ut:

<javascript>
<var=slhigblhksgsagöifboudsafusadhgfuidafgvbadfadhbsfhbsdbvfisvfvisvbidjfkhbsjkdgnsfvbjdsagfhsdfk
</javascript>

nått liknade iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför överhuvudtaget bry sig? Om man vill nå ut och visa upp något får man ju ta smällen att folk kan titta på det man gjort. För övrigt så tycker jag att det är lite fräckt att be om hjälp när man har för avsikt att gömma det som kan lära andra nånting. Var är Open source känslan? Lite som den där snubben som alltid vände ryggen åt publiken när han skulle spela sina solon. Han var rädd att någon skulle kolla på hur han gjorde och ta efter... Löjligt? Japp. Vem det var? Ingen aning.

Säger som Tyler Durden:

Citat:

You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone else, and we are all part of the same compost pile.

Detta tänk kan direkt appliceras på hemsidor också. Om någon tror sig ha kommit på något och inte vill dela med sig kommer denne bli besviken när han/hon inser att det redan gjorts om och om igen av en mängd andra människor där ute. Om man är rädd för att nån ska "stjäla" ens kod så kan man ju låta bli och lägga ut det. Kör localhost så blir det säkert bra.

Tro mig. Det är inte lönt att lägga ner tid på sånt här.

Visa signatur

10 RTFM
20 RTFAQ
30 STFW

Permalänk
Medlem

www.weblockpro.com
Där har du en lösning som nu fungerar mot de flesta, dock tog det mig hela 15 minuter att knåpa ihop ett VB-program som laddar hem sidan, dekrypterar den, tar bort alla skydd och öppnar den igen. Ooooo, riktigt bra skyddat, inte.

Såna "tjuvar" som vill sno din kod vet hur man får reda på koden. Och att besöka en sida som är låst känns väldigt ruttet, som att gå runt i ett rum med ögonbindel eftersom man inte får se hur det är möblerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av formatckolon
Det finns mjukvara som krypterar skript, länkar, etc., men den "rena" HTML koden kan du aldrig skydda helt...
Ett sätt är att ha en <div> som fyller hela sidan och sen fyller du den via ett GET skript. Då syns inte koden som ligger i div:en i "view source".

/Anders

om det inte syns i källan, hur ska då webbläsaren kunna tolka det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
om det inte syns i källan, hur ska då webbläsaren kunna tolka det?

Javascript som dekrypterar det som står i källan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Och att besöka en sida som är låst känns väldigt ruttet, som att gå runt i ett rum i en ögonbindel eftersom man inte får se hur det är möblerat.

Så rätt skrivet. Word.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.