Köpa konsol nästa gång istället?

Permalänk
Avstängd

Köpa konsol nästa gång istället?

Funderar på om det verkligen är värt att hålla på och uppgradera sina grejor hela tiden för att kunna spela de senaste spelen. Frånsett för spel lär jag aldrig behöva uppgradera min dator mer.......

Funderar på att köpa konsol nästa gång istället.

PS3 (alt PS2) tror jag.

Nån som resonerar på liknande sätt...

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

Jag.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

Ptja, xbox2 kommer ju att ha ATi R600, har jag råd så köper jag det och dumpar datorn ett tag. Kanske...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruski
Ptja, xbox2 kommer ju att ha ATi R600, har jag råd så köper jag det och dumpar datorn ett tag. Kanske...

Det är ju billigare att köpa konsol än att köpa ny dator...

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk

Man kan ju bara spela på en konsol, juh! Värdelös med andra ord!

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk
Medlem

Man har självklart både och. Ett köp av t.ex en xbox är en fis i rymden om man jämför med en uppgradering av datorn. För ~1600 får du en spelplattform som kommer hålla bra 2 år framöver. Ska du ha en dator som håller någorlunda jämna steg (med spelen) under samma tidsperiod får du lägga tiodubbelt mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skräphögen
Man kan ju bara spela på en konsol, juh! Värdelös med andra ord!

Konsol + iBook = joy™!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skräphögen
Man kan ju bara spela på en konsol, juh! Värdelös med andra ord!

Senaste konsollen + halvdan dator = senaste spelen och allt man behöver på datorn.

Jag kör på den.

Permalänk

"Halvdan dator" = Notepad
3DS Max 6 = bättre dator

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk

Jag skulle nog ha köpt en konsoll om det inte vore för spelen som alla verkar vara gjorda för småkids. En polare har en xbox och vi har ännu inte hittat nåt bra rpg eller strategispel.

Det som finns i rpg-väg imponerar inte. Baldurs Gate till xbox var en klar besvikelse för någon som kört samma spel på PC. Man kunde ju inte göra en egen gubbe för f-n! Det är ju halva nöjet.

Strategispel typ civ, sim city m.m. finns ju inte överhuvudtaget.

Det enda som verkar finnas är en massa shoot em up och bilspel. Bilspelen är ju kul ett tag och shoot em up spel spelar jag helst med mus.

Xboxen är ju rätt trevlig annars. Hade dom gjort några bra spel och lagt till en mus så hade jag köpt en på en gång.

Permalänk
Medlem

Gillar man "klassiska" RPG så duger en halvdan dator.

Går inte att jämföra BG spelen på dator/konsol.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

om det hade vare mus till konsollerna så att man kan köra FPS spel så..

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det är så dyrt att ha datorn som spel platform, då XBox kostade runt 4000-5000kr när det kom ut. Det samma med ps2. Det var bara nintendo som sålde sitt GC för 2200kr eller nått när det kom ut.
För 4-5000kr får man en rättså rejäl uppgradering, sen är spelen överlag *host* billigare till PC också... Nej man ska ha pc, har ett vackert gc, och det är bra spel men, konsoler dör för fort så är det.

Super monkey ball äger så himmla mycket, GameCube är den mest portabla konsolen av dem alla, ifall ni nu vill köpa en billig halvt ny konsol, köp GameCube!

Permalänk
Medlem

Har för mig att Xbox kommer kosta drygt 1000 kronor då blir det en sån har nån mer hört det??

Permalänk
Medlem

Det beror på vem man är. Vissa gillar sitta framför tv:n och köra bilspel/sportspel mm... Andra (som jag) använder tv:n för att se på filmer. Gillar inte konsoler alls nu. Datorn är alltid en dator. Man kan kolla mail, skriva på swec, spela och massa annat.

Är man ung och vill tävla mot kompisar så är x-box och liknande säkert kul!
Själv satt jag framför C-64 och Nintendo när jag var yngre ;).

Permalänk

jag gillar konsoler. Men spelar dock bara Zelda spelen (har dom alla)

Permalänk

Skulle aldrig köpa en konsoll hellre än dator.
Skulle jag däremot köpa en konsoll så skulle det bli ett SNES.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

I mitt tycke så finns det inget spel som är bättre till Consoll än till dator. Då syftar jag på SPEL. Inte att sitta i soffan med kontroll. Det ända som skulle få mig att köpa konsoll i dagsläget är Amped 2 och SSX 3. Annars så finns det inget som lockar. Finns mycket mycket bättre spel till pc. Och de som finns på båda är snyggare på pc så...

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasquatch
Det som finns i rpg-väg imponerar inte. Baldurs Gate till xbox var en klar besvikelse för någon som kört samma spel på PC. Man kunde ju inte göra en egen gubbe för f-n! Det är ju halva nöjet.

Ptja, morrowind är ganska bra..
Att Baldurs Gate te xbox var sämre förvånar mig då BG till PC var rent skräp.. men ta en titt på fable, det kommer snart och har stor potential.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Jag har i princip slutat uppgradera min dator, spelar knappt nå spel, kommer väl säkert få lov att uppgradera lite när STALKER kommer då det är det enda spelet jag verkligen ser fram emot.

Annars så funderar jag på att köpa en Gamecube till nästa vinter, fullkomligt älskar barnspelen/sällskapspelen som mario party osv X-Box och PS2 har ingenting att sätta emot när det gäller den biten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Andra (som jag) använder tv:n för att se på filmer. Gillar inte konsoler alls nu. Datorn är alltid en dator. Man kan kolla mail, skriva på swec, spela och massa annat.

Vad har film, mail och swec med spel att göra? Naturligtvis ersätter inte en konsol en PC, men den kan ersätta den vad gäller spelandet. Att uppgradera en dator från att vara en helt OK dator för filmtittande, surfning och arbete till en speldator kostar mer betydligt mer än en konsol.

Låt oss säga att vi struntar i kostnadsaspekten - det får kosta hur lite eller mycket som helst. Då kan jag skaffa mig en supersnabb och superdyr PC. Nu kan jag spela en massa olika toksnygga FPS - men jag kan inte lira Metroid Prime, Wind Waker, F-Zero GX och Eternal Darkness på den. Och om man vänder på det, vad är det för poäng med att skaffa en GC om jag helst spelar PC-spel? Ett system är inte överlägset ett annat, såvida man kanske inte uteslutande spelar multiplattformsspel.

Själv spelade jag mycket TV-spel när jag var liten. Efter min MegaDrive gick jag över nästan helt till PC-spel. December 2002 fick jag helt plötsligt lust att skaffa mig en GC, och sedan dess har jag mest kört konsolspel, varvat med vissa PC-spel emellanåt (BF1942 framförallt). Numera äger jag en (tre år gammal) PC, en GC, en Xbox och en GBA, men jag spelar nästan ingenting på min PC - tycker helt enkelt inte det finns tillräckligt många spel till den som intresserar mig nog för att lägga pengar på en uppgradering, eller tiden det krävs för att få spelen att funka som de ska. Datorn fungerar fortfarande utmärkt till att surfa, lyssna på musik, kolla film, arbeta på etc. Blir väl en uppgradering någon gång när det finns fler PC-spel (eller färre konsolspel) som jag känner att jag vill spela.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
I mitt tycke så finns det inget spel som är bättre till Consoll än till dator. Då syftar jag på SPEL. Inte att sitta i soffan med kontroll. Det ända som skulle få mig att köpa konsoll i dagsläget är Amped 2 och SSX 3. Annars så finns det inget som lockar. Finns mycket mycket bättre spel till pc. Och de som finns på båda är snyggare på pc så...

Fighting spel är 100% bättre till konsoller än PC.
Alla sitter inte på ett 9800 så en konsoll ger bättre för en del personer.
De spel som kommer på konsoller och sedan görs till PC är oftast så dåligt portade så de inte går att spela normalt och arcad kännslan sitter kvar i dem. tex halo
Det va skitrolgit att köra på boxen men sög som fan när det portades till PC
Och man köper inte en konsoll för att spela strategi spel som någon ovan nämnde utan det är Sport,fighting,FPS,RPG spel som gäller.

Så om du inte tycker att det finns något spel som är bättre på konsoll är PC så har du inte upplevt mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasquatch
Jag skulle nog ha köpt en konsoll om det inte vore för spelen som alla verkar vara gjorda för småkids.

Alla spelen till konsol gjorda för kids?
Orkar inte ens kommentera mer än så...

De enda spel-genres som gör sig bättre på PC än konsol är FPS och RTS.

Allt annat gör sig mycket bättre i soffan. Bilspel, plattform, äventyr, action m.m gör sig mycket bättre på en 32" wide med surround än vid datorn (21" tft och nåt creative-paket till trots). Och det gäller även fast tv har så pass mycket lägre upplösning osv.

Skulle aldrig kunna tänka mig sitta och lira spel som GT3, NHL200X, MGS, Silent Hill, Resident Evil, Ratchet & Clank/Jak & Daxter, Tekken, Virtua Fighter, Soul Calibur2, Final Fantasy, SSX, ICO, Burnout, Virtua Tennis, Onimusha, Project Zero, Devil May Cry, Zelda, Super Mario, Prince Of Persia m.fl m.fl på datorn om vissa av de fanns för PC.

Samtidigt skulle jag aldrig kunna tänka mig lira Half-Life, Far Cry, Ghost Recon, Red Alert, Commandos m.fl m.fl på konsol.

Med andra ord så missar den som inte har tillgång till både och en hel del riktigt bra spel.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruski
Ptja, xbox2 kommer ju att ha ATi R600, har jag råd så köper jag det och dumpar datorn ett tag. Kanske...

Xbox2 kommer inte att innehålla någon HDD så då försvann allt det som var bra med konsolen.
En vanlig xbox är bara bra om man chippar och köper en 120Gb HDD till den...helt orginal är den fan tråkig och rent utsagt "dålig".
Jaja nu var det sagt..det är min syn på det hela..

En konsol skall man alltid ha som 2a hands val...själv så köpte jag nyss Soul Calibur2 till Ps2 och det fick mitt Far Cry spelande lida för

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Roligare med console

Den som har en dator med 32skärm här inne och en stor fotölj där du sitter och spelar men jag kan även ligga ner på golvet om jag vill så är det någon som kan det med sin dator? NEJ!

Plus att dom bästa spelen kommer till console som GTA,FF,Gran Turismo,Pro Evolution Soccer,Metal Gear,Tony Hawk...mm

Och ja jag vet att dom finns till PC nu men när ni fick dom hade jag redan klarat spelen och ni satt och spela ett spel som släpptes för ca 0,5-1 år sedan.

Köp console!
PS3 tror jag på den släpps som spelmaskin men också som Mediacenter men då kommer den vara lite dyrare.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
om det hade vare mus till konsollerna så att man kan köra FPS spel så..

Man kan väll ha mus till x-box om jag inte har fel, med nått tillbehör.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk

Om man inte strävar efter att kunna köra all grafik på max, så tycker jag att datorn är helt klart överlägsen konsollen. Men det betyder inte att en konsoll kan vara grymt roligt ibland.

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_hacker
Om man inte strävar efter att kunna köra all grafik på max, så tycker jag att datorn är helt klart överlägsen konsollen. Men det betyder inte att en konsoll kan vara grymt roligt ibland.

¨
Men är det verkligen värt det? ska du ha en ny hyffsad burk så får du betala 10 000, ska du ha ett tv-spel så får du en för ca 1700. Det är heller inte direkt överdrivet många spel till pc som överglänser spelen till xbox, det ända som jag kommer på direkt är Far Cry, men till och med det kommer ju till konsol...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Re: Roligare med console

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Den som har en dator med 32skärm här inne och en stor fotölj där du sitter och spelar men jag kan även ligga ner på golvet om jag vill så är det någon som kan det med sin dator? NEJ!

Jag fattade inte vad du menar med hela ligga ner och det där (du skrev ganska rörigt) men om man vill så kan man ju koppla in datorn till TVn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Plus att dom bästa spelen kommer till console som GTA,FF,Gran Turismo,Pro Evolution Soccer,Metal Gear,Tony Hawk...mm

Och ja jag vet att dom finns till PC nu men när ni fick dom hade jag redan klarat spelen och ni satt och spela ett spel som släpptes för ca 0,5-1 år sedan.

Bästa spelen? Det är mycket relativt, t.ex. så vill jag inte spela något av dom du listade då alla dom är ganska trista.

Btw, det heter konsol på svenska..

Är det helt säkert att NextBox inte ska ha hårddisk nu? Förut var det ju bara prat om saken.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Roligare med console

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris

Är det helt säkert att NextBox inte ska ha hårddisk nu? Förut var det ju bara prat om saken.

Ingen som vet, mirosoft komenterar ju inga rykten heller, så vi får nog vänta tills sommaren innan vi vet säkert

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e