Permalänk
Medlem

Kommer detta få tyst på burken?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=75718

Seagate hårddisken sägs låta som en popcorn-maskin Någon som vet?
Är nätagget tyst? Känns som mitt codegen 300w inte har långt kvar att leva
Tysta fläktar? Har två enermax 80mm nu. Men dom låter mer än vad jag hade trott.

3450 kr är ju ganska mycket. Men jag står inte ut med dammsugaren längre.
Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

hmmm, har en klasskamrat som har en barracuda hdd. Han säger att den är jätte tyst. Dock är det ingen SATA disk han har förresten.

Permalänk
Medlem

JAg skulle sätta mej ner o bygga ett vattenkylnings system precis som ja håller på att göra... Hitils har ja införskaffat allt ja behöver och ja har inte betalat mer än ca 250kr... JA köpte en fontän pump på JULA... den var heltknäpptyst när ja körde den i tanken...

Visa signatur

| A64 3000+ @ ~3800+ | corsair xms4400 512mb | Gainward Geforce 6800NU (fullt upplåst) | 2x200gb Maxtor |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erki87
JAg skulle sätta mej ner o bygga ett vattenkylnings system precis som ja håller på att göra... Hitils har ja införskaffat allt ja behöver och ja har inte betalat mer än ca 250kr... JA köpte en fontän pump på JULA... den var heltknäpptyst när ja körde den i tanken...

Vattenkylning är inget för mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hapter
hmmm, har en klasskamrat som har en barracuda hdd. Han säger att den är jätte tyst. Dock är det ingen SATA disk han har förresten.

Har två stycken sånna. Dom är tysta. Men jag har hört annat om SATA diskarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skosnore
Vattenkylning är inget för mig

Har två stycken sånna. Dom är tysta. Men jag har hört annat om SATA diskarna.

Jo du jag har en WDC Raptor disk (SATA), och den kan jag säga dig är allt annat är tyst.:p .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hapter
Jo du jag har en WDC Raptor disk (SATA), och den kan jag säga dig är allt annat är tyst.:p .

Jo, men den går lite snabbare också. Men jag fråga om segaten SATA.

Permalänk
Antielefant

Seagate S-ATA låter lika mycket som Seagate P-ATA. Exakt samma disk, bara portarna på baksidan som skiljer dem åt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Seagate S-ATA låter lika mycket som Seagate P-ATA. Exakt samma disk, bara portarna på baksidan som skiljer dem åt.

Okej, tack.
Mest nätagget jag funderar över nu.

Permalänk
Medlem

Jag har 2st Seagates 120GB hårddiskar.
Den som har 8mb cache är tyst men den som har 2mb låter som fan. Båda är IDE hårddiskar.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
Jag har 2st Seagates 120GB hårddiskar.
Den som har 8mb cache är tyst men den som har 2mb låter som fan. Båda är IDE hårddiskar.

Okej.
Någon som har det nätagget? Tyst?

Permalänk
Medlem

Min kompis tycker inte att sitt Levicome är särskilt tyst. Fast han har 420W så det kanske är andra fläktar i ditt.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Seagte diskarna är jätte tysta har 3st själv 2 sata o en ide, man måste trycka örat mot sidan av chassit för att höra när den arbetar o då precis bredvid diskarna

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Seagates diskar e tysta..inget snack om saken..har en sån själv..hör den aldrig..(har ganska tyst dator)..så den rekomenderas..aldrig haft några som helst problem med den..köp köp köp !

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

skulle satsat på något nätagg med 120mm fläkt el. liknande

Permalänk
Medlem

Njae, det där ser inte så bra ut. Kan inte heller påstå att levicom är överdrivet tysta. De är tempstyrda så utan belastning är de jättetysta men inte i en dator. Seagate SATA är inte alls lika tysta som PATA-modellen (har haft båda nyligen).

Permalänk
Medlem

du borde köpa papst 80mm fläktar 12db i stället, lite dyrare men tystare. Sedan det där nätagget vekar vara lite över "spacigt" om du vill spara på pengarna borde du skippa alla lysande knappar, fönster och sådant. Sedan 500W skulle jag inte tro att du behöver om du inte har en massa hårddiska upp mot fyra stycken och jag tycker att du borde köpa ett nätagg med en 120mm fläkt som Spic sa, oftast är dom mycket tystare gemfört med en 80mm som ger samma luftflöde, kanske dyrare dock vet ej :/

Permalänk
Medlem

ta bara och köp massor vanliga billliga 80mm och sätt de pa 7 eller 5 volt
sa har du tyst dator. rekomenderar annars ocksa ett nätagg med 120mm da de är mycket tystare. mitt zalman 400w är tyst men det har ingen större belastning pa sig nu när jag kör underclockat

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//