tips på sajter som inte visas korrekt med olika webbläsare!

Permalänk
Avstängd

tips på sajter som inte visas korrekt med olika webbläsare!

Jag har suttit många veckor nu och testat de olika webbläsare som finns. Hittills har jag inte stött på någon som webbläsarna: Firefox 0.8, Opera 7.50 eller Avant browser inte kunnat visa korrekt. Har ni några exempel på sajter som visas inkorrekt av någon av nämnda webbläsare? De senaste dagarna har jag suttit med Opera 7.50 som jag tycker är mycket bra, verkar även rätt snabb. Men även Firefox 0.8 är snabb, liksom Avant. Hela tiden går jag dock tillbaka till Firefox, den har nog blivit en liten favorit. IE 6.0 och Avant skulle jag dock helst vilja vara utan helt, av olika anledningar ni nog säkert känner till. Fast det enda problemet som ideligen tvingas mig att välja någon av dessa är att jag inte kan logga in på min internetbank med varken Opera 7.50 eller Firefox 0.8.

Summering:

Länge har det sagts att Firefox och Opera visar många sidor helt galet. Kan dock inte hålla med om detta. Ge mig några exempel i sådana fall.

Det verkar inte finnas någon som kan hitta en sådan sida, det glädjer mig. Till sist vill jag bara säga en sak; alla ni som sågar Firefox, ge den en chans. Till en början kan man dissa den totalt, men inte efter en tid. Då går man tillbaka allt oftare för att till sist ha den som default browser.

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med www.cyberphoto.se i Opera 7.50, om man går in på tex digitalkameror så blir det helt lustigt, den vänstra menyn liksom läggs in gång på gång och fortsätter så hela tiden (bra förklarat ) . Har inte detta problemet med opera 7.23. Har upplevt det på några andra sidor också men bara med 7.50.

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk

http://www.dackspecialen.com , menyerna högst uppe på sidan funkar inte i Firefox.

Permalänk
Testpilot

Då får jag väl dra upp mitt favorit-klagomål, http://www.asetek.com funkar inte alls i firefox, man måste ställa om så firefox identifierar sig som IE

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zedda
Jag har lite problem med www.cyberphoto.se i Opera 7.50, om man går in på tex digitalkameror så blir det helt lustigt, den vänstra menyn liksom läggs in gång på gång och fortsätter så hela tiden (bra förklarat ) . Har inte detta problemet med opera 7.23. Har upplevt det på några andra sidor också men bara med 7.50.

Strulade i betan, men verkar funka bra nu i 7.50 final.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem

Saken är att de sidor som t.ex Opera och Firefox "inte kan visa" är i 99,9% av fallen så dåligt kodade att de inte borde få kallas HTML-dokument. Kodar man bra enligt HTML specifikationerna verkar det bara vara en brusare som får problem - jo ni gissade rätt, IE.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag tycker att aftonbladet lyckas förstöra(i brist på ett starkare ord som kan verka stötande) sin design lagom mycket titt som tätt. Text ligger lite vart som helst, bilder ligger under texten, flashreklam ovanför texten osv.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Har suttit med Mozilla sedan version 1.01 och allmänt har både sidor och läsare bättrat sig. Det är fortfarande en del fel kvar runt om på webben. Aftonbladet har rätt jobbiga problem, men det konstiga är att de bara visar sig ibland. Någon som vet varför? Annars är det mestadels JavaScript som bråkar. Korrekta scripts verkar mest problematiska i IE. Vad är det med IE och icke-fungerande korrekt kod?

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban
Har suttit med Mozilla sedan version 1.01 och allmänt har både sidor och läsare bättrat sig. Det är fortfarande en del fel kvar runt om på webben. Aftonbladet har rätt jobbiga problem, men det konstiga är att de bara visar sig ibland. Någon som vet varför? Annars är det mestadels JavaScript som bråkar. Korrekta scripts verkar mest problematiska i IE. Vad är det med IE och icke-fungerande korrekt kod?

Mina script funkar inte heller i IE, men de fungerar i Mozilla. =/

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk

Det enda felet jag kan hitta med Opera 7.21 är att datorbutikens kundvagn inte uppdateras riktigt, vilket beror på att Opera använder cachen lite för flitigt.

Det andra jag kan komma på är Tele2s dåligt kodade sidor där man antingen inte hittar sidan eller får en varningssida om man identifierar sig som Opera.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Just det, spray.se är allmänt dåliga på att koda normalt oxo. Har skickat mail till dem, ska se om jag har kvar det.

Äsch, borttaget. Skrev och frågade varför de inte kan koda så att det ser vettigt ut för folk som inte har IE, fick till svar att "det är inte mycket att göra åt tyvärr. för att råda bot på problemet kan du ladda hem internet explorer från microsoft", intelligent svarat.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Windows update funkar inte hahah

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hazel
Kolla in

http://www.dms.m.se

Det där är ju skitsamma eg, sidan är precis lika ful i mozilla som i ie, bara att man får en idiotvarning innan.

http://www.mozilla.org/projects/tech-evangelism/

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

www.gamingeye.com javascriptmenyerna, brukar bara funka IE.
http://www.microsoft.com/ med Opera

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Strulade i betan, men verkar funka bra nu i 7.50 final.

Denna version är mycket bättre. De släppte alltså till slut the final version of 7.50. Nice!

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk

Jag har problem med SEB.se och kilroytravel via Firefox. På kilroytravel fungerar inte rullmenyerna där man skall välja stad och seb kan jag inte logga in på.

Synd på en annars bra browser

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

En mycket övergripand och seriös sida på ämnet är:
http://www.autark.se/webbplatskritik.html

Visa signatur

The box said "Requires Windows 95 or better." So I installed LINUX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Strulade i betan, men verkar funka bra nu i 7.50 final.

Det löste sig med final. Tackar.

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk

Jag vet inte hur det är med er, men jag kör Firefox 0.8 just nu och tabbarna längst upp här på Sweclockers ser lite mysko ut.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan jag stötte på en webbplats som såg konstig ut i Opera, men jag råkar veta att nya mp3.com ser fel ut i Opera 7.50.

Permalänk
Medlem

Systembolaget med firefox 0.8

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/SokISortimentet.htm?So...

Ibland ser den helknas ut för mig.. men klickar jag för att söka på en annan dryckes typ och sen tillbaka blir den alltid okej igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toody
Systembolaget med firefox 0.8

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/SokISortimentet.htm?So...

Ibland ser den helknas ut för mig.. men klickar jag för att söka på en annan dryckes typ och sen tillbaka blir den alltid okej igen.

Jag har kraftiga problem att använda sök och bläddringsfunktionen för dryckerna på systembolagets hemsida. - firefox0.8.

helgon går det inte att logga in med entertryck med firefox, både opera och ie stödjer detta.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

JME Data (www.jmedata.se) har menyer som såklart enbart funkar i IE.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
JME Data (www.jmedata.se) har menyer som såklart enbart funkar i IE.

Menyerna funkar för mig. Kör firefox 0.8

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64