Permalänk
Medlem

Agp/Pci port.

Jag har läst runt lite och undrar om dessa mystiska agp/pci portar som det står om lite var stans.

Är de låsta på nforce2 kort redan från början? Var kan man kolla det i bios?

Många skriver att man skall akta sig för att klocka för mycket innan man låst dem , men ingenstans som jag läst har någon beskrivit var man låser dessa i bios. Läxa upp mig som den noob man e!

Vet någon hur det är på mitt shuttle AN35N Ultra nforce2 så får ni ju gärna skriva det, annars så funkar ett allmänt svar bra.

Visa signatur

/-_-

Permalänk
Hedersmedlem

Agp och Pci är låsta på AN35N Ultra så överclocka på bara.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Re: Agp/Pci port.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bela
Jag har läst runt lite och undrar om dessa mystiska agp/pci portar som det står om lite var stans.

Är de låsta på nforce2 kort redan från början? Var kan man kolla det i bios?

Många skriver att man skall akta sig för att klocka för mycket innan man låst dem , men ingenstans som jag läst har någon beskrivit var man låser dessa i bios. Läxa upp mig som den noob man e!

Vet någon hur det är på mitt shuttle AN35N Ultra nforce2 så får ni ju gärna skriva det, annars så funkar ett allmänt svar bra.

Alla nForce2 och 3 kort har AGP/PCI låsnings funktion. Den brukar heta "AGP Frequency" i bios och skall stå på 66Mhz om den redan inte gör det. Går det att välja auto eller om den står på det så välj 66Mhz istället.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet så finns inte det valet i bios på det kortet, kan hända att dom har lagt till det i nyare bios dock.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM