Permalänk
Medlem

Bästa FTP Server programet ?

Lite allmän fråga men vilket FTP server program tycker folk är bäst?

Visa signatur

BeyerDynamic))))

Permalänk
Medlem

Vad "folk" tycker vet jag inte, men personligen föredrar jag Serv-U
http://www.serv-u.com/

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på vad du skall göra? proftpd är jäkligt mångsidigt, men pureftpd är enkelt att komma igång med och känns lite säkrare, fast det har färre funktioner.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

G6/Bulletproof

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
G6/Bulletproof

den är dålig, begränsar bara till runt 250kbit, även om man sitter med 10mbit

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Blackmoon FTP Server är tillräckligt enkel för att en n00b ska kunna använda den och tillräckligt "vuxen" för att en die hard 1337 wärsch-snubbe skulle köra den på en stor dumpsite... jag ligger iofs närmare n00b-delen iofs men ser ändå dess potential...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
den är dålig, begränsar bara till runt 250kbit, även om man sitter med 10mbit

Möjligtvis någon gratis-variant.
Normala programmet kör full hastighet.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Linux: glFTPD Windows: ioFTPD eller RaidenFTPD

Permalänk
Medlem

Skulle nog också säga glFTPD men också pureftpd om det är Linux som gäller. Håller även med aptass att Raiden och ioftpd är bra alt. till win32.

Permalänk
Medlem

bulletproof, har som jag ser inga begränsningar iallfall inte när det är fullversion, sedan håller jag med dom två sista, ioFTPD eller glFTPD stabila/något svårt att sätta igång/sitebot m.m

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Möjligtvis någon gratis-variant.
Normala programmet kör full hastighet.

har även testat den utan resultat... numera kör jag med blackmoon vilket funkar mkt bra....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

Linux: glftpd
Windows: Ingen aning...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Bulletproof är mysigt tycker jag.

Permalänk
Medlem

testa nya G6-an , är imponerad av den ...
http://www.g6ftpserver.com/

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MightyToni
testa nya G6-an , är imponerad av den ...
http://www.g6ftpserver.com/

Precis, 3.0 versan är riktigt trevlig.
På tiden dom uppdatera det och fixa in SSL stöd.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Har själv testat: Serv-U, G6/BulletProof, Raiden FTPD, ioFTPD och jag måste säga att jag gillar ioFTPD klart bäst. Lite krångligare men väldigt stabil och drar lite resurser. Värt att kolla in iaf @ www.ioftpd.com

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Begränsar bulletproof till 250kbit ? varför gör den det ?

Visa signatur

BeyerDynamic))))

Permalänk
Medlem

Jag använder ProFTPD i Slackware och G6 i Windows.

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk

Bulletproof begränsar ingenting, killen har väl råkat sätta någon limit eller kör med med en demo version eller en dåligt crackad version. Jag har haft uploadar på 9000kb/s i lokalt nätverk med detta ftp program.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

raidenftpd e snabb och har många bra plugins. kan vara lite svår att konfa om man inte är van dock.
guildftpd är en gratis ftpserver som är helt okej
bulletproof funkar väl..lite svensson ftpserver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Bulletproof begränsar ingenting, killen har väl råkat sätta någon limit eller kör med med en demo version eller en dåligt crackad version. Jag har haft uploadar på 9000kb/s i lokalt nätverk med detta ftp program.

nope har även 2 andra polare som kör det där och den maxxar på 250kbit(olika versioner) så man är tvungen att logga in på ftp många gånger så man kan maxxa sin lina, tex öppnar jag 5 klienter så blir det 5*250kbit =).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MightyToni
testa nya G6-an , är imponerad av den ...
http://www.g6ftpserver.com/

Denna är grymt bra om man ska köra windows ftp server!

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

nope har även 2 andra polare som kör det där och den maxxar på 250kbit(olika versioner) så man är tvungen att logga in på ftp många gånger så man kan maxxa sin lina, tex öppnar jag 5 klienter så blir det 5*250kbit =).

Då har ni någon fel på er version, eller configurerat fel.

Programmet fungerar med full hastighet.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD

nope har även 2 andra polare som kör det där och den maxxar på 250kbit(olika versioner) så man är tvungen att logga in på ftp många gånger så man kan maxxa sin lina, tex öppnar jag 5 klienter så blir det 5*250kbit =).

Då har ni någon fel på er version, eller configurerat fel.

Programmet fungerar med full hastighet.

missade du "(Olika versioner)" och nej det är defualt inställt, har bara laggt in users.... skitsamma funkar med blackmoon som sagt, som även är gratisversion

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
nope har även 2 andra polare som kör det där och den maxxar på 250kbit(olika versioner) så man är tvungen att logga in på ftp många gånger så man kan maxxa sin lina, tex öppnar jag 5 klienter så blir det 5*250kbit =).

Nu på senaste LANet jag var på så tanka en kompis till mig i 36MB/s (Gigabit Nätverk) från min server som kör G6 3.0. Så nått fel har ni gjort.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nu på senaste LANet jag var på så tanka en kompis till mig i 36MB/s (Gigabit Nätverk) från min server som kör G6 3.0. Så nått fel har ni gjort.

okej ska se vad vi har för versioner, vi kanske kör med äldre versioner som är så sega??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
den är dålig, begränsar bara till runt 250kbit, även om man sitter med 10mbit

Ööhm nej! Inte den versionen jag använder iaf.

Visa signatur

Asus a7v8x-x. Barton 2500+. TwinMos 512 mb Pc 3200. Seagate 160 gb +120 gb. Creative Geforce Tit 4200 64mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Har själv testat: Serv-U, G6/BulletProof, Raiden FTPD, ioFTPD och jag måste säga att jag gillar ioFTPD klart bäst. Lite krångligare men väldigt stabil och drar lite resurser. Värt att kolla in iaf @ www.ioftpd.com

/Bobby_Digital

jag instämmer helt med Bobby ioFTPD e bäst tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious

Nu på senaste LANet jag var på så tanka en kompis till mig i 36MB/s (Gigabit Nätverk) från min server som kör G6 3.0. Så nått fel har ni gjort.

Men du har ju g6?? det ör ju inte samma sak som bulletproof??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2bee

Ööhm nej! Inte den versionen jag använder iaf.

ehh joo läs lite längre upp.. vilken version använder du?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.