Permalänk

Corsair 3200XL

Såg att komplett fått in Corsair 3200XL

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt A64 system snart.
Dom där minnena blir ser bra ut
Går dom att klocka tro?

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Ska köpa nytt A64 system snart.
Dom där minnena blir ser bra ut
Går dom att klocka tro?

Snart kanske du får veta

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Ska köpa nytt A64 system snart.
Dom där minnena blir ser bra ut
Går dom att klocka tro?

A64??? Varför? det finns ju inge spel till de

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
A64??? Varför? det finns ju inge spel till de

Man kan spela alla spel som finns idag + att man är säkrad en lång tid framöver
Om du kollar runt lite har på swec så finns det väldigt många som kör AMD64.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
A64??? Varför? det finns ju inge spel till de

Oookej, tack för att du varnar oss...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
A64??? Varför? det finns ju inge spel till de

Jag tror inte att så många hade köpt Athlon64 om det inte gick att köra vanliga spel på den. Det är ju det som är själva poängen med Athlon64, att den stöder både 32-bits och 64-bits kod.

Permalänk

de finns i PRO version också för diodfetiscisterna.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
de finns i PRO version också för diodfetiscisterna.

Är det nån skillnad i prestanda på pro och non-pro?

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

skulle inte köpa dom om dom itne var listade som godkända för mobot. Corsair har FÅ godkända stickor för amd64. Själv haft strul så undviker dom i fortsättningen för amd64 men även i övrigt med tror jag. Inte var deras support särskilt kul heller så dom får ris av mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
skulle inte köpa dom om dom itne var listade som godkända för mobot. Corsair har FÅ godkända stickor för amd64. Själv haft strul så undviker dom i fortsättningen för amd64 men även i övrigt med tror jag. Inte var deras support särskilt kul heller så dom får ris av mig.

Kanske beror på att du kör med opteron, jag själv kör med Athlon64 3200+ NewCastle CG och mina Corsair XMS3200c2 funkar aldeles prima.
Dessutom så kan man få väldigt mycket svar fort i deras supportforum.
Så dom får ros av mig

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Kanske beror på att du kör med opteron, jag själv kör med Athlon64 3200+ NewCastle CG och mina Corsair XMS3200c2 funkar aldeles prima.
Dessutom så kan man få väldigt mycket svar fort i deras supportforum.
Så dom får ros av mig

Trod u itne jag är medlem där eller? Du får varning bar du nämner en annan tillvärkare där. Desutom var det 2 anndra med ännu värre problem än mig som var rasande på corsairs support. Felet är att dom marknads för minen för nåt dom inte är.

Tycker inte man ska behöva köra lägre timings och mer vmem utanför spec av minne och standard men det var deras ända lösning villket mit mobo inte pallar så fick helt enkelt köpa annat minne liksom dom två anndra i samma tråd som hade FX-51:or som ej bootade med dessa minne trots att corsair marknadsför minnena vi hade för just FX-51 och som dom bästa som fins. Det är lurendrejeri när tester vissar motsattsen.

Och man kan inte komma bort från facktumet att corsair ha få till inga godkända alls bland alla tillvärkare av amd64 mobos jag kollat vilket är msi,asus,epox, abit och desutom reklomenderas sällan corsair snarare tvärt om av bland annat amd och msi:s support. Har en support kille från MSI på min ICQ bara fråga honom vad som gäller för amd64 jävligt kunnig.

I min mening kräver en amd64 kvalitativa minnen som följer spec och standarder och corsari ricktar sig enligt mig mot överklockar och dom som vill ha det snabbaste och dörfölr följer inte deras minnen JEDEC standarder mm villket mina inte gjorde villket vart skit. Iget fel med det men det passar inte alla sys.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Trod u itne jag är medlem där eller? Du får varning bar du nämner en annan tillvärkare där. Desutom var det 2 anndra med ännu värre problem än mig som var rasande på corsairs support. Felet är att dom marknads för minen för nåt dom inte är.

Tycker inte man ska behöva köra lägre timings och mer vmem utanför spec av minne och standard men det var deras ända lösning villket mit mobo inte pallar så fick helt enkelt köpa annat minne liksom dom två anndra i samma tråd som hade FX-51:or som ej bootade med dessa minne trots att corsair marknadsför minnena vi hade för just FX-51 och som dom bästa som fins. Det är lurendrejeri när tester vissar motsattsen.

Och man kan inte komma bort från facktumet att corsair ha få till inga godkända alls bland alla tillvärkare av amd64 mobos jag kollat vilket är msi,asus,epox, abit och desutom reklomenderas sällan corsair snarare tvärt om av bland annat amd och msi:s support. Har en support kille från MSI på min ICQ bara fråga honom vad som gäller för amd64 jävligt kunnig.

I min mening kräver en amd64 kvalitativa minnen som följer spec och standarder och corsari ricktar sig enligt mig mot överklockar och dom som vill ha det snabbaste och dörfölr följer inte deras minnen JEDEC standarder mm villket mina inte gjorde villket vart skit. Iget fel med det men det passar inte alla sys.

Annars så står Corsair med på rekomenderade minnen för deras K8T800-serie på MSIs hemsida om du kollar efter.

Edit: även ASUS och Abit har med corsair på kompatibla minnen, epox hade inte ens någon lista på rekomenderade minnen.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

Nu även hos datorbutiken för en lite billigare slant

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=1024TWXCA400...

Självklart finns pro där med...

Visa signatur
Permalänk

Vi snackar samma prestanda med dessa OCZ minnena

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Annars så står Corsair med på rekomenderade minnen för deras K8T800-serie på MSIs hemsida om du kollar efter.

Edit: även ASUS och Abit har med corsair på kompatibla minnen, epox hade inte ens någon lista på rekomenderade minnen.

Vet jag väll men ahr du kollat ANTALET godkända stickor då da? Corsair ligger i lä OCZ har jag inte sett röken av. Har som sagt kollat mobo tillvärkarnas hemmsidor annars hade jagi nte länkat till dom i amd64 FAQ:n.

Permalänk

Har beställt ett par (2x512) av dessa, hoppas dom är lite bättre än vad dagens recension säger....http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040604_corsair_...

Har ett A7N8X -E deluxe, har detta moderbord potential att klara 2-2-2-5 i 215 fsb ?

har skitminnen idag, klarar ingenting, men 200 fsb går med piss-timings, har varit uppe i 210 tillockmed. Barton 2500 är processorn.

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk
ASUS Nordic

Jag kommer att satsa på dessa minnen ihop med nForce 3 250GB och en A643200 NC CG. Funkar det inte får jag köra de nån annan stans. Faktum är att jag inte sett ett enda test med dessa minnen i ett A64 system vilket oror mig lite.

Samsung IC-kretsar känns dock tryggt.

Kanske fegar ut med 3200LL.