Hjälp med en TD-bana i WC3

Permalänk
Medlem

Hjälp med en TD-bana i WC3

Jag och en polare har lirat lite WC3 de senaste smålanen och har fastnat för en bana som heter "NOOB Killer TD v1.8" och vi klarar av den ganska bra fastän det är meningen att man ska vara 8 spelare på den egentligen. Alla ground units tar vi hur lätt som helst men när drakarna kommer så har vi inte en chans. Någon som har några tips på hur man ska bygga för att ta drakarna?

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

Satsa på ett lag som har torn med splash damage. Enda möjligheten på 2 pers TD

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

lirade Wc3 när det kom ut, har även TFT, men det var som sagt ett tag sen jag lirade.

Alla TD-banor ser olika ut, det finns olika saker man bygger och olika fiender (oftast alltså). Men vad jag kommer ihåg så ska man på de flesta TDs börja med att först bygga ett kanontorn, som man sedan uppgraderar till lvl5. efter det (några levels senare), så gäller det att bygga så många lighting towers som möjligt. när du klarat första air-leveln ska du fortsätta bygga lite mark-torn och sedan flera air. Det är ju inte alls säkert att den TD-map som du spelar fungerar och ser likadan ut som de jag brukade lira, men jag ger dig ändå detta tips

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
lirade Wc3 när det kom ut, har även TFT, men det var som sagt ett tag sen jag lirade.

Alla TD-banor ser olika ut, det finns olika saker man bygger och olika fiender (oftast alltså). Men vad jag kommer ihåg så ska man på de flesta TDs börja med att först bygga ett kanontorn, som man sedan uppgraderar till lvl5. efter det (några levels senare), så gäller det att bygga så många lighting towers som möjligt. när du klarat första air-leveln ska du fortsätta bygga lite mark-torn och sedan flera air. Det är ju inte alls säkert att den TD-map som du spelar fungerar och ser likadan ut som de jag brukade lira, men jag ger dig ändå detta tips

Det är iofs bara Morts och azote td som är så mannen
Om du ska ta air så borde du nog sattsa på "anti-air" towers som finns på det flesta td!

Permalänk

CHukka: ok då, men Morts och Azotes är iaf de bästa TDs

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp med en TD-bana i WC3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlyyou
Jag och en polare har lirat lite WC3 de senaste smålanen och har fastnat för en bana som heter "NOOB Killer TD v1.8" och vi klarar av den ganska bra fastän det är meningen att man ska vara 8 spelare på den egentligen. Alla ground units tar vi hur lätt som helst men när drakarna kommer så har vi inte en chans. Någon som har några tips på hur man ska bygga för att ta drakarna?

Har lite taskigt minne men är det de svarta stora jäklarna du menar?

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

ni ska ha air-splash men obs det finns nyaste veriasioner så kolla runt lite så det blir uppdaterat... annars om man vill ha det schysst för 2 pers så editera mappen och sänk liven på drakarna

Permalänk

Låter som Turret banorna Till SC

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

någon som känner för att spela en td ?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hjälp med en TD-bana i WC3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skallsnurr
Har lite taskigt minne men är det de svarta stora jäklarna du menar?

Nja dom är nog mer röda tror jag.

Jo vi kör ju med anti air-torn men grjejen är den att drakarna kommer allihop samtidigt i en klump och de flyger jävligt snabbt så det känns helt omöjligt att stanna dem.

Någon som har några länkar till bra TD-banor som man kan köra 2 pers på och som inte är helt omöjliga? Har letat lite på warcraft.org men det går ju inte att söka på banor där så det är lite svårt att sortera ut TD-banorna.

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

Skibi TD är helt klart den bästa enligt mig. Finns flera olika sett att köra med mini games och utan mini games. Går även att spela en spelare på men det är kan bli svårt.

http://www.wc3modforge.com/forum/forumdisplay.php?f=224

Permalänk

kolla warcraftiii.net de har en bra sök funktion:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
kolla warcraftiii.net de har en bra sök funktion:)

Sidan verkar vara nere

Zaph: Tackar, ska testa den om en stund. Någon som har fler tips på TD-banor som går att klara av med endast 2 pers?

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

På vissa av TD banorna får flygande enheter andra färdbanor än markbaserade enheter, testa att bygga så att de flyger över tornen och inte bredvid så att du missar massor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Skibi TD är helt klart den bästa enligt mig. Finns flera olika sett att köra med mini games och utan mini games. Går även att spela en spelare på men det är kan bli svårt.

http://www.wc3modforge.com/forum/forumdisplay.php?f=224

Den var ganska kul... Någon som vet någon annan td-bana där man bygger tillsammans istället för en och en?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Sorry grabs, skrev fel namn på banan i första inlägget. Det är inte NOOB Killer vi lirar tilsammans (för det går inte). Den heter "Cascade v1.6".. Någon som har tips på hur man ska göra/liknande banor?

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.