På tal om processorbuggar...

Permalänk
Avstängd

Men snälla någon... alla dessa buggar är sånt ni aldrig någonsin kommer märka ändå.
Det är bara buggar som kan hittas under otroliga situationer i labratorium. Skit samma om Pentium 4 har 10000 buggar eller 0. Märker jag ingen skillnad så skulle jag vara nöjd ändå.

Edit, har någon här haft problem med en dator så är det 99.9% chans att det är chipset, drivrutiner eller kan en olycklig kombination som inte funkar helt. Väldigt sällan är det en specifik processor som krånglar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men snälla någon... alla dessa buggar är sånt ni aldrig någonsin kommer märka ändå.
Det är bara buggar som kan hittas under otroliga situationer i labratorium. Skit samma om Pentium 4 har 10000 buggar eller 0. Märker jag ingen skillnad så skulle jag vara nöjd ändå.

Edit, har någon här haft problem med en dator så är det 99.9% chans att det är chipset, drivrutiner eller kan en olycklig kombination som inte funkar helt. Väldigt sällan är det en specifik processor som krånglar.

kan inte mer än instämma förutom att du kan höja procentsatsen till minst 99.99999%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Människan är inte perfekt, så varför skulle en CPU som är framtagen av männsikan vara det? Kolla bara på microsoft, hur många buggar är det inte i deras OS och program?

Det där argumentet tycker jag verkligen inte håller. Nog kan man skapa en processor som är helt perfekt men inte utan uppoffringar.

Citat:

Själv är jag den typen att jag hoppar över de första generationerna av en ny produkt för att de alltid är buggiga och instabila (i stort sett).

Håller inte med, särskilt inte när det gäller processorer. Men visst, det du säger om priset stämmer ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Konstigt att jag fick kramp i magen... skratta som faen och nu fick jag svaret till varför jag hatar allt med intel å göra med, aldrig har annat än problem med dom

EDIT: haft Intel i bara OEM burkar från IBM

Om du tar o googlar så kommer du se att AMD oxå har en drös med buggar i sina CPUer,
tex:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and...
visar att opteron har ~30 st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Konstigt att jag fick kramp i magen... skratta som faen och nu fick jag svaret till varför jag hatar allt med intel å göra med, aldrig har annat än problem med dom

EDIT: haft Intel i bara OEM burkar från IBM

De problem du har haft med dina 'intelburkar' har inte berott på processorn.

Permalänk
Medlem

xtimmyx
Barnsligt det där.

Javsis
Du var också barnslig

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

alla som bråkar om hårdvara år barnsliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Ha ha, lika löjligt att dra fram det där som när AMDroids drar fram Pentium-buggen. Historia. Lägg ner.. att ni inte insett att det är omöjligt att få processorer felfria till 100%. Dessutom är majoriteten av dessa buggar verkliga gränsfall som bara dyker upp i simulatorer i labbet.

Det var just det jag menade - så länge buggarna går att göra workarounds till och inte innebär att processorn blir fysiskt förstörd är jag rätt nöjd...