Permalänk
Avstängd

Bostream vs BBB

Jag har erfarenhet från båda tjänster och fattar inte varför folk tjatar om att BBB är så mycket bättre. BBB har vissa fördelar som dynamiskt ip och att man kommer in på 10Mbit hubbar osv men Bostream har å andra sidan enligt min erfarenhet en något bättre hastighet vad gäller 8/1. Jag tycker inte man kan komma och säga att BBB är så himla mycket bättre även om jag nu tröttnat på Bostream.

Visa signatur

[b]Krigsforum.se - En värld i brand[/b] < > Historia, Modern Politik & Kombatantsnack. Kaotiskt men kul.

Permalänk
Medlem

Re: Bostream vs BBB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fighter66
Jag har erfarenhet från båda tjänster och fattar inte varför folk tjatar om att BBB är så mycket bättre. BBB har vissa fördelar som dynamiskt ip och att man kommer in på 10Mbit hubbar osv men Bostream har å andra sidan enligt min erfarenhet en något bättre hastighet vad gäller 8/1. Jag tycker inte man kan komma och säga att BBB är så himla mycket bättre även om jag nu tröttnat på Bostream.

Dynamiskt vs. statiskt är väl en smakfråga? Själv ser jag det som en nackdel med BBB:s dynamiska ip.

Permalänk
Medlem

Dynamiska IPn är väl snarare en nackdel hos BBB? Fördel kan väl vara att man får gratis mail/hemsida och 5 ip:n. Samtidigt sägs det ju att BBB har värdelös peering mot t.ex. USA, något jag inte upplever alls med Bostream.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

KÖR PÅ BOSTREAM!
Mitt BBB har snart varit nere 5 dagar på en månad

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

hade tatt BBB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
KÖR PÅ BOSTREAM!
Mitt BBB har snart varit nere 5 dagar på en månad

Har du talat med BBB-supporten? Jag hade också problem till och
från för ett år sen eller så, och blev irriterad nog att ringa upp.

Fick tala med en tekniker nästan direkt. Teknikern diagnosticerade
problemet på några minuter (DHCP-servern hade slut på
adresser att dela ut), och åtgärdade det inom några timmar.

I efterhand är jag litet sur att jag inte ringde tidigare...

Hur som helst så är jag _jävligt_ nöjd med BBB. Faktiskt så nöjd
att när jag handlade lägenhet sist, valde jag bara bland sådana
som hade BBB.

/L

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Avstängd

Jag har en polare i USA som kan tanka i ca 120kb/sec från mig, vilket är ganska dugligt för att ha en "usel" peering dit. Däremot mot england är det dåligt, och mot tyskland, men resten går bra tycker jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag har en polare i USA som kan tanka i ca 120kb/sec från mig, vilket är ganska dugligt för att ha en "usel" peering dit. Däremot mot england är det dåligt, och mot tyskland, men resten går bra tycker jag

Dålig peering påverkar väl inte hastigheten i så stor utsträckning, utan det är dålig ping som är kännetecknet på dålig peering. Jag kan ha fel, men rent intuitivt känns det som att den dåliga peeringen medför många hopp, men inte nödvändigtvis att det är låg bandbredd på alla länkar.

Har jag fel?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag tycker Bostream Scream är jättebra, aldrig nere strular aldrig för mig, pingen är kanon och jag tankar fort, enda som är kass är att uploaden endast är 1 mbit

Visa signatur

det allra senaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Har du talat med BBB-supporten? Jag hade också problem till och
från för ett år sen eller så, och blev irriterad nog att ringa upp.

Fick tala med en tekniker nästan direkt. Teknikern diagnosticerade
problemet på några minuter (DHCP-servern hade slut på
adresser att dela ut), och åtgärdade det inom några timmar.

I efterhand är jag litet sur att jag inte ringde tidigare...

Hur som helst så är jag _jävligt_ nöjd med BBB. Faktiskt så nöjd
att när jag handlade lägenhet sist, valde jag bara bland sådana
som hade BBB.

/L

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=30178...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Har du talat med BBB-supporten? Jag hade också problem till och
från för ett år sen eller så, och blev irriterad nog att ringa upp.

Fick tala med en tekniker nästan direkt. Teknikern diagnosticerade
problemet på några minuter (DHCP-servern hade slut på
adresser att dela ut), och åtgärdade det inom några timmar.

I efterhand är jag litet sur att jag inte ringde tidigare...

Hur som helst så är jag _jävligt_ nöjd med BBB. Faktiskt så nöjd
att när jag handlade lägenhet sist, valde jag bara bland sådana
som hade BBB.

/L

Är bredbandet såå viktigt för dig att du väljer lya efter ISP???

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig i hela mitt liv velat ha BBB med deras dynamiskt ip. Det är en av anledningarna till att jag kör bostream.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så jävla dåligt med dynamisk ip då? Hur skönt som helst, byter ip så att folk inte hackar på ens adress och om man vill ha en site uppe kör man ju bara en dns på den, tex "my-ip.com" eller "mine.nu" ... 0 ping överhela sthlm!

bbb > bostream

Permalänk

Oj, hela Stockholm. *flin*

Finns allting du vill ha redan i Stockholm då? Iofs, Telia driftar väl battle.net-servrarna i Haninge. Humma.. Finns det lediga lägenheter där med BBB Fiber/LAN?

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

I STHLM finns FiberStream, skulle inte tacka nä

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Vad är det som är så jävla dåligt med dynamisk ip då? Hur skönt som helst, byter ip så att folk inte hackar på ens adress och om man vill ha en site uppe kör man ju bara en dns på den, tex "my-ip.com" eller "mine.nu" ... 0 ping överhela sthlm!

bbb > bostream

Du är medveten om hur oseriöst no-ip.com och mine.nu känns väl? Vadå folk inte hackar på ens address förresten?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Du är medveten om hur oseriöst no-ip.com och mine.nu känns väl? Vadå folk inte hackar på ens address förresten?

Han snackar om hackers.

Om man vill ha en seriös sida köper man självklart en riktig domän och forwardar.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

BBB har lite belastad peering, det är ju lätt att se, kolla bara på netnods statistik .... BBB utnyttjar sin knutpunk mer än någon annan isp. ligger på i snit 70% om jag minns rätt.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Har bara erfarenheter av bostreams vdsl.. får utmärkta värden i dedär tptestprogrammet som ja glömt av namnet på mellan 13-25 mbit ner, och 13-18mbit upp..
pingen till gatewayen känns dock sur, 17ms.. vet dock ej vad BBB har..
Jag och en kompis, som har bbb fiber 10mbit, testade att ladda ner ifrån lite olika amerikanska sidor.. och de diffade max 5-10kb/s i medel.. ibland va bbb bättre och ibland va bostream bättre.