Permalänk

Avtalet är väl klart?
Jag kör själv BBB 100 och det funkar perfa.
Jag är ju så gammal att jag är van vid att man får köpa sina proggs etc. själv.

Det var svårt att tanka warez med en ABC 80

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar

Permalänk
Medlem

en fin gest av BBB kunde ju vara att lansera en tjänst med 100mbit endast inom egna nätet.
Utan trafikkvot.

Tror många skulle kunna tänka sig betala en slant extra för det.

Skulle inte kosta dom nån peeringavgift mot andra nät heller.

Tror Bosteam har det på sin Lan tjänst faktiskt

Permalänk

Bostream har fri trafik inom Sverige.. men begränsad till nån gig per dag utomlands.. har inte riktigt kollen.. men nått sånt är det iaf

Permalänk
Medlem

Men skärp dig! Meninglös tråd du har skapat och nu sitter o försvarar. Verkligen dumt och beställa tjänsten utan att titta i avtalet, de står precis vad som gäller med uppsägningstid och kostnader. Passar det inte herrn ska du väll inte beställa det. Och sen varnar du andra om att man får 128 kbit när kvoten är slut. Att BBB typ lurar en. De flesta här vet det och har sett det i avtalet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Bostream har fri trafik inom Sverige.. men begränsad till nån gig per dag utomlands.. har inte riktigt kollen.. men nått sånt är det iaf

Bostream har fri trafik inom sverige och 5 gig / per dygn i ena riktningen internationell trafik. Dock verkar den gränsen gälla för hela brfen dvs om det är 95 anslutningar i en brf så verkar bostream reagera först när det passerats 475 gigabyte trafik per dygn ena riktningen (eller 950 gigabyte om man skall gå enligt bbb's beräkningsmodell).

Och att sitta och trycka 950 gigabyte på ett dygn i internationell trafik så får man ligga på (för att inte tala om att man måste hitta någon som över internationella pipor kan upprätthålla en så hög bandbredd och datamängd ).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Men skärp dig! Meninglös tråd du har skapat och nu sitter o försvarar. Verkligen dumt och beställa tjänsten utan att titta i avtalet, de står precis vad som gäller med uppsägningstid och kostnader. Passar det inte herrn ska du väll inte beställa det. Och sen varnar du andra om att man får 128 kbit när kvoten är slut. Att BBB typ lurar en. De flesta här vet det och har sett det i avtalet

Man skulle ju då kunna tro att jag kunde köpa till 100GB och sluta gnälla? Men nej, jag är LÅST i 128Kbit, HELT omöjligt att komma ur, jag kan INTE köpa till mer bandbredd även om jag hade velat. Hur roligt är det nu då? NEJ!

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Man skulle ju då kunna tro att jag kunde köpa till 100GB och sluta gnälla? Men nej, jag är LÅST i 128Kbit, HELT omöjligt att komma ur, jag kan INTE köpa till mer bandbredd även om jag hade velat. Hur roligt är det nu då? NEJ!

Självklart kan du inte köpa till mer bandbredd när du har sagt upp tjänsten.
Det är ju som att säga upp sitt telefon abbonemang, men sen fortfarande tro att man kan ringa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Självklart kan du inte köpa till mer bandbredd när du har sagt upp tjänsten.
Det är ju som att säga upp sitt telefon abbonemang, men sen fortfarande tro att man kan ringa.

varför inte? jag har väl för fan betalt för en månad? eller?

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

du har väl betalt för en månad med 100 mbit och max 300 gb?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iss
du har väl betalt för en månad med 100 mbit och max 300 gb?

ja, men som jag sa, nu är jag på 128Kbit på grund av att 300GB är slut, och jag kan inte ens tillföra mer kapacitet

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Så om jag loggar in och kollar runt, sen kommer nån annan och beställer? Bindande? Nej!

Eh, du använde tjänsten du inte var bunden till tänkte du?
Du bröt mot avtalet, och du visste att uppsägningstiden var på 30 dagar, do the math.

Permalänk
Medlem

Att det finns en uppsägningstid innebär inte att man inte får fortsätta bruka tjänsten under tiden eller köpa till i det här fallet bandbredd.

Bara för att ta ett exempel som någon annan nämnde, telefoni.

Om du säger upp din telefoni idag och har 1 månads uppsägningstid så kan du ju fortsättningsvis ringa telefonsamtal den månad som är kvar och kommer även faktureras för detta.

Samma sak gäller i det här fallet, även om personen sagt upp bbb's 100mbit tjänst så ska han kunna fortsätta bruka det till avstängningsdatumet och således även kunna köpa till fler 100gbyte kvoter. Men detta kanske är begränsningsbolaget i ett nötskal vad vet jag ?

Prova ring kundtjänsten och be att få tala med kundtjänstchefen och förklara din situation så tror jag det kommer lösa sig. Skulle inte kunna tänka mig att bbb skulle neka lite extra kosing från din plånbok månaden som är kvar tills du går tillbaks till 10mbit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Eh, du använde tjänsten du inte var bunden till tänkte du?
Du bröt mot avtalet, och du visste att uppsägningstiden var på 30 dagar, do the math.

Fattar du inte? Han kan inte köpa till 100 gb till, för att den redan blivit låst till 128kbit/s

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Vilket skulle kostat mig 16800kr för en månad = ej acceptabelt.

Tankar du i snitt 8.7TB i månaden?

Permalänk
Medlem

Som jag ser det borde de rimliga möjligheterna vara att antingen BBB låter dig köpa 100 gb till (vilket de inte verkar göra), eller att du helt enkelt får beställa 10mbits tjänsten från och med idag, och betala dubbelt fram tills 100mbits tjänsten tar slut, istället för att den ska ta vid först från dess.

Permalänk
Avstängd

Men den blev ju låst pga att han har sagt upp sitt abonnemang. SJälvklart får han inte köpa saker till ett uppsagt abonnemang, trots att tiden inte runnit ut. Kanske låter fel i era öronen, men så är det.
Iom uppsägningen har man sagt att man inte vill ha en tjänst som BBB kan sälja och då har de valt att om du vill ha något får du om möjligt teckna ett nytt abonnemang alternativt vänta de resterande dagarna.

Permalänk
Medlem

Läs avtalet nästa gång. Nu knip och njut av 128kbits

Permalänk
Medlem

tycker visserligen man borde kunna få beställa ett gb paket till även om man avslutat abonemanget och väntar på månadens slut..
fast förövrigt tycker jag det är whine. man får uppfatningen att det du skrivit här har du försttåt, och sedan klagar du på det? och på deras sida loggar du in med specifika uppgifter på ditt eget konto. så visst kanske inte känns som om man skrivit under ett papper med penna men klart samma sak är det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser

Saken är den att det är wareztankare som är dom potentiella kunderna. Man ser ju tydligt att deras tjänst inte riktigt fått det gehör som dom velat, annars skulle dom ju inte skickat ut erbjudandet om 0kr anslutningsavgift, right?

Dessutom fyller denna tråd sitt syfte, att varna för skumma villkor hos bbb.

Du betalar ju 200kr för 100Gb. Fattar inte varför du måste betala 16800kr/månaden?

Var är de skumma villkoren? du får MAX tanka och LADDAUPP 300Gb/månaden. Överstiger du den gränsen får du nöja dig med 128kb/s internet som straff.

Det är ju tillför att man inte ska ha 10 Server hemma som tankar som fan.

Vad är det du tankar/laddarupp om du slösar bort 300Gb så snabbt? Det måste vara att du kör med DC på dygnet runt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Inte speciellt skumma.
Jag flyttar strax till BBB lägenhet, jag ska ta 100Mb/s och jag vet mycket väl vad det innebär.

Har BBB en 100Mb/s tjänst? Shit. Vad betalar man för det?

Edit: man kan tydligen köpa mer än 1 Tb nu.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Var har du hittat att man inte får köpa mer än 1TB extra ?

Permalänk

Läste på deras sida för ett tag sen. Kanske de har ändrat. Ska titta

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Det kan man tycka, fast som det är nu så kan jag varken fylla på mer bandbredd eller få tillbaka min 10Mbit-lina, och det står inte i avtalet.

Såhär står det:
"Skulle du använda hela kvoten stängs uppkopplingen och du får välja mellan att surfa vidare med 128 Kbit/s eller köpa till extra kapacitet i form av 100 GB-kvoter för 200 kr/styck"

"Uppsägningstiden är en månad."

Jag tycker personligen inte det är rimligt att betala 325kr/månad för 128Kbit... det är ren ocker och ett oskäligt bemötande av kunder. Inte acceptabelt.

Varför köpte du inte till 100Gb för 200 spänn o sa sen upp abb.??

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Det kan man tycka, fast som det är nu så kan jag varken fylla på mer bandbredd eller få tillbaka min 10Mbit-lina, och det står inte i avtalet.

Såhär står det:
"Skulle du använda hela kvoten stängs uppkopplingen och du får välja mellan att surfa vidare med 128 Kbit/s eller köpa till extra kapacitet i form av 100 GB-kvoter för 200 kr/styck"

"Uppsägningstiden är en månad."

Jag tycker personligen inte det är rimligt att betala 325kr/månad för 128Kbit... det är ren ocker och ett oskäligt bemötande av kunder. Inte acceptabelt.

Vadå inte rimligt att betala 325kr/månaden för 128kbit? Du visste att du kommer få den hastigheten om du laddarner eller laddarupp mer än 300Gb. Eget fel att du översten kvoten.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

vad ska du med 300gb?? jag har svårt att fylla mina hdd men ändå så har jag det mesta och nyaste..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joioi50
vad ska du med 300gb?? jag har svårt att fylla mina hdd men ändå så har jag det mesta och nyaste..

Skickar en jäkla massa semesterfilmer till polarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen
Fattar du inte? Han kan inte köpa till 100 gb till, för att den redan blivit låst till 128kbit/s

Fattar du inte? Han bröt mot avtalet och får inte köpa mer trafik, punkt slut? Jävligt dumt och taskigt av BBB men nu verkar det ju vara så (och avtalet är bindande, tro inte att du kan använda en tjänst och vara omedveten om hur du fick den, flytta till amerika isåfall), gnälla som en äkta svensk istället för ta reda på sånt innan är ju jävligt klyftigt.

Assumptions is the mother of all fuckups

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inte var han fick 16800 spämm ifrån, skulle man kunna får svar på det?

Permalänk
Medlem

läser man deras avtal så står det klart o tydligt 30 dagars uppsägningstid. så då får du surfa i 128kbits i 30dagar och sen får du återigen din 10mbit tjänst som du betalat för. Som fler än jag försökt förklara för dig.

BBB har absolut inte gjort något fel i detta fall. Läs Avtalet nästa gång innan du beställer.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Står ingenting om att man inte får köpa till eller fortsätta nyttja tjänsten under dessa 30 dagar. Står däremot klart och tydligt att man får köpa till trafikvoter för 200kr per 100 gbyte så länge man har tjänsten och det har personen i fråga i ytterligare 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Jag fattar inte var han fick 16800 spämm ifrån, skulle man kunna får svar på det?

Han har inte fått 16800 "spämm" (antar du menar spänn). Han sa bara att det skulle kosta så mycket för honom om han skulle ha BBB 100Mbit/s tjänsten. För han måste köpa över 7 Tb extra.