Permalänk
Medlem

Kritik på Photoshopbilder.....

Tjenare folket....

Har börjat leka lite i Photoshop nu och fick inspiration från Brusberg och ville göra egna sånna bilder. Så jag satte mig ner och började pilla. Kom fram till detta efter några timmars arbete. Kan inte ni som e duktiga säga vad jag gjort för fel och kanske vad som e bra, inte vet jag... Men nåt kan ni väl säja i alla fall.

Sen e det ju kul om ni kan försöka komma på vad det är för märke och modell på sakerna.....

!!! Kamera 1 !!!
!!! Kamera 2 !!!
!!! Telefon !!!

Tacksam för svar!!! /Zitruz The Zour

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Avstängd

Jag hade då aldrig gett mig på att gör sånt där i Photoshop. Då hade jag hellre lärt mig 3D-program.
Men i min mening, av dina resultat: de funkar.

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Medlem

Ska de vara så korniga? Eller beror det på att de är sparade som jpg, kass komprimering med andra ord? Det bästa vore ju om du sparade dem som .png, då den är relativt liten och inte har någon inverkan på bildens utseende(om du inte ställer ner färger osv då..).

Ser väl bra ut annars, kanske att linsen på kamera 1 skulle se rundare ut, den ser lite platt ut nu tycker jag. Likadant med kamera 2. På telefonen tycker jag knapparna slutar lite tvärt nertill, men det kanske är så?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

lither: Jag vill lära mig Photoshop och tänkta att kunde Brusberg så kan jag, hihi...

Filigran: Texturen på sakerna e kornig. Dom ser faktiskt ut så, hihi...
Ser linsen lite bättre ut nu eller??? !!! Editerad Kamera !!!

Telefonen e gjord på bara ett par timmar så den e inte lika detaljerad. Men jag håller med om att dom borde vara lite rundare nere!!!

Tack för svaren!! /Zitruz

EDIT: Nue det lite rundare knappar på telefonen oxå!!! !!! Editerad Telefon !!!

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem

Ligger ettan, fyran och sjuan högre upp än de andra knapparna på telefonen? jag tycker det ser ut så.. är väl en "optical illusion" kanske.

Ser faktiskt ingen skillnad på kameran, hade du sparat den gamla bilden hade jag kunnat jämföra lite. Tycker inte att det är nån skillnad på den nya och kamera2 iaf.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Ligger ettan, fyran och sjuan högre upp än de andra knapparna på telefonen? jag tycker det ser ut så.. är väl en "optical illusion" kanske.

Ser faktiskt ingen skillnad på kameran, hade du sparat den gamla bilden hade jag kunnat jämföra lite. Tycker inte att det är nån skillnad på den nya och kamera2 iaf.

Om du kollar lite närmare så ser du att knapparna på "the east side" också är högre upp, eller ska man säga att mittenknapparna är lite nedskjutna? Tror i vilket fall som helst att det ska vara så :).

Permalänk
Medlem

Ja, det har du nog rätt i. Så det ska nog vara så, ja.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Sony DSC-P93? Eller kanske Myo eller vad den heter?? Snyggt!

Edit; du har sms!

Permalänk
Medlem

Kameran e en Olympus Camedia C-350 Zoom

Telefonen e en sladdlös hemtelefon!!! Philips Xalio 200

Har inte sparat den gamla men det jag ändrade på kameran var bara att det blev lite ljusare på objektivets mitt. Det enda jag inte e nöjd med är "snodden"... den skall ju vara som ett snöre mera... men det kunde jag inte göra... Försök gärna!!!
.psd filerna har jag lagt in HÄR om det är nån som vill leka med bilderna... Kan bli kul....

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, men jag saknar antialising på sakerna, speciellt på telefonen. Använder du inte vektorer när du gör det? Det ser ut iaf på knapparna på telefonen att du använt contact.

Jag gjorde sånnt här en gång i tiden också, men tröttnade efter ett tag:
Mobil: http://195.100.70.200/~jozo/mobil.htm
Kamera: http://195.100.70.200/~jozo/kamera.htm
Mp3-spelare: http://195.100.70.200/~jozo/mp3.htm

Edit: Kan lägga till att kamera remmen på din bild ser helt platt ut. Du kan testa att lägga på bevel på den och dra ner Depth till 1%, lägga på en dropshadow och dätta distance på 0. Se om det kan se lite bättre ut. Sen får du fixa att den ser så kantig ut också, gör snöret med vectorer så ska det nog bli enklare att få det fint.

Permalänk
Medlem

Tack för dom tipsen!!! Som sagt var detta bara på prov igentligen...
Skall försöka få dit nåt fint på remmen....

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!!! Skall kolla in det genast!!!

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråden för en fråga bara.

Jag har börjat med en bakgrund och har två lager, jag ska göra ett nytt lager "on top?" av dom andra och köpa motionblur på den. Men när jag skapar nytt lager så går det ju inte att köra något filter alls på det där för att "the selected area is empty". Har inte kommit underfund över hur man ska göra, några tips?

Permalänk
Medlem

Filtren måste ha någat att arbeta med, altså kan dom inte vara tomma. Inte alla filter men dom flesta!!!!

du får göra en kopia av lagret som du vill sätta filtret på. Sen kandu mixtra med Opasityn(genomskinligheten) för det lagret
Eller sätta filtret direct på en av lagren.
Hoppas dte kan vara till någon hjälp

EDIT: Fan, måste vara trött, stavningen e inte rätt nån stans, jaja hehe

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!