Den sak du skapat som du är mest stolt över.

Permalänk
Medlem

Den sak du skapat som du är mest stolt över.

Det är alltid kul att se vad folk har skapat för saker. Finns ju redan många trådar där folk visar upp vad dom gjort och då ofta flera saker i en viss kategori. I denna tråden vill jag se vad du är mest stolt över, den sak du gjort som du själv anser är den bästa. Kan vara en hemsida, 3d-bild, wallpaper, program. Ja vad som helst som passar in i denna forumskategori. Skriv gärna några rader om din skapelse också, varför du gjort den osv och endast en sak.

Hoppas det blir en trevlig tråd att läsa.

Jag börjar väl då.

Wallpaper
En ganska simpel bild jag gjorde för ett bra tag sedan efter några timmars spelande Bubble Bobble på c64 Var ingen tanke bakom bilden förutom att jag ville ha en ny bakgrund till min dator. Blev iaf väldigt nöjd med den. Gjord i Illustrator.

(Klicka för 1600x1200)

Så visa nu vad ni har gjort för skapelser som ni är stolta över !

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

100% Från grunden i Photoshop:

[i]Redigerat av Castor: Borttaget 2005-09-25 då bilden krävde inloggning.[/i]

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Glömsk

http://psionicist.online.fr/mineplay.exe (6 kB)

Allvarligt talat, vet inte. Skapar för mycket för att hinna vara stolt. *snorljud*

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Det skulle nog vara min senaste version av klanhemsidan. URL står i signaturen. Vissa säger att den är för mörk, men på min skärm ser den iaf bra ut. Så jag är nöjd iaf

Edit: Har bytt länk i signaturen. Den som är där numera är en bandsida som jag har gjort. Jag tar tillbaka det jag skrev ovan och pekar på min nya signatur istället.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
http://psionicist.online.fr/mineplay.exe (6 kB)

Allvarligt talat, vet inte. Skapar för mycket för att hinna vara stolt. *snorljud*

Haha, den var ju... Ja den var tuff

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

Hmm, med risk för att irritera Shark^ och en del andra så måste jag ändå säga http://www.blinkenlights.se Det är nog vad jag har varit mest aktiv i den senaste tiden (förutom ett RPG i C++ kanske) och troligtvis det mest lyckade projektet. Det är en hemsida om programmering och spelutveckling.

Permalänk
Avstängd

Ett iconpack jag gjort. Runt 40 ikoner, url kommer imorgon när jag sitter på den datorn så jag kan ladda upp dom.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Räknas fotografi?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Hedersmedlem

Ericus: Självklart!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem

Svårt att välja något annat än det jag jobbat på i flera år nu:

www.punbb.org

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett script till mIRC som försvann under en formatering, det var jag jävligt stolt över

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte...
Typ mitt artikelsystem är jag rätt nöjd över...

Men jag höll på med en liten låt förut, hade kommit halvvägs då dog bärbara och den låten försvann Jag har inte orkat börja på en ny än

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Mitt biljettsystem och mitt halvfärdiga composystem.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Pysslar just nu med en webserver som jag tänkt att använda för att testa hemsidor i utan att behöva installera åbäket IIS. Kommer att bestå av en enda fil som inte behöver installeras (om man har vbruntimes) och ha fult stöd för VBS och Jscript och ett par fejkade ASP objekt. Förhoppningsvis ska man kunna lägga den på en cdskiva och kunna presentera hemsidor för t ex arbetsgivare utan att behöva lägga ut sidorna på en server. Den servern eller ASP Image Object (se sign) som jag jobbar med på sidan av. Kan inte bestämma mig sorry

Visa signatur
Permalänk
Medlem

xtermin8, fin-fint, webbservrar är kul att göra, min webbserver (c++ trådad (såklart!)) som jag skrev är nog det jag är mest stolt med.. den har alla basic-features som apache (cgi,vhost,mappar) och mycket mer!

Tips of the day: Hehe man kan leka med referer på din sidan (cross side scripting är inte att leka med

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Tja, det jag lagt ner mest timmar på är nog hemsidan till spelet Index vi gjorde i ett projekt. Ingen stor sida precis men mycket jobb bakom.

http://saruman.khn.hk-r.se/frwa02/index/

Permalänk
Avstängd

mina 3 egenproducerade BASIC-program/spel.

usdollar-SEK / SEK-usdollar - script...

ett simpelt textspel, mitt rekord är att klara det på ca 5 sec...
men för dom andra så har det tagit runt 1½ min.... hehe

ett rätt avancerat textspel (gå till datorbutiken för att köpa en skärm, gå hem, montera skärmen, tryck på strömmen och starta datorn... det tog faktiskt 2 timmar att göra allt.... fast ena timmen var för att få bra ljud... )

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Är inte stolt över något jag gjort av den enkla anledningen att saker jag gör har en tendens att inte bli klara. =/

Håller dock på med en grej som kanske kan bli något, den har inte så många funktioner men det är något fel på scriptet (javascript) som gör att reklamen på många gratis webbhotell försvinner.

Permalänk
Medlem

Det får nog bli hemsidan Svenska Citatdatabasen (warpdrive).
Fast jag är inte direkt ensam om arbetet. Många har hjälpt till bland annat damme, magitek, matricks och dinkles, för att inte glömma alla underbara moderatorer som hjälper till att göra sidan levande.
8]

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
xtermin8, fin-fint, webbservrar är kul att göra, min webbserver (c++ trådad (såklart!)) som jag skrev är nog det jag är mest stolt med.. den har alla basic-features som apache (cgi,vhost,mappar) och mycket mer!

Tips of the day: Hehe man kan leka med referer på din sidan (cross side scripting är inte att leka med

Är du klar med den eller håller du på att skriva den? Har du fixat någon hemsida till den osv?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Är inte stolt över något jag gjort av den enkla anledningen att saker jag gör har en tendens att inte bli klara. =/

Håller dock på med en grej som kanske kan bli något, den har inte så många funktioner men det är något fel på scriptet (javascript) som gör att reklamen på många gratis webbhotell försvinner.

Jag är likadan Har rätt många halvfärdiga projekt liggandes...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

Javafan. Man får väl svara samurize eftersom det är ett av de få projekt man har slutfört. Dock slutade jag jobba på den vid version 1.00 tror jag. Dvs läääänge sedan.

www.samurize.com

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en remake på ett spel som heter BoxWorld (BoxWorld är i sig en remake på ett ännu äldre spel har jag fått för mig). Spelet är ganska lätt att lära sig men lär nog ändå ta ett par timmar att klura sig igenom. Mitt mål var att göra ett hyfsat långlivat spel som endast är fyra kilobyte stort. Spelet är enbart testat med Windows XP. Använd piltangenterna för att styra figuren.

http://pacman.campus.luth.se/~osksjo-9/box4k.com (4kb)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskii
Jag har gjort en remake på ett spel som heter BoxWorld (BoxWorld är i sig en remake på ett ännu äldre spel har jag fått för mig). Spelet är ganska lätt att lära sig men lär nog ändå ta ett par timmar att klura sig igenom. Mitt mål var att göra ett hyfsat långlivat spel som endast är fyra kilobyte stort. Spelet är enbart testat med Windows XP. Använd piltangenterna för att styra figuren.

http://pacman.campus.luth.se/~osksjo-9/box4k.com (4kb)

Kallas Sokoban :).

Permalänk
Medlem

Får nog bli en IRC-Service bot som ska hostas på vårat lilla IRC-nätverk.
Den är dock inte helt färdig, men jag har en föregående bot som är färdig, fast skriven i ett annat språk (Delphi)
Men eftersom det inte fungerar så bra under Linux Så håller jag på att skriva om det till pure C kod.. japp

Edit: Nu har jag dock fastnat med box world. Fasen att folk jämt ska göra spel som man fastnar vid :/

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

tja...det får väl bli förra exjobbet då, en Jabber IM klient för ett inbyggt system. http://smail.dyndns.org/cgi-bin/homepage/main.py?page=Chatter
Lite bilder: http://smail.dyndns.org/images/chatter.jpg

Permalänk

Är väl mitt Fest-cms som inte redigt är klart med funkar, Http nere i signaturen(inte alltid server är uppe)

Permalänk
Medlem

Bildgalleri som jag har skrivit från grunden. Stora framsteg har gjort sedan version 1
Kanske släpper det om det finns ett intresse.

http://rauter.rautermods.net/bildgalleri/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det måste nog vara den radiostyrta bil jag och min projektgrupp byggde i kursen Inbyggda System vid Uppsala Universitet.
Bilder, filmer och dokument på www.digilize.se/flakhasse

Permalänk

den här har jag aldrig orkat göra klar men...

inte den här heller

nån form av animering kommer at göras i framtiden av samtliga objekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Bildgalleri som jag har skrivit från grunden. Stora framsteg har gjort sedan version 1
Kanske släpper det om det finns ett intresse.

http://rauter.rautermods.net/bildgalleri/

Intresse finns!
Du får PMa mig om du vill släppa källan!

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w