Den sak du skapat som du är mest stolt över.

Permalänk

ja den verkar intressant. lust att dela med dig?

Permalänk
Medlem

Min flickväns konstsajt, http://www.johannaost.com.

Databasdriven och fin med dynamisk grafik. CMS som bland annat tillåter tillskärning av thumbnails, ett beställningssystem med mera. Den är även ganska valid XHTML 1.0 Strict.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Min flickväns konstsajt, http://www.johannaost.com.

Databasdriven och fin med dynamisk grafik. CMS som bland annat tillåter tillskärning av thumbnails, ett beställningssystem med mera. Den är även ganska valid XHTML 1.0 Strict.

Off: Känns det inte konstigt att ens flickvän är naken på nätet?

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Bildgalleri som jag har skrivit från grunden. Stora framsteg har gjort sedan version 1
Kanske släpper det om det finns ett intresse.

http://rauter.rautermods.net/bildgalleri/

Jag gillade "Stor klump av plast med en sladd." =P
Snyggt arbete också

Permalänk
Medlem

Jag måste säga mitt program CD Indexer som jag jobbade på förut. (gått länge nu sedan senate uppdateringen)
Rätt många som använder programmet och jag har fått ganska stor responce(stavning?)..
Och sen så har jag gjort ett fullt fungerande forum i ASP.
Jag har gjort spel i ASM till ZiLog80 processorer, det är väll bland det mer avnacerade jag gjort.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Mitt community för kroppsmodifieringsintresserade (säg det snabbt tio gånger!) i ASP. När jag började för 1½ år sen kunde jag ingenting i nämnda scriptspråk. Nu kan jag lite mer vill jag tro.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Hmm ... den här var jag ju mäkta stolt över när den var ny, fast den är lite gammal nu ...
http://esprit.campus.luth.se/~humus/?page=3D&id=9

Annars är jag ganska stolt över att ha fått två artiklar publicerade i en riktig bok (ShaderX II).
http://esprit.campus.luth.se/~humus/?page=Articles

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Off: Känns det inte konstigt att ens flickvän är naken på nätet?

Nu fick hon nog mer trafik. Äsch, det där är ju ingenting.

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har gjort en uploader som jag kanske ska vara stolt över

EDIT: Malesca: Din flickvän ska vara jävligt stolt över bilderna till Rufsa, älskar den stilen
EDIT2: Hon är medlem på RR va? Tycker att jag känner igen henne...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Kom på att jag har gjort en uploader som jag kanske ska vara stolt över

Vilket du verkligen ska vara Använde den ofta.

Psi> Kan du berätta i väldigt grova drag hur din MineSweeper fungerar så hage jag blivit glad :)? Är det någon algoritm som räknar ut var bomberna finns eller kan man med något api-call få reda på var bomberna finns?

bobamatics> Hur många medlemmar har din community? Går det bra? Intressant site.

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Psi> Kan du berätta i väldigt grova drag hur din MineSweeper fungerar så hage jag blivit glad :)? Är det någon algoritm som räknar ut var bomberna finns eller kan man med något api-call få reda på var bomberna finns?

GetMinePosition() från kernel32.dll.

Allvarligt talat, programmet läser positionerna från winmineprocessens minne mha ReadProcessMemory(). Ville lära mig hur man använder en debugger, så jag gjorde det där programmet för att testa om jag hade hittat rätt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
bobamatics> Hur många medlemmar har din community? Går det bra? Intressant site.

Tack! Just nu är vi 892 medlemmar med ett snitt runt 100 medlemmar inloggade varje dag och det är väl helt okej tycker jag. Jag hoppas sidan fortsätter vara rätt liten, att administrera tiotusentals användare måste vara ett helvete. Kvalitet framför kvantitet Jag har till och med tryckt upp flygblad för sidan men är för lat för att göra något med dem...

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
GetMinePosition() från kernel32.dll.

Datahumor

Nu vet jag som programmerare själv att man är alltid känslig för att lämna ut källkod, det är nästan som en dagbok för oss geeks. Men om du får en släng av givmildighet så är jag riktigt nyfiken på källkoden eftersom jag nyss börjat med C++ och försöker lära mig mer om Windows och dess minneshantering. Om du får tid över så har ju ni moderatorer min email och det skulle vara väldigt uppskattad..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Mitt biljettsystem och mitt halvfärdiga composystem.

Nice avatar, gillar du labeln eller tog du bara "gubben" för att den var "häftig"...?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett spel i Game Maker, http://home.tiscali.se/andersb/downloads/tankvsaliens0.32.exe
Jag är egentligen inte såååå stolt över det men det blev ganska många svar i tråden jag startade i spelsektionen. Nu ska jag lära mig C++ då GM är enormt klent.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Får väl bli mitt community jag gjorde som PA100p i 3an. Har det mesta "vanliga" som gästbok, vänrelationer, klotterplank osv. Gjorde det i PHP/Mysql fast nu är tyvärr databasen trasig så det funkar inte så bra längre
Fick för övrigt MVG på det

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Min flickväns konstsajt, http://www.johannaost.com.

Databasdriven och fin med dynamisk grafik. CMS som bland annat tillåter tillskärning av thumbnails, ett beställningssystem med mera. Den är även ganska valid XHTML 1.0 Strict.

Nämen titta, är det inte en gammal klasskompis? Har hon gått mediautbildning på distans i Malung månntro?

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Nice avatar, gillar du labeln eller tog du bara "gubben" för att den var "häftig"...?

Gillar labeln och tycker att den är häftig

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk

Det jag gjort som fått mest spridning var en "lunarizer" till mIRC. En irckompis hade sett en sån på en sida, och jag tyckte att det verkade krångligt att behöva skriva in sin text där, trycka på en knapp, kopiera texten som kommer ut, och sedan klistra den i sin irc-klient. Jag gjorde ett enkelt, fulkodat script. Det spred sig ganska snabbt, och det verkade sedan som alla hört talas om det I dagsläget har 9259st besökt sidan, vilket ger ett ungefär hur många som testat den (några går in på sidan utan att tanka, men några fick den skickad till sig, utan att besöka sidan).

Annars vet jag inte, gjort några bilder som jag varit stolt över, någon hemsida, och så vidare...

Edit: Om någon vill testa: http://www.leetcrew.nu/lunar/

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

hmm.. det måste nog bli mitt Simpsons-frågesportspel, "Simpsons the game" som gjordes när jag var 14. Trots att det, enligt min mening idag, sög fullständigt så har den fått riktigt trevlig spridning.. Ca 40k downloads och varit med på en Mac World skiva (stor datortidning för mac).

Permalänk
Medlem

Jag gillar min Talman2Batmanizer skarpt, men jag tror tyvärr inte den fått någon vidare spridning.

Permalänk
Medlem

Blir nog till att säga The Chronicles of Riddick™: Escape From Butcher Bay (http://www.riddickgame.com)
Mycket stålt över slutresultatet.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Blir nog till att säga The Chronicles of Riddick™: Escape From Butcher Bay (http://www.riddickgame.com)
Mycket stålt över slutresultatet.

Sweet! Hade ingen aning att det var Starbreeze (VUGames?) som låg bakom det. Jag kollade på lite videos på hemsidan och det ser verkligen fett ut. Surt att det bara finns till kryssbox dock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Det jag gjort som fått mest spridning var en "lunarizer" till mIRC. En irckompis hade sett en sån på en sida, och jag tyckte att det verkade krångligt att behöva skriva in sin text där, trycka på en knapp, kopiera texten som kommer ut, och sedan klistra den i sin irc-klient. Jag gjorde ett enkelt, fulkodat script. Det spred sig ganska snabbt, och det verkade sedan som alla hört talas om det I dagsläget har 9259st besökt sidan, vilket ger ett ungefär hur många som testat den (några går in på sidan utan att tanka, men några fick den skickad till sig, utan att besöka sidan).

Annars vet jag inte, gjort några bilder som jag varit stolt över, någon hemsida, och så vidare...

Edit: Om någon vill testa: http://www.leetcrew.nu/lunar/

Haha, det där kommer jag ihåg.. testade det för några år sedan

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Hedersmedlem

Nog min kalender skapad i ASP - http://ssc-forestry.com/jonas/kalender/kalender.asp

Finns en del att göra på den. HTML-koden borde ses över. Men det är ett av få projekt som jag slutfört ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Arrgh! Snacka prestationsångsetst man får när man läser igenom trådar som denna!

Visa signatur

printk("<0>Sorry, your computer just sucks\n");

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Sweet! Hade ingen aning att det var Starbreeze (VUGames?) som låg bakom det. Jag kollade på lite videos på hemsidan och det ser verkligen fett ut. Surt att det bara finns till kryssbox dock

Jobbar på PC-versionen just nu. Så.. vänta ett tag

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Jobbar på PC-versionen just nu. Så.. vänta ett tag

Hmm, varför står det only on xbox om det kommer till pc också?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.