Användarkontot ej behörigt att använda denna anslutningspunkt. Telia

Permalänk
Medlem

Användarkontot ej behörigt att använda denna anslutningspunkt. Telia

Får detta fel medelande:

"Användarkontot ej behörigt att använda denna anslutningspunkt"

när jag försöker logga in på 10.0.0.6 samt login1.telia.com. Det var en tekniker ute idag och fixade så mitt adsl funkade men fick detta problem istället. Jag får ip å sådär 217.208.106.* och ska ha telia 2000 är det rätt.

Hade för mig att mitt ip när jag hade igång internet förra veckan började på 80 nånting. Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

tror du ska kontakta telias kundtjänst

Permalänk
Medlem

Hyfsat felkonfat från Telias sida skulle jag tippa. De har antagligen gett FLS'en fler ip-serier att spela med, eller fördelat befintliga ip-serier mellan olika FLS'er, men inte gett de nya serierna rätt access.

Permalänk
Medlem

Ringde till supporten och gjorde felanmälan. Men kommer det krävas att de skickar ut en tekniker igen eller kan de lösa det från distans med hjälp av dator?

Permalänk

förnya ip.

Visa signatur

There is no pain you are receding A distant ship, smoke on the horizon. You are only coming through in waves. Your lips move but I can't hear what you're saying. When I was a child I had a fever My hands felt just like two balloons. Now I've got that feeling once again I can't explain you would not understand This is not how I am. I have become comfortably numb.

Permalänk
Medlem

Hade samma fel när de uppgraderade mitt telia 2000 till 8000.
De sa att 8000 abonnemanget inte använda samma inloggning eller nåt sånt.
men iaf de fixade de från telia på 30 min.

Permalänk
Medlem

de lär ju inte behvöa skicka ut en tekniker för att lösa det... e ju bara o confa rätt

Permalänk
Medlem

blev samma för mig när jag uppgraderade till 8000...så jag ringde och dom fixa det på 10 sec....

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem just nu. Beställde 8mbit den 15 juli. De sa det skulle fixas på natten. Dan efter sa de att det skulle fixas på måndagen som kom. Fortfarande samma fel. Sen sa de tillslut att det skulle fixas nu på månda. Då de "kom på" att min station inte var uppgraderad. Ring och prata med kundtjänst. Har du vart utan internet i 10 dagar, så får du en månads avgift i ersättning. Så det är din station som itne är uppgraderad.