Permalänk
Medlem

EN eller ETT grafikkort?

Jag ser på olika håll att vissa säger en 9800pro, en Ti4200 osv. Jag själv säger alltid exempelvis ett 9800pro och ett Ti4200, eftersom det är grafikkort man syftar på.

Vad säger du?

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Hedersmedlem

Ett leder med 100% weeeeeeeeee

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Japp, men borde inte du rösta på alternativ 2 malo

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3617489...

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Hedersmedlem

Men ett passade liksom inte in där........................:)

"Det där med bara 900kr gör mig livrädd.................Radeon 9550 är nog ett bättre val men inte ens den skulle jag rekommendera till spelsugna! Minst en 9600XT eller varför inte en begagnad TI4200?"

Snyftande och mumlande springer ett MaLo iväg..............:D

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men ett passade liksom inte in där........................:)

"Det där med bara 900kr gör mig livrädd.................Radeon 9550 är nog ett bättre val men inte ens den skulle jag rekommendera till spelsugna! Minst en 9600XT eller varför inte en begagnad TI4200?"

Tycker jag nog det skulle ha gjort; "(...)eller varför inte ett begagnat TI4200?."

Men ärligt talat har jag sett det på fler ställen och det ser fel ut. Och det är så här på kvällskvisten man löser sådana här problem så att man är redo för morgondagen.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Hedersmedlem

Det är säkert fel men jag tycker att det låter bättre med "en begagnad TI4200" och "Minst en 9600XT".

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ett självfallet.

Permalänk
Medlem

Jag säger tänkt du på följande innan du posta:

§3.2 Trådar och inlägg skall skrivas i därför avsett forum.
§3.3 Inlägg helt utan relevans eller anknytning till det forum de skrivs i tas i regel bort utan förvarning.

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem

Två grafikkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patu
Jag säger tänkt du på följande innan du posta:

§3.2 Trådar och inlägg skall skrivas i därför avsett forum.
§3.3 Inlägg helt utan relevans eller anknytning till det forum de skrivs i tas i regel bort utan förvarning.

Vad vill du ha sagt herr Wannabemoderator?
Det handlar om grafikkort och det ligger i avdelningen för grafikkort?
Tycker du den passar i övriga ämnen eller?

Förövrigt säger jag ett iom att man säger ju grafikkortet gick sönder inte grafikkorten gick sönder. Det låter ju som att man menar flera.

Sen har jag tänkt på en annan sak. Jag skriver grafikkort men det borde vara fel.
Har för mig att man inte fick ha två k efter varandra fast jag kanske minns fel?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

katedral kyrka

Permalänk
Medlem

Ett såklart.

Permalänk
Hedersmedlem

Denna omröstning borde passa i "Övrigt" :p, den ger inte så mycket mer.

Permalänk

Ett grafikkort så klart

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Denna omröstning borde passa i "Övrigt" :p, den ger inte så mycket mer.

Men i övrigt finns folk som inte skriver en/ett grafikkort så ofta.
Det är väl här som undersökningen är viktigast?

Sen så är det väl mest att man inte ska leka moderator utan att man ska rapportera tråden om man finner den olämplig eller regelbrytande.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

jag är inte en wanna-be moderator sa bara vad jag tyckte :p, sen heter det "ett" grafikkort.

Permalänk
Medlem

Naturligtvis är det ett grafikkort, en 9800 PRO, ett ti-4200, en ATI, ett nvidia.

ord som börjar med vokaler ska ha en framför ord med konsonanter ett har ni inte läst svenska i skolan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Naturligtvis är det ett grafikkort, en 9800 PRO, ett ti-4200, en ATI, ett nvidia.

ord som börjar med vokaler ska ha en framför ord med konsonanter ett har ni inte läst svenska i skolan

"jag vill ha en ATI kort"? det låter väldigt konstigt, borde det inte vara "ett" där. det finns det som heter undantag.

Permalänk
Medlem

ETT såklart era gammla snorbusar!!!
TjA MalTe

Permalänk
Medlem

Nej för då syftar du på kortet och inte ATI det heter ju ett kort ;).

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

alternativ ett annars är man imbecill

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Ett. Det handlar om ett kort. Det är som att säga en när man pratar om ett spel

Permalänk

"Min grafikkort gick sönder... Måste köpa en ny..." <-- man måste vara blind om man inte det där skär i ögonen

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Hmmm många som skolkat i skolan eller? Det heter ETT grafikort och inget annat. grafikort stavas med ETT k för av någon anledning är det "förbjudet" i svenska språket med 2 k efter varandra. Man kan iof skriva Grafik-kort men det går lika bra med grafikort. Liknande skum regel som säger att man skall skriva "välkomna" med 1 m när välkommen stavas med 2 m. Det är "förbjudet" att ha 2 m före ett n.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Naturligtvis är det ett grafikkort, en 9800 PRO, ett ti-4200, en ATI, ett nvidia.

ord som börjar med vokaler ska ha en framför ord med konsonanter ett har ni inte läst svenska i skolan

Det är nog du som missat några lektioner då. Heter för övrigt EN lektion trots att det börjar med EN konsonant.... Och det heter ETT Äpple. Grundregeln är istället att om ordet inte ändrar form i singular eller plural så är det ETT, exempel, ett lejon, flera lejon, men en båt, flera båtar.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Korsordsguru

Ett grafikkort. En minnesmodul till ett grafikkort. En ny <komponent> till mitt nya grafikkort. Dina minnesmoduler är trasiga på ditt grafikkort.

Visa signatur
Permalänk

argh, det finns två riktiga analfabeter på detta forum. Antingen det eller så är de så darrhänta att de missade "ett"-knappen

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

ett banan?

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
argh, det finns två riktiga analfabeter på detta forum. Antingen det eller så är de så darrhänta att de missade "ett"-knappen

Nej för formuleringen är helt fel forumerad. Det är inget fel att säga en 9800 eller liknande

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Nej för formuleringen är helt fel forumerad. Det är inget fel att säga en 9800 eller liknande

Det beror på om man kör med svenskans regler, eller de som du har hittat på själv.

"Jag såg ett bäver igår"
Vill du följa med i mitt bil?"
"Jag har ont i min öra"
"Det ligger ett nyckel på mitt bord"
"Jag läser på ett skärm"

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?