Bästa gamecube spelet?

Permalänk
Medlem

Bästa gamecube spelet?

Funderar på att köpa ett nytt gamecube spel snart, någon som har tips på ett bra spel?
Helst action eller något, inga bilspel osv.

Skriv gärna en motivering varför just det spelet är värt att köpa.

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.

Permalänk
Medlem

Metroid Prime. Oerhört välslipat och en värdig uppföljare till de tidigare spelen. Om du gillar "backtracking"-spel som de tidigare Metroid, Zelda och de senare Castlevania-spelen så är det ett självklart köp. Låt dig inte luras av förstapersonperspektivet bara, det är ingen FPS a la Halo.

På god andraplats kommer nog Wind Waker. Andra topptitlar är Super Smash Bros Melee, F-Zero GX och Eternal Darkness.

Permalänk
Medlem

!SOUL CALIBUR 2!

Schyst Fightspel..

Weapon Mastery.. vinn typ 10vapen till varje gubbe.. Vinn nya gubbar .. så mycket saker o vinna

Permalänk
Medlem

Eternal Darkness, älskar H.P Lovecraft-inspirerade spel.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Varför säger alla metroid jag lånade det av en kompis, det var ingenting som fick mig att vilja sätta igång spelet efter jag stängt av det. Allmänt tråkigt bara.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

metroid prime är tveklöst bästa gamecubeliret.
Sen finns det flera andra bra spel.
Några av dom är Resident Evil, RE 0 , Supermonkey ball 1 & 2 , Wind waker , marios sunshine, zelda collectors edition ( ) Timesplitters 2 , Burnout 2 , Soul Calibur 2 och Eternal Darkness....
kuben är lätt det bästa konsollen just nu tätt följd av xbox.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Metroid Prime ligger absolut bland topp 3.
Har precis satt igång med amerikanska versionen av Tales of Symphonia och det ser ut att vara en riktigt höjdare, ej släppt i sverige än dock

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Prime me, tycker inte de är så bra som alla säger.
Har både Wind waker och Metroid Prime men tycke inte nått av dom va sådär jätte bra.
Spelvärda spel men inte mer i mitt tycke iaf.

Permalänk

SSX 3 är skitkul och äger när du bara vill slappna av och luta dig tillbaka (Nej, det är bara inte därför det är bra). Sedan att banorna är mästerligt utformade så du aldrig åker vilse (tänk bara neråt och inte hur du kommer ner) är ett plus i kanten. Sedan kan det nämnas att spelet går på 250 kr.... värt varenda öre!

Permalänk
Medlem

Annars tycker jag att Animal Crossing är skitbra! Dock är inte heller detta släppt i Europa.

Annars är Metroid Prime ett så sjukligt, enormt, äckligt bra spel! Det spelet har en miljö som är extremt genomtänkt. Jag menar, det finns organismer på planeten som inte kan skada en, finns det nåt annat spel som har så genomtänkt Eko-system? Dessutom är det snyggt, fartfyllt och har en story som får en att svettas. Om det spelet skulle kosta 1000:- skulle det fortfarande vara värt det!

NeoHamster: Jag väntar själv på mitt ToS. Jag förbeställde det från Lik-Sang en månad före release, ändå så har jag ännu inte fått det, trots att det var 2 veckor sen det var release. Däremot skickades mitt spel från Lik-Sang för exakt en vecka sen. Bör komma vilken dag som helst.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Animal Crossing
Skies of Arcadia: Legends
Phantasy Star Online 1,2 &3
Metroid Prime
Eternal Darkness
Är några av mina favoriter, alla kanontitlar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
SSX 3 är skitkul och äger när du bara vill slappna av och luta dig tillbaka (Nej, det är bara inte därför det är bra). Sedan att banorna är mästerligt utformade så du aldrig åker vilse (tänk bara neråt och inte hur du kommer ner) är ett plus i kanten. Sedan kan det nämnas att spelet går på 250 kr.... värt varenda öre!

Var hittar man det för 250:-?

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

Metroid Prime
Tales of Symphonia

Permalänk
Medlem

Eternal Darkness
SSBM
Tales of Symphonia (Usa import)
Naruto 2 (Japan import)
Wind Waker
Beyond Good and Evil
Metal Gear Solid:TTS
Rebel Strike Serien
The Legend of Zelda: Four Swords (USA import)
Pikmin 2 (JAP import)
Paper Mario 2 (JAP Import)
Megaman Anniverasy Collection (USA import)
Viewtiful Joe
Sonic Heroes

Ja måste nog verkligen vara en utav de få som verkar diggar Sonic Heroes trots den korta tiden det tar att klara av. Många utav spelen är sjävförklarande, men jag orkar inte berätta de lite mer udda titlarna. Släng ett öga på Reviews utav ovanämnda spel på Gamespot
för detaljerad info.

Sedan en liten notis till de som tänker på att importera Paper Mario 2, det funkar inte. Har du ingen Japansk Cube eller en moddad NTSC Cube så vägrar spelet boota upp. Blir att vänta tills en Amerikansk Release kommer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlyyou

Var hittar man det för 250:-?

Tror det var 259 på webhallen, står det på mitt kvitto iaf...

Permalänk
Medlem

Efter 15 timmars spelande av Tales of Symphonia så reserverar jag en plats åt det som bästa spel.

Annars finns det ju Mario Kart: Double Dash, F-Zero GX, Viewtiful Joe, Eternal Darkness, Resident Evil, Super Monkey Ball och andra helsköna spel som är i absolut toppklass.

Permalänk
Medlem

Tales of Symphonia kommer det till EU när så fall?
är det RPG?
textbaserat som final fantasy eller realtid?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Korsordsguru

Om ni är fyra stycken och spelar (vilket alltid är det ultimata vad gäller alla tv-spel) så är Mario Party grymt roligt, även fast det är lite halvflummigt.

Btw, fan vad lika avatarer vi hade. Nu måste jag fan byta igen :(.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Tales of Symphonia kommer det till EU när så fall?
är det RPG?
textbaserat som final fantasy eller realtid?

De andra spelen i Tales serien har så vått aldrig sett en EU Relase, vad jag vet iallafall.
Spelet är ett Rpg, ja och då med fokus på Striderna. Striderna i sin tur är inte turordningsbaserat utan bygger på ett Combo system. Tänk dig FFCC olika komboattacker så kommer du hyffsat nära hur det ser ut. Dessutom så är den celshadade grafiken underbar.
Textbaserat, de är en helvetes massa text att läsa.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Soul Calibur 2

Finns så otroligt mycket man kan göra jämfört med "vanliga" fighting-spel. "Weapon Master Mode" är det helt klart bästa med spelet. Att vandra runt på karta och fightas i både matcher och övningar för att samla på sig nya karaktärer, drygt 200 nya och unika vapen och nya "kostymer" gör spelet så mycket mer än ett "vanligt" fighting-spel.

Ett av de bästa spel jag någonsin spelat.. men jag har dock inte klarat av det ännu. Har fastnat på ett uppdrag och varenda gång jag försöker mig på att klara av det slutar det med en j-la värk i lederna utan framgång.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk

Eternal Darkness och Legend of Zelda: The Wind Waker

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Tales of Symphonia kommer det till EU när så fall?
är det RPG?
textbaserat som final fantasy eller realtid?

Runt jul eller början av nästa år har jag hört.

Permalänk
Medlem

James Bond 007 - Everything or Nothing
Bästa bondliert sedan Goldeneye till n64 om inte bättre

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk

Windwaker, Viewtiful Joe och SSX 3 är mina gyllene spel.

Soulcalibur 2 tyckte jag var sådär, och metroid prime tyckte jag var riktigt tråkigt - jag har nog spelat det 2 sedan jag köpte det =/

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
De andra spelen i Tales serien har så vått aldrig sett en EU Relase, vad jag vet iallafall.
Spelet är ett Rpg, ja och då med fokus på Striderna. Striderna i sin tur är inte turordningsbaserat utan bygger på ett Combo system. Tänk dig FFCC olika komboattacker så kommer du hyffsat nära hur det ser ut. Dessutom så är den celshadade grafiken underbar.
Textbaserat, de är en helvetes massa text att läsa.

jagm enade med textbaserat som i FF då man slåss väljer attack, magic osv.
eller om man slåss genom att trycka på knapparna och svinga med svärden osv som i zelda bla.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag har Soul Calibur 2 och Super Smash Bros Melee.
Soul Calibur tröttnar man på om man inte har någon vettig person att spela med
Smash Bros Melee är likaså, roligt att spela multiplayer.

Ska inhandla ett singleplayer spel tror jag , tror jag ska satsa på Metroid Prime eftersom alla jag frågat tipsat om det typ

Tack för alla svar iallafall.

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars tycker jag att Animal Crossing är skitbra! Dock är inte heller detta släppt i Europa.

Det spelet rockar så j*vla mycket

Är tjejens favvospel, man kan ju sitta och göra kläder i flera år, fiska, jaga insekter, hitta fossiler, tavlor, inreda osv osv. Plus att det följer den riktiga tiden. Kommer aldrig glömma när min tjej ville gå hem tidigare från krogen för att inte missa hunden vid tågstationen som spelar gitarr på lördagar

Annars är det väl Metriod Prime eller Resident Evil 0 plus 1 remake.

[Off Topic]Skaffa ett PS2 och spelet ICO, bland de snyggaste som finns, plus en jädrans bra story[Off Topic]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]

Kika på http://tales.namco.com/
Där har du screenshots, filmer, mm

Permalänk

Metroid Prime är givet, även Wind Waker är otroligt bra.

Min röst går ändå till F-ZERO GX, fetaste racing liret den här generationen.

Visa signatur

MacBook (höst 2007) | iPhone 3GS 32GB | ALIX m0n0wall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
Kika på http://tales.namco.com/
Där har du screenshots, filmer, mm

ser ju bra ut men i fighterna, väljer man att man ska attackera i en meny så gör den det eller är det man själv som styr gubben fram å tillbaka hoppar å slår?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc