Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Vattenkylningen har äntligen kommit!
Ta vårt tips: Köp aldrig på overclockers.se. Först tog det flera veckor innan vi fick våra prylar. Sen visade det sig att vattentankarnas pluggar och nipplar var inkompletta. bla bla bla

Jag skulle då snarare tvärtom rekommendera folk att köpa där, jävligt bra att ha och göra med, sen fel kan göras överallt, det är inget konstigt med det. Så fort det varit något jag haft fel på så har jag aldrig haft problem med overclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Jag skulle då snarare tvärtom rekommendera folk att köpa där, jävligt bra att ha och göra med, sen fel kan göras överallt, det är inget konstigt med det. Så fort det varit något jag haft fel på så har jag aldrig haft problem med overclockers.

Det roliga var att när dem pluggarna och hela polarens påse med tillbehör kom (som för det första tog en vecka) så saknade han två packningar och två nipplar. Då orkade vi inte mer och valde att "tillverka" egen packning av lim från en limpistol. Ska man bil tvungen till sånt? Sen fick han inte heller några skruvar till monteringen, så vi struntade även i dem och använde vanliga datorskruvar som tyvärr gängadeupp plexit (risk för sprickbildning).

Jag kommer då aldrig mer att köpa därifrån.

Sebson, det är en smaksak vart man sätter belysning, och det i fronten är vattentanken, inget frostat plexi

Permalänk
Medlem

Mycket nice. Blir jävligt sugen att göra något med mitt chassi också, men så kommer man till problemen.
1. Vad ska jag göra?
2. Vågar jag?
Svaren jag kommigt fram till på de frågorna är:
1. Inte en jävla aning.
2.Skulle nog svimma om jag såg en vinkelslip/dremel komma nära mitt relativt nya chassi

Men ändå jävligt avis.

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

Om du orkar Flaskis, jag köper ett sånt chassi direkt! Tala om vad det kostar med vattenkylning och hela baletten! Det ser ut som ett Chieftec chassi. Kolla tråden "Moddning som affärsidé"...ni är som gjorda för den idén..tänk att ha ett chassi som ee vackert istället för grått som mitt är nu! Kan man ha fiskar i tanken

Visa signatur

- om du löser dom små problemen så löser sej dom stora av sej självt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornelii
Om du orkar Flaskis, jag köper ett sånt chassi direkt! Tala om vad det kostar med vattenkylning och hela baletten! Det ser ut som ett Chieftec chassi. Kolla tråden "Moddning som affärsidé"...ni är som gjorda för den idén..tänk att ha ett chassi som ee vackert istället för grått som mitt är nu! Kan man ha fiskar i tanken

Vi får se
Just nu är studier centrerade i båda våra liv.

Tack alla för era kommantarer. Alltid lika kul och se hur glada ni blir av alla bilder
Imorgon ska vi flytta polarens dator hem till honom och fortsätta bygget där.
Alla hans datordelar har kommit förutom sitt x800xt-kort, så datorn kommer inte gå igång, men lite frammåt kommer det å gå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Vi får se

Just nu är studier centrerade i båda våra liv.

Tack alla för era kommantarer. Alltid lika kul och se hur glada ni blir av alla bilder
Imorgon ska vi flytta polarens dator hem till honom och fortsätta bygget där.
Alla hans datordelar har kommit förutom sitt x800xt-kort, så datorn kommer inte gå igång, men lite frammåt kommer det å gå

Ohh.. Va e det mer för fin hårdvara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Ohh.. Va e det mer för fin hårdvara?

Ojoj, jo han ville ju ha så mycket extremt som han hade råd med.

athlon64 3400+ med 1mb cache
1024 mb ram
abit KV8-Max3 som har 6 st s-ata kontakter (!)
nec 2510 dvd-brännare
Många hårddiskar
och annat smått och gott

Permalänk

Läckra byggen

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Ojoj, jo han ville ju ha så mycket extremt som han hade råd med.

athlon64 3400+ med 1mb cache
1024 mb ram
abit KV8-Max3 som har 6 st s-ata kontakter (!)
nec 2510 dvd-brännare
Många hårddiskar
och annat smått och gott

MEN NEJ!

Ser bra ut, förutom en sak, moderkortet, det suger om man jämnför med MSI K8N NEO Platinum Edition som han skulle kunna köra sin cpu i mycket högre FSB, så har han öppet köp kvar så skicak tebax det moderkortet (det har inte ens PCI/AGP lås) om han ork dvs, jag hade gjort det, många har lyckas att får upp sitt MSI K8N NEO Platinum Edition i 300Mhz FSB utan problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
MEN NEJ!

Ser bra ut, förutom en sak, moderkortet, det suger om man jämnför med MSI K8N NEO Platinum Edition som han skulle kunna köra sin cpu i mycket högre FSB, så har han öppet köp kvar så skicak tebax det moderkortet (det har inte ens PCI/AGP lås) om han ork dvs, jag hade gjort det, många har lyckas att får upp sitt MSI K8N NEO Platinum Edition i 300Mhz FSB utan problem...

Är det så? =/
Jag är inte så kunnig inom A64-området, så jag sa valde bara en bräda som hade bra funktioner. Men där ser man, tack för tipset

Permalänk
Medlem

kommer att få samma chassi som ni har i morgon förhopningsvis e det den orginal svarta färgen ? ska modda det typ som er Doch ej med vattenkylning är det 2 eller 3 80 mm fläktplatser i fram det står ju bara att det ska va 5 på komplett och datorbutiken MVH Victor

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LartiC
kommer att få samma chassi som ni har i morgon förhopningsvis e det den orginal svarta färgen ? ska modda det typ som er Doch ej med vattenkylning är det 2 eller 3 80 mm fläktplatser i fram det står ju bara att det ska va 5 på komplett och datorbutiken MVH Victor

Alla dragon fulltower från chieftec har tre 80mm fram, 2 80mm bak och en 90mm bak ovanför nätagget. Sen om du köper den blå- eller silverfärgade varianten så får du även en 80mm-plats med på sidoplåten med medflöjande fläkt.
Så är det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Alla dragon fulltower från chieftec har tre 80mm fram, 2 80mm bak och en 90mm bak ovanför nätagget. Sen om du köper den blå- eller silverfärgade varianten så får du även en 80mm-plats med på sidoplåten med medflöjande fläkt.
Så är det

Fast dom fläktplatserna där fram används till hd's. Tre hd/fläktplats.

Visa signatur

SLAN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgehog
Fast dom fläktplatserna där fram används till hd's. Tre hd/fläktplats.

Ja, två av dem. Sen finns det en längst ner som inte har något hårddiskrack bakom.

Permalänk

sen har CX å vissa BX 4st 92mm å 2st 80mm, 2st 92 till diskarna å 2 på dörren, sen 2st 80mm därbak

Permalänk
Medlem

BX har väl 80mm till diskarna.
Det har min brorsas BX iafl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
BX har väl 80mm till diskarna.
Det har min brorsas BX iafl

finns olika BX, tror BX 03 har 90 te diskarna, å då har dom sonta typ på hddracket, sen BX01 å BX02 e vanligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
finns olika BX, tror BX 03 har 90 te diskarna, å då har dom sonta typ på hddracket, sen BX01 å BX02 e vanligt...

Härligt, det visste jag inte.
Gillar sonata-layouten på hårddiskarna

Permalänk
Medlem

kanske flytta up någon av diskarna till en 5.25 plats kanske itne e lika trångt då

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Just nu är studier centrerade i båda våra liv.

Yeah right

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Härligt, det visste jag inte.
Gillar sonata-layouten på hårddiskarna

Japp, me2, sen får man plats med långa AGP-kort också! 4600 någon?
Ett sånnt chassi hade inte varit fel... Gillar Chieftec

Permalänk

Va trevligt att du har klätt upp dig för att modda

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albinoleffe
Va trevligt att du har klätt upp dig för att modda

Klätt upp?
Det är hans jobbarkläder ^^
dvs, riktigt jobb, inte arbetarkläder

Permalänk
Medlem

En fråga bara... hur fan har man råd?

Permalänk
Medlem

Samlat studiebidrag/studielån plus sommarjobb. Så enkelt är det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albinoleffe
Va trevligt att du har klätt upp dig för att modda

Sen så skulle inte jag kalla det där uppklätt...

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse1900
Sen så skulle inte jag kalla det där uppklätt...

stfu bitch

Permalänk

Fan va snyggt det blir! chassit var fint från början , men nu är det underbart!!!

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

mer bilder !

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt!
Blev själv väldigt sugen på att fixa vattenkylning nu

Visa signatur

Where there’s a risk, there’s a reason