Permalänk

Webdesign - Vad tycker ni?

En kompis till mig håller på att designa hemsidan till en mod som vi håller på att utveckla (Half-Life 2).

Vi behöver lite feedback innan vi släpper den.

www.malinmod.com/temp/malin_design_03.jpg

Designen är gjord av Radeon, logon är gjord av Nadianne och den lilla teckningen är gjord av Brian (alla måste få credits )

Det är planerat att ha små dropdown menyer när man klickar på en av länkarna (tex About) så man får välja mellan flera undersidor (tex Features, Story och så vidare).

Ska redesigna om de vita sakerna på sidan, men vet inte riktigt hur, förslag?

Latest Forum Topics ska nog bytas också. Vad säger ni om en poll, blog, rant-box?

Jag är själv tycker själv att det är skönt med rena och enkla sidor, men eftersom detta är en presentation så måste (måste och måste, men det är bättre så) den ha ganska mycket grafik. Jag tycker vi har balanserat det ganska bra ändå.

Alla förslag är välkommna, var kritiska men även konstruktiva i era inlägg tack!

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut men det känns inte som nån hl2-sida direkt.

Permalänk
Inaktiv

Borde det inte stå någonstans i stil med "detta är en HL2-mod" typ... En person som klampar in på sidan ska veta vad sidan handlar om inom ett par sekunder, i min mening... Lättare att hålla dom kvar på sidan då också...

Permalänk
Medlem

Inte lätt att dömma en sida man bara får se på bild. Visst, så _ska_ sidan se ut och den är ju snygg, men fungerar det verkligen? Lite meningen med en sån här tråd är väll (enligt mig) att se hur sidan ser ut hos fler än er själva och få feedback på annat än designen, dvs koden.
Det kan väll inte skada att ge ut länken till sidan du har på bilden?

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN
Ser väl bra ut men det känns inte som nån hl2-sida direkt.

Är ju ingen hl2 sida heller

Det är våran mod som berättar våran story, den har inget med HL2 att göra mer att vi använder samma motor.

evil_elman: Tänkte inte på det, tack för den.

Edit:

twan: Sant, men vi vill ha klart designen innan vi styckar upp den och programmerar den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
twan: Sant, men vi vill ha klart designen innan vi styckar upp den och programmerar den.

Aha, förstog det som den va färdigskriven.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Avstängd

Gör loggan däruppe smalare, annars se det ju fint ut.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Tycker sidan var underbart vacker att titta på måste jag erkänna
Bra jobbat !

Permalänk
Medlem

Ser finfint ut, väldigt stilrent men också full av häftig grafik. Helt min smak. Men blombordern på sidorna ser lite väl krussidullig ut tycker jag.

Visa signatur

iMac Core Duo 2GHz, 1GB RAM, 256MB VRAM, Mac OS 10.4.6, iLife '06

Permalänk

Skippa Never-winter-nights typsnittet.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Skippa Never-winter-nights typsnittet.

Jao, men vet du någon font som har samma stil?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jao, men vet du någon font som har samma stil?

http://www.dafont.com/dl.php?os=win&fichier=dreamscar

Denna kanske kan vara något.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Tycker sidan såg bra ut!
Snygga färger, lagom med grafik.

Permalänk
Medlem

Den stora fula tjocka texen "malin" i bakgrunden ska du nog skippa....

och jag tycker du ska använda det typsnittet du har där först, det är mycket snyggt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bara_amd
Den stora fula tjocka texen "malin" i bakgrunden ska du nog skippa....

och jag tycker du ska använda det typsnittet du har där först, det är mycket snyggt...

Det är inte med i designen, det är för att avskräcka folk från att sno designen. Typ en watermark eller vad man kan kalla det.

Visa signatur

.: Intel Core 2 Duo E6600 : ASUS P5N32-E SLI Plus : Corsair Dominator PC-6400 2GB : Antec SONATA : Sapphire ATI Radeon x1950XT 256MB : Samsung 215TW : 1x500GB Samsung - 1x320GB Maxtor - 1x120GB Seagate :.

Permalänk
Medlem

För tjejig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
För tjejig.

Sidan heter jue MALIN, det ska vara tjejigt

Permalänk

Klart den är tjejig, den handlar ju om en tjej vid namn Malin

Permalänk

Ser helt underbar ut!

offtopic: (rätt mycket faktiskt), men är det svårt att progammera moddar till halflife? Eller ska jag kanske fråga om det är tidskrävande?

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Ser helt underbar ut!

offtopic: (rätt mycket faktiskt), men är det svårt att progammera moddar till halflife? Eller ska jag kanske fråga om det är tidskrävande?

Du måste kunna C++ och Direct3d för att kunna skriva moddar till Halflife (1:an och 2:an). Spelprogrammering är ganska svårt, så det är bra att ha några år av programmering (och matematik) i bakfickan innan man sätter igång. Du behöver en SDK också (Software Development Kit) där du får nästan all källkod (och lita annat).

Om du inte kan programmera så finns det så mycket annat man kan hålla på med.

Angående den där "Latest forum topics" boxen. Jag funderar på om man ska ha både en poll och latest forum posts i den.

KentRoyal: Behöver en font som liknar den vi har nu, annars kör vi med neverwinter fonten.

tack för alla kommentarer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Du måste kunna C++ och Direct3d för att kunna skriva moddar till Halflife (1:an och 2:an). Spelprogrammering är ganska svårt, så det är bra att ha några år av programmering (och matematik) i bakfickan innan man sätter igång. Du behöver en SDK också (Software Development Kit) där du får nästan all källkod (och lita annat).

Om du inte kan programmera så finns det så mycket annat man kan hålla på med.

Angående den där "Latest forum topics" boxen. Jag funderar på om man ska ha både en poll och latest forum posts i den.

KentRoyal: Behöver en font som liknar den vi har nu, annars kör vi med neverwinter fonten.

tack för alla kommentarer.

Nää, satt lixom och funderade på det lixom. Ska börja gymnasiet nu och jag får väl ta och lära mig C++. Har aldrig satt mig in i dett rigt. Böckerna som finns är onaturligt krångliga och tråkiga. Hade dock en som fångade mitt intresse rejält, men den var jag ju tvungen till att lämna tillbaka inom 2 veckor (biblioteket). Det var en sådandära referens bok eller vad de nu heter.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Nää, satt lixom och funderade på det lixom. Ska börja gymnasiet nu och jag får väl ta och lära mig C++. Har aldrig satt mig in i dett rigt. Böckerna som finns är onaturligt krångliga och tråkiga. Hade dock en som fångade mitt intresse rejält, men den var jag ju tvungen till att lämna tillbaka inom 2 veckor (biblioteket). Det var en sådandära referens bok eller vad de nu heter.

Är du bra i matte? Det är ganska viktigt om du ska syssla med 3d programmering. Jag har pluggat klart programmering A nu i gymnasiet (ska plugga till C har jag för mig) och det är bara grunderna. Det är inte heller säkert att det är c++ (men nu kanske din skola har sagt det). Vi körde c++ i A och vi fick lära oss väldigt enkla saker. Det är viktigt att man håller igång på fritiden om du vill lära dig något. Lycka till, en programmerare är alltid välkommen i moddscenen

Du kan ju dra ner Halflife1 SDK:n och titta runt lite.

Permalänk

Får väl ta och tanka den då!
Matte? Joo man kan väl inte säga att jag är dålig. Okej jag fick bara Vg MEN jag är ju lite lat av mej osså

Det stämmer nog bra det dära med C!
Men vad är skillnaden? Är det två olika språk eller?
Får då får jag nog överväga att byta skola!

Hur gammal är du själv då?

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Får väl ta och tanka den då!
Matte? Joo man kan väl inte säga att jag är dålig. Okej jag fick bara Vg MEN jag är ju lite lat av mej osså

Det stämmer nog bra det dära med C!
Men vad är skillnaden? Är det två olika språk eller?
Får då får jag nog överväga att byta skola!

Hur gammal är du själv då?

Du menar Programmering C? Alla skolor bestämmer själva vad de vill lära ut och hur mycket. I våran skola läser vi A, B och C. Vi började med c++ men kommer hålla på med Java resten av lektionerna (tyvärr tycker jag). Det är alltså inte ett bestämt språk, det kan skolorna själva bestäma.

Jag är 17.

Permalänk

Nä jag tror att vi kommer lära oss C# eller vad det heter!
Vad är skillnaden mellan olika C språk?
Nu börjar vi komma lite offtopic men men.

Längtar tills ditt spel släpps så man kan få se det!
Du har inga screenshots?

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

C: Nära hårdvaran.
C++: Tappar lite kontrollen över hårdvaran till förmån för objektorientering.
C#: Nåt ms-skräp som hör till .net.

Permalänk
Medlem

lägg in en länk så man kan kolla i oilka webbläsare....

C++ stödjer ju alla C funktioner....

C# är MS utvecklat högnivå språk. förmodligen bäst om du vill skriva små program som t.ex irc klienter till windows eller så....

annars är C++ dominerande i spelprogrammering

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowe
lägg in en länk så man kan kolla i oilka webbläsare....

C++ stödjer ju alla C funktioner....

C# är MS utvecklat högnivå språk. förmodligen bäst om du vill skriva små program som t.ex irc klienter till windows eller så....

annars är C++ dominerande i spelprogrammering

Som sagt, det är bara designen. Vi vill ha feedback innan vi delar upp den och programmerar den.

overdose: Har inga screenshots eftersom halflife 2 SDKn inte är ute

Eftersom vi drar off topic nu så tar jag det som att ni är nöjda med sidan, va bra

Permalänk
Medlem

Re: Webdesign - Vad tycker ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
En kompis till mig håller på att designa hemsidan till en mod som vi håller på att utveckla (Half-Life 2).

Vi behöver lite feedback innan vi släpper den.

www.malinmod.com/temp/malin_design_03.jpg

Designen är gjord av Radeon, logon är gjord av Nadianne och den lilla teckningen är gjord av Brian (alla måste få credits )

Det är planerat att ha små dropdown menyer när man klickar på en av länkarna (tex About) så man får välja mellan flera undersidor (tex Features, Story och så vidare).

Ska redesigna om de vita sakerna på sidan, men vet inte riktigt hur, förslag?

Latest Forum Topics ska nog bytas också. Vad säger ni om en poll, blog, rant-box?

Jag är själv tycker själv att det är skönt med rena och enkla sidor, men eftersom detta är en presentation så måste (måste och måste, men det är bättre så) den ha ganska mycket grafik. Jag tycker vi har balanserat det ganska bra ändå.

Alla förslag är välkommna, var kritiska men även konstruktiva i era inlägg tack!

hehe det var en fin hemsida men om du verkligen vill få en presentation om modden och vill att ska ge ett intryck . ska du göra en hemsida som visar att man e inne i stridens hetta eller om du t.ex gör något jungel spel så e de nästan självklart att man gör en hemsida med lite palm blad lite här o var eller om du gör en hemsida för låt oss se.. för eve har du så klart en sjärn bakgrund bakom och lite interfaces hä o var.. fast va vet jg alla tycker anorlunda så..

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Radeon
Det är inte med i designen, det är för att avskräcka folk från att sno designen. Typ en watermark eller vad man kan kalla det.

ni borde ändå ta bort den då den förstör mycket av sidan, den och tillsammans med Malin-texten i NWN-fonten...

om ni vill ha en watermark så gör den endast uppe vid stjärnorna för annars är den lätt att ta bort...

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual