Permalänk
Medlem

Aspire 500W plexi eller 520W alu

Ska köpa nytt nätagg och undrar vilket man ska välj bland:
- Aspire 500W alu + plexi m. 2st 80mm fläktar
- Aspire 520W alu m. 3st 80mm fläktar

Min dator drar inte så mycket ström så vad gäller watten så spelar det ingen roll och useendet ör mindre viktigt men jag är intresserad vilka synpunkter ni har på ljudnivån, prestanda mellan dessa.

Med enkel fysik så bör det med plexi isolera bättre vilket inte är bra samt att den bara har 2 fläktar och inte 3 som 520 wattaren har.

Ljudnivån bör däremot vara högre i den med 3 men vrider man ner switchen på baksidan bör man få den att flytta mer luft vid samma ljudvolym eftersom ljudet har logaritmisk skala.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Har bara hört sägas att 500W har bättre ström på de olika railsen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

ofta så kan man styra fläktarnas styrka på nätaggen eller koppla en kontroler till den om man vill, eller så kan fläktarna vara värmestyrda så att dom drar ner när det inte går på max i agget. jag skulle ta den med 3 fläktar.

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem

alu, gillar mitt

Permalänk
Medlem

Alu väldigt fint har ett svart.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

500 = 5v:28A 12v:30A
520 = 5v:30A 12v:34A

jag skulle köpt 520,

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Köp utan plexi o modda själv..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Saken är den att det inte kommer att synas i mitt chassi så det spelar inge roll vad gäller utseendet med tanke på att båda har LED fläktar.

Ni som har nån av dessa hur är det med ljudvolymen? "Tillräckligt" tyst på lägstavarvtalet? Jag har 4 st zalman fläktar som jag tidigare hade i mitt gamla chassi, tror ni att dessa är bättre eller ska jag låta de sim sitter i nätagget sitta kvar?
Dessa fläktar har jag, http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZAL80

Förresten hur sitter fläktarna fast i nätagget, 3pin, 2 pin eller sitter de fastlödade kortet i nätagget?

Vill ha ett tyst chassi och kommer att köra med mitt nya...
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THX3VM2000A

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011