Permalänk
Medlem

Bra mp3-spelare

Jag kan ingenting om mp3-spelare, så använd helst inga utryck som inte en vanlig datornörd skulle förstå.

Jag försöker hitta en mp3 spelare, gärna med flashminne, men det räcker om den bara har ett vanligt 128mb minne (det spelar inte så stor roll). Mp3 spelaren komemr inte användas (inte i första hand iallafall) till att spela upp musik, jag vill bara använda den för att lägga in lite ljudfiler som jag har när jag lär mig japanska, vad kostar en billig mp3-spelare, och var hittar jag den för ett bra pris?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Eftersom du bor i Göteborg kan du åka till Inet och köpa en Jens Of Sweden MP-110 som kostar 1000 kr. Kanske inte är världens bästa MP3, men den har för priset bra batteritid och helt ok kvalitet överlag. Dessutom kan den användas som USB-minne. http://www.inetdata.se/produKt.asp?p=6303498

Permalänk

Finns massor att välja på... Allt från "Apacer Audio Steno VA210 128MB" för 415 kr enl. Pricerunner.se till dyrare modeller som är lite bättre... OBS! Jag vet ingenting om Apacer spelaren, så jag vågar inte rekommendera, men den är billigast...

Att lagra vanliga datafiler går i stort sätt på alla spelare, och ska du "bara" lyssna på "prat" och inte musik i första hand så välj det billigaste du kan hitta!

Om du inte är så noga med modell eller funktioner kan jag varmt rekommendera ett besök på Blocket.se, där fick jag en "gammal" Creative MuVo 128MB för mina Audiobooks för 250 kr.

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av formatckolon
Finns massor att välja på... Allt från "Apacer Audio Steno VA210 128MB" för 415 kr enl. Pricerunner.se till dyrare modeller som är lite bättre... OBS! Jag vet ingenting om Apacer spelaren, så jag vågar inte rekommendera, men den är billigast...

Att lagra vanliga datafiler går i stort sätt på alla spelare, och ska du "bara" lyssna på "prat" och inte musik i första hand så välj det billigaste du kan hitta!

Om du inte är så noga med modell eller funktioner kan jag varmt rekommendera ett besök på Blocket.se, där fick jag en "gammal" Creative MuVo 128MB för mina Audiobooks för 250 kr.

/Anders

De enda funktionerna jag vill ha är egentligen att kunna ha "artist - låt"-visande display och att den kan laga runt 60mb.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad Mp110 om du inte är ute efter nått spec. Den har inbyggda batterier oxå vilket är smidigt. Annars kan du ju handla en begagnad iriver.
Ingen av dom lär vara spec dyra.

Mp110 visar iaf låtnamnet i displayn som du döper dom, testade aldrig köra med id3-tags där (som jag kör på ipod mini).

För det du vill ha den till så är det väl bara att köpa nått

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExXo
För det du vill ha den till så är det väl bara att köpa nått

Ja, men jag vill ändå se vilken fil jag spelar. Helst med id3-tagagrna, men filnamnen går ju bra också.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Även id3-taggar funkar på MP-110

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite någon som vet en bra mp3spelare för upp till 1800:- (lite över gör inget..)? Lyssna på musik, lagra saker, lyssna på radio, spela in från radio, diktafon, minst 256mb minne och lång batteritid.. Det är kraven

HIT ME!

EDIT: batteri..

Permalänk
Medlem

rejv Mp130 från JOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
De enda funktionerna jag vill ha är egentligen att kunna ha "artist - låt"-visande display och att den kan laga runt 60mb.

Du ska ha i åtanke att 60mb inte rymmer ett album på 20låtar.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
rejv Mp130 från JOS

hittar den inte under 2000:-
länk?

EDIT: tittade lite på iAudio 4 - den verkar soft.. synpunkter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Du ska ha i åtanke att 60mb inte rymmer ett album på 20låtar.

Jag har redan kollat hur stor plats filerna tar, jag tror jag sa att det inte var låtar i det ursprungliga inlägget också.

Den största filsamlingen jag skulle kunna ha behov av att ha samtidigt på spelaren tog 61,7mb... jag kan nog klara mig utan en fil eller så i det fallet..

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

det finns väl mp3spelare på 64mb?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejv
det finns väl mp3spelare på 64mb?

...show me. (jag hittar ingen...)

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk

Det finns en Creative MuVo med 64 MB men enligt pricerunner är den två kronor dyrare än en Creative MuVo med 128 MB...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzly-WD
Det finns en Creative MuVo med 64 MB men enligt pricerunner är den två kronor dyrare än en Creative MuVo med 128 MB...

vilket "kap".

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk

vanliga muvo:n har dock ingen display

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

rejv: Twinmos S21, kostar 1449 för 512MB modellen på webhallen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.