Permalänk
Medlem

Tror ni denna funkar?

Har ett Chieftec Dragon Full Tower. Moddade in ett fönster med gravyr (kanske några här har sett) men börjar bli lite trött på den och vill göra något nytt. Var även med om lite missöden som gör att det känns halvdant, oavsett om det syns eller inte. Vad jag då tänkte var att köpa en ny sidopanel men alla affärer envisas ju med att bara sälja färdigmoddade fönster och på de så är listen runt handtaget aldeles för lite för att ta bort det gammla fönstret och sätta dit ett nytt enligt min smak. Men sen så hittade jag detta:

http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=3&sku=e561191

Och tänkte på att jag hört från något ställe att Antec och Chieftec prlyar var i stort sett samma saker. Så funkar detta på ett Chieftec Dragon chassi? Och om det gör, finns det något ställe som har det i lager? o.O

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tvivla på att det fungerar, det är ju ändå två olika tillverkare av produkter med sina egna produklinjer, men du kan ju testa att kontakta antec och se vad dom säger? Dem om nån borde antagligen veta det.

Visa signatur

.: Intel Core 2 Duo E6600 : ASUS P5N32-E SLI Plus : Corsair Dominator PC-6400 2GB : Antec SONATA : Sapphire ATI Radeon x1950XT 256MB : Samsung 215TW : 1x500GB Samsung - 1x320GB Maxtor - 1x120GB Seagate :.

Permalänk
Medlem

Sant iofs, men de kanske inte vill ge ut sådan info =P Kommer iaf ihåg att jag såg en dörr som passade både Antec och Chieftec full towers. Hittar inte den sidan igen, men eftersom den dörren gjorde det så borde ju även denna göra det.

Permalänk
Medlem

Många chassin tillverkas av samma företag, även om de säljs av olika företag, t.ex. Chieftech, Antec och Chenbro. Det är mycket möjligt att den dörren passar även till ditt chassi. Den kostar ju iaf inte mycket, så det kan ju vara värt ett försök? I värsta fall får du väl modda den så den passar.

Permalänk
Medlem

Delreich: Precis vad jag tänkte, men efter en senare titt så verkar det vara av samma storlek som ett Dragon Midi Tower =/. Ska kika vidare, och hittar jag något liknande i en affär som har den i lager så kan jag nog ta och beställa en.