Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Doom3 var trevligt ja,

på easy var det ju ingen riktig match (körde rambo rakt igenom), så då blev det inte särskilt läskigt
MEN, på veteran.....
ojojoj

man kryper runt för att höra var fienden finns, och trots att man redan har spelat igenom nivåerna _TVÅ_ gånger, klarar man inte av att inte bli rädd

lirade spelet först med z560 och soundstorm, men det visade sig att det blev MYCKET läskigare med lurar...
dmx6 fire & Grado sr225 blev min slutgiltiga kombination...AJ, så läskigt det är..man vågar inte lira mer än ~30minuter åt gången

jasså? det är därför jag inte vågar lira det så länge Sitter i ett mörk rum med lurar. Ingen annan är i huset och jag bor i bushen så bara skog utanför fönstret. Spelade en timme kanske, sen började jag glida runt i min egen svett. Då fick det vara nog. Jag får dock inte några mardrömmar. enda gången jag har fått mardrömmar var när jag hade varvart hl och spelat typ 6h i sträck. Då vaknade jag hela tiden och trodde jag hade headcrabs på mig och att monster spottade gul gegga på mig. Gaaah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k6-2
Spelet är ju astråkigt och helt linjärt! Visst e det snyggt, men spelkänslan är samma som doom2 typ. Dessutom tycker jag det är för mörkt, sen kan inte idioten till gubbe man spelar med hålla ficklampa samtidigt som pistolen!
Största besvikelsen på länge, hoppas modsen blir bättre.

Håller med fullständigt, Doom3 lever bara på sin fina och revolutionerande grafik. Men storyn då? Dooh, helt linjärt och´inte alls särskilt nyskapande, har redan tröttnat på spelet.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Håller med fullständigt, Doom3 lever bara på sin fina och revolutionerande grafik. Men storyn då? Dooh, helt linjärt och´inte alls särskilt nyskapande, har redan tröttnat på spelet.

Doom ska väl inte HA nån story?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt bra recension.. Får se om man får tillbaka vibbarna som man fick när man spelade "Half-Life" nu när "Half-Life II" kommer.. Dessvärre så är nog min burk i sämsta laget för Doom III

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

jag tyckte det var lite små kusligt i början men sen när man kom in i det så blev det rena barnleken man vet när dom flesta monstrerna kommer tycker jag men visst man hoppar till då och då när man minst anar det.. mycket bra spel

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Inlevelsen är total i sättet du skriver på Herman. Mycket bra artikel! Mer sådant

Permalänk
Medlem

Fick en stor resident evil känsla när jag spela för första gången.... Satan vad man kan skita ner sig precis när man har öppnat en dörr så hoppar ett jäkla monster fram, fy fan..

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk

Jag vet precis vad du pratar om. Upplevde samma sak. Dock inga mardrömmar. Det är tamejfan det läbbigaste spel jag spelat. Spela på dagen så är du lite kaxigare :p. Hitintills var det nog läbbigast i början utav spelet. Eller så är det för att man vänjer sig. Kör också på high och beundras gång på gång över grafiken. Skulle vilja veta hur det ser ut på "ultra high" mitt grafikkort vill nog inte hålla med om det tror jag.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag inte bli det mista förvånad om blöjförsäljningen skjuter i höjden nu när Doom 3 är ute. Har inte spelat ett lika läbbigt spel på länge. Sen är jag helt övertygad om att ljudet gör mer för den känslan än grafiken, det ständiga flåsandet, dunsarna o.s.v. som alltid känns som dom kommer från en plats alldeles i närheten, men när man vänder sig dit ser man bara mörker...eller en hög med hungriga monster.

Sen är storyn mest ett avkok på Half-Life, men Doom har aldrig handlat om en avancerad story eller att kunna välja alternativa vägar o.s.v. Och det är trots allt Doom 3, och inte Warren Spectors senaste.

Permalänk
Medlem

Hehe, man ska ju spela det på natten med helt mörkt rum och högt ljud.. Då är det härligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Dumt drag av ID Software att inte skicka med Pampers retail.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Resident Evil & Resident Evil Zero till gamecube är mycket otäckare än DooM 3 tycker jag. DooM 3 är ju nästan mysigt jämfört med dem.

Permalänk

Borde väll egentligen häckla Herman lite, fast det lär man väll få äta upp när man själv sitter där och pruttar på sig
Jag tror dock inte att man kan "beskylla" enbart grafiken för detta dock. Många kände samma sak med doom 2 som har betydlig sämre grafik. Tror snarare att det har att göra med den grad av inlevelse man uppnår under spelandet. När doom 2 kom så var man ju mindre och mer lättpåverkad (helst eftersom man saknade referensramar för liknande). I doom 3 är det tekniken (grafik och inte minst ljud) som skapar närvarokänslan. Dessutom har de säkert fubbat med psykologi när de har gjort banorna. Tror nog att det är många detaljer som är rejält genomtänkta.

Själv blir jag (hittills i alla fall) inte rädd av spel. Däremot kan jag bli rejält nojjig. Far Cry när man stänger av strömmen till grindarna (cut scene) te.x. För att inte tala om när man blir utsparkad ur hkp:en med endast tio bulor i magget och ser vad som finns nedanför vattenfallet. Blääää.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Doom ska väl inte HA nån story?

Vafan, öppna en dörr till hellvetet på Mars, det är så brutal story som det går att få ju

Permalänk
Medlem

*spoiler*

Läskigaste stället i spelet är helt klar början av Deltalabs 1 för där kommer inga fiender och då sitter man spänd hela tiden och tänker när jag trycker på den här knappen kommer en imp ut hoppande ut den luckan sen blir man ennu spänd när den inte kommer

Visa signatur

XP-M 2400+@ 2.52GHz|Abit AN7|2X512 MB ddr400| Club3d Radeon 9600 pro| 1X80 GB hdd|

Permalänk
Medlem

Personligen så tyckte jag det var ljudet och all ambient som man chockades av mest, helt otroligt bra skrämseleffekter, doom3 lever inte på grafiken utan på ljudet för det var det som fick mig att plötsligt känna mig bajsnödig ;).

Jag la upp lite screens på nätet ( http://www.pharm.se/doom3/ ) efter att jag lirade det också, på lvl2 kan ni se hur bra FPS jag hade med mitt X800pro vivo helt oklockat (dvs ca: 10fps ;p) men jag maxade då alla settings i doom "high" och för mitt gfx. Systemet jag hade då var ett NF7-s rev2, 2500+ barton @ 2,2GHz, 512 ram. Har beställt ett s754 system som borde komma idag, ihhh.

Man får ju hoppas på ATi's nya drivers då jag han pajja moderkortet innan jag han testa beta drivarna, pipemodda och klocka kortet.

Men för att avrunda lite, Doom 3 är som att spela en skräckfim (imo). Handligen är inte speciellt "viktig" som i dom flesta skräckfilmer som finns till för skrämseleffekterna. För övrigt så tror jag HL 2 blir ett mycket bra mplay spel men doom 3, det ska man spela ensam i sitt rum på natten.

/Max

Permalänk

förhandsexemplar...jo det fick väll hela världen skulle jag tro...fick ni samma versionen eller en riktig av id?

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk

Kan inte annat än hålla med om att detta är en helt fantastiskt SP upplevelse, som någon nämde tidigare är det som att sitta mitt i en skräckfilm direkt från helvetet.

Har spelat ett tag nu, gillade skarpt det första mötet med de fyrbenta vännerna. Avslutade spelet när jag kallsvettigt tagit mig igenom det första spindelmötet, kan säga att min spindelfobi inte blev bättre av detta

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker är en lite tramsig lösning är de eldbollskastande "varulvarna". Att de kommer från dolda utrymmen i väggarna när man är i ett rum, förefaller som ganska orimligt.
Men det är klart... Det har ju öppnats en port till helvetet också....

Permalänk
Medlem

Känner igen mig ordentligt, klarar av att spela det max 30 minuter i sträck, sedan behövs paus. att man blir rädd är en underdrift

Permalänk
Medlem

var det bara jag som tyckte det var för mycket snack om hans fobier å räddsla än själva spelet i sig??

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att låsa upp Nightmare?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaic
Inledningen låter ju väldigt lik half-life. Män i vita rockar, ett experiment som går fel..

tvärt om i så fall eftersom doom kom först:P

Håller inte med riktigt om vad forskaren säger när man hittar honom.
Bra artikel annars.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
var det bara jag som tyckte det var för mycket snack om hans fobier å räddsla än själva spelet i sig??

Sant, men hellre det än ännu en Doom3-recension i mängden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller inte med riktigt om vad forskaren säger när man hittar honom.
Bra artikel annars.

Samma här, forskaren snackar om att han måste skicka ett meddelande som är jätte viktigt eller någonting.

Kanske skiljer mellan den amerikanska och den europeiska versionen dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
var det bara jag som tyckte det var för mycket snack om hans fobier å räddsla än själva spelet i sig??

Det var ju trots allt en krönika, ingen riktig recension.

Permalänk
Medlem

sant...men jag skulle gärna hört lite mer om spelet iaf..

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Chhhhhicken! Äre bara jag som är tillräckligt avtrubbad lr? Blev iofs överaskad ett par gånger men inte så man drömde mardrömmar om det.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Givetvis så drömmer man inte mardrömmar efter att ha spelat spelet, iaf så gör inte jag det men man hoppar ju till lite då och då pga av en del fina skrämseleffekter

Permalänk
Medlem

jag spelar doom 3..

jag e bara 13..

blir inte så rädd..

lite stressad bara när det är många som skjuter...

Visa signatur

Back from the dead.