Permalänk

Tycker ochså det är skitroligt att montera ihopp datorsystem, men fick ett bra pris på Dellen så jag kunde inte motstå att köpte den... sen är inte Delldatorerna direkt byggda för att man ska ha mer än typ 2 hårddiskar men men...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

en dell är en dell även om du byter låda...dell är riktigt jävla kassa enligt mig

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
en dell är en dell även om du byter låda...dell är riktigt jävla kassa enligt mig

Varför är det så? Värför är DELL riktigt jävla kassa enligt dig?
Det ända som är specielt med själva elektroniken med en DELL är moderkortet, det följer inte ATX-standarden fullt ut men prestandan är bra iallafall.
Det märks att du inte har läst igenom tråden nu sitter det ett Intel-moderkort i burken så nu är det nästa omöjligt att märka att det är en DELL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Focus
Varför är det så? Värför är DELL riktigt jävla kassa enligt dig?
Det ända som är specielt med själva elektroniken med en DELL är moderkortet, det följer inte ATX-standarden fullt ut men prestandan är bra iallafall.
Det märks att du inte har läst igenom tråden nu sitter det ett Intel-moderkort i burken så nu är det nästa omöjligt att märka att det är en DELL.

Alla märkesdatorer suger för tillverkarna har gjort så att om man vill ha nått mer (tex ram) kan du inte rusha ner till lokala handlarn och köpa de . du måste beställa från taiwan för frakt på 10 000 kr för att få ram för 100... sen är bioset delvist låst på typ 99% av alla köp datorer... DÄRFÖR suger märkes datorer...
Bygg eget!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Alla märkesdatorer suger för tillverkarna har gjort så att om man vill ha nått mer (tex ram) kan du inte rusha ner till lokala handlarn och köpa de . du måste beställa från taiwan för frakt på 10 000 kr för att få ram för 100... sen är bioset delvist låst på typ 99% av alla köp datorer... DÄRFÖR suger märkes datorer...
Bygg eget!

Det är väl bara IBM som kör på det sättet, att man måste köpa IBM grejjer.. 10 000, jo överdriva de kan man..

Jag har en märkesdator, en Fujitsu-Siemens, och där kan jag gå ner till närmaste lokal handlare o köpa mer minne o stopa in de i datorn.. Samma sak med min förra Dell, där köpte jag oxå ett minne hos den sk lokala handlare noch stoppade in, funkade fin fint.. Och biosen på de två datorerna har varit helt öppna, kunnat ändra på allt...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, det enda jag inte tycker om i datorn är klyaren på din cpu, en stor bumsig alpha, zalman eller liknande skulle sitta fint. Ganska stilrent chassi.

Och det här men folk som inte tycker om dell, tycker att dom gör väldigt bra datorer som håller länge och ännu längre. Min gammla dell burk som är runt en 5-6år går fortfarande perfekt. Väldigt bra datorer om man inte orkar bygga själv eller inte kan. Kvalitetsdelar.

Visa signatur

.: Intel Core 2 Duo E6600 : ASUS P5N32-E SLI Plus : Corsair Dominator PC-6400 2GB : Antec SONATA : Sapphire ATI Radeon x1950XT 256MB : Samsung 215TW : 1x500GB Samsung - 1x320GB Maxtor - 1x120GB Seagate :.

Permalänk

Jag kör med minnena från Dellen och de funkar utmärkt...

Har beställt en sånhär kylare
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1387&session=d06bbe...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_89
Grattis du har gjort om din dell till en compaq:D. Tycker lådan var mycket lik den som hör till Compaq pressario 8000serien, iaf mkt lik våran 8940se.

Det är fanimej fruktansvärt snarlikt 8xxx-burkarnas chassi.

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet så tillverkas inte Intel-moderkorten av Intel själva, utan har i flera år tillverkats av Asus på licens från Intel.

Dock så sa Asus för några veckor sen att de inte längre skulle fortsätta tillverka Intels egna moderkort.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Bara så ni vet så tillverkas inte Intel-moderkorten av Intel själva, utan har i flera år tillverkats av Asus på licens från Intel.

Dock så sa Asus för några veckor sen att de inte längre skulle fortsätta tillverka Intels egna moderkort.

Jo jag läste den atikeln... Tycker om intels moderkort, inte mer funktioner än nödvändigt för att få en dator att fungera

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

fixa bilderna?