Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini

..Jävligt porrigt är det också

please continue to explain:D

är det lika segt som 1:an?alltså tar det typ 30 min att borsta tänderna osv?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

The Sims är ett konstigt spel. Det går i princip inte ut på någonting och det är repetitivt som jag vet inte vad. Ändå så kommer ajg på mig med att spela det flera timamr i rad, så något speciellt måste det ju ha. Kommer dick inte köpa 2:an, jag menar, vad har man systrar till?

Visa signatur

We shall not fail or falter; we shall not weaken or tire. Neither the sudden shock of battle nor the long-drawn trials of vigilance and exertion will wear us down. Give us the tools and we will finish the job.
Sir Winston Churchill, 1941.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när det släpps i sverige? Jag läste att man kan ha trevlig kantutgämning på i spelet. Min bedömning av bilderna jag sett på spelet så står det direkt stämplat i pannan på mig. 1024mb ram kräves. Well well spelet får investeras i oktober för jag ska köpa kavaj

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

17 sep men om man köpt garantipaketet ( ) så blir det den 16 sep!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
17 sep men om man köpt garantipaketet ( ) så blir det den 16 sep!

haha garantipaket ( ) vad är det? Du snackar du om att ladda ner spelet :P?

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
haha garantipaket ( ) vad är det? Du snackar du om att ladda ner spelet :P?

Nääh. Det finns ett garantipaket med extramaterial plus att man är garanterad en kopia av spelet när det släpps.

Permalänk
Medlem

Nejnej!

Jag betalade 479kr till Webhallen och fick en töntig cd men filmer och något program där man tydligen kan "snickra" egna sims i väntan på spelsläppet och då skickar de spelet en dag tidigare till en!

Tydligen har man kunnat köpa "Garantipaketet" i affär också för 49kr och då ligger det en lapp i fodralet som man tar med sig till affären man köpte garantigrejen ifrån och visar upp så får man köpa dagen innan släpp! !

Edit:
Jag är seg! bobban förklarade bättre med!!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Heheh ganska så onödigt tkr jag. Handlar kanske inte om mkt pengar men det är ändå pengar för den fattiga. Man kan handla ett meal på valfritt matställe ;).

OFFTOPIC: En länk till en sida som visar svensk tid, och vad är det för datum idag?

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

riktigt skitspel, enligt mig

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linqz
riktigt skitspel, enligt mig

Vadå har du provat det eller?

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

SIMS 2

Det ska ju bli kul att prova...

Visa signatur

IntelP4 3.2 Prescott |1024ddr Kingston | Radeon 9800xt 256mb | 74gb 10.000rpm + 500gb 7200rpm | Lian li PC-6070 | Samsung 193P | Cordless |

Permalänk
Medlem

det som gjorde att ettan slog igenom var ju att det var nyskapande

det kan ju inte tvåan vara men med alla förbättringar kan det kanske sälja lika bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holahola
det som gjorde att ettan slog igenom var ju att det var nyskapande

det kan ju inte tvåan vara men med alla förbättringar kan det kanske sälja lika bra

Snälla nån. Senaste gången jag var inne på Åhlens var 5 "The Sims"-spel med på topp 20 listan.
I butiken "game" hade "The Sims" en hel egen hylla dedikerad till sina expansioner.

Tro mig.

The sims 2 kommer sälja hur värdelöst/bra det än är:) The sims är inget spel, det är en kultur=P

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Vadå har du provat det eller?

Det finns ju ute bland "The Usual sites" så det har han säkert.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var helt ok, gillade iofs inte ettan heller, men det här känns lite gjutnare! Men som sagt, har bara hunnit med någon timmes spel än så länge.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Har spelat det i typ 10 timmar (hela söndagen weee, nåväl min flickvän spelade väl kanske 6 av de timmarna..) och jag måste säga att det äger! och det är skitsnyggt, kör det i 1280x1024 med 4x kantutjämning på högsta detaljnivåer på ett radeon 9800pro och athlonxp 2500+. jag kan dock inte riktigt förstå hur det skulle funka på en P3 600 och ett geforce2...

Inlägg redigerat av Denniz PoP: Tog bort warez-snack

Permalänk
Medlem

Tack för att du delade med dig ekengren, men för ditt eget bästa skulle du ha knipt munnen i vilket fall som helst.

Spelet ska bli intressant, men hoppas de inte skippar "open gameplay" och bara kör på missions nu. Tror på båda. Har läst noll info om spelet än så länge.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Woho det låter bra ekgren, då behöver man inte oroa sig för låg fps? Hoppas du menar det du säger!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

jag tycker sims 2 är kul men tyvär tar det 30 min och fixa tänderna

men en kul detelj är att spelar dom dator så spelar dom ett rikjtigt spel ssx3 ser dom på tv så är det inte still bilder utan en lite film (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

rätt så komiskt spel faktiskt.....2 av simmarna satt och åt och den jag styrde hade nyss gjort iordning maten och satt sej ner brevid dom....när hon skulle börja prata med dom så rapade en av simmarna(såg precis ut som att han rapade på henne)och sen reste sej upp och gick sin väg..tjejen brydde sej inte och fortsatte att käka sin skinkmacka och såg helt bortkommen ut....fan vad jag och en tjejkompis satt och garva åt detta..jaja,roligare om ni hade sett det kanske,dålig förklaring:).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Woho det låter bra ekgren, då behöver man inte oroa sig för låg fps? Hoppas du menar det du säger!

jodå visst stämmer det. enda gågnen som fps'en inte riktigt var tillfredställande är när man flänger runt med kameran över hela neigbourhoodet samt i parken då det kryllar av folk. kanske inte får 100+ fps konstant men känner man ej av nåt lagg är iaf jag helnöjd!

mhm.. så det är olagligt att _prata_ om piratkopior nu..

Permalänk
Medlem

Hmm, en sak som jag retar mig på, vet inte om det är så i hela The Sims 2, men testade Body Shop för ett tag sen.

Enda man kan ändra på är ansiktet. Du kan inte ändra längd på din sim, inte heller vikt (förutom den förinställda "fetkroppen"), du kan inte ändra t ex, höft midja eller bystmått.

Vilket leder till att alla simmar är exakt lika långa, exakt samma kroppar. Spelar ingen som helst roll om man kan ändra ansikten då när de ändå ser ut som om de vore klonade kroppsvis. Bläh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hmm, en sak som jag retar mig på, vet inte om det är så i hela The Sims 2, men testade Body Shop för ett tag sen.

Enda man kan ändra på är ansiktet. Du kan inte ändra längd på din sim, inte heller vikt (förutom den förinställda "fetkroppen"), du kan inte ändra t ex, höft midja eller bystmått.

Vilket leder till att alla simmar är exakt lika långa, exakt samma kroppar. Spelar ingen som helst roll om man kan ändra ansikten då när de ändå ser ut som om de vore klonade kroppsvis. Bläh!

Längden vore ju kul iochförsig, men kropparna kan man inte ändra så värst mycket i förväg för att dom ändras i spelet beroende på hur man äter och tränar skulle jag tro.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Mjo, men ändå, ens bredd på benen (benen inuti kroppen alltså) etc ändras ju inte, och en som har breda höfter som smal har ju också breda höfter som tjock, fast under allt kött

Vill ha variation!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

please continue to explain:D

är det lika segt som 1:an?alltså tar det typ 30 min att borsta tänderna osv?

Man kan "WooHoo" som det kallas.. I sängen, på soffan, i poolen, i public bathroom osv. Min karaktär brukar ha "WooHoo with 5 people" på önskelistan

Jo, lika segt..

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Man kan "WooHoo" som det kallas.. I sängen, på soffan, i poolen, i public bathroom osv. Min karaktär brukar ha "WooHoo with 5 people" på önskelistan

Jo, lika segt..

aha,så det är mer som spelet singles då,där man kan*hrm*"wohoo",som du kallar det för:)?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

eller "myspys" som det heter om man installerat svensk verra myspys med 5?? mina tråkmånsar fantiserar bara om att ha det med 3 samtidigt

Permalänk
Medlem

Är det nåt mål i The Sims?

Permalänk
Medlem

jepp. det är små delmål att uppfylla i vardagen. alla sims har 4 olika delmål varje dag beroende på vilken personlighet de har och vilka de har träffat o.s.v. det verkar nästan som om dessa mål finns i oändlighet, det är en av de viktigaste grejerna me sims2 jämfört med ettan. man har alltid nåt att sträva efter.

i detta fallet då det är en sim som är romantiskt och flirtigt lagd så blir de emellanåt "sugna" på att "göra det" med flera på en o samma dag. och då är det bara som spelare att försöka uppfylla detta och samtidigt kamma hem lite schyssta poäng som kan användas till att skaffa nya prylar.. och så fortsätter det, dag ut o dag in.

Permalänk
Medlem

Underbart att det redan finns en Nude patch ute också.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T