Permalänk
Medlem

Sunbeam Plexi + Aspire 500W

Nu är det inte långt kvar tills ja köper ny dator

Tycker att Plexi Chassi ser extremt bra utt och hur snyggt blir det inte med ett Aspire Plexi Nätagg

Ja kommer skaffa deta system

Amd64 3500+

MSI K8N-NEO2-PLATINUM-54G nForce3 Ultra

Aspire 500W Nätagg

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Seagate Barracuda 200Gb

X800XT PE Sapphire

Och undrar om deta kommer passa bra i ett Sunbeam Plexi Chassi det är ju iaf inte mindre än ett Sonata!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

det passar ett tips försök och skafa sata DVD/CD läsare/bränare sååååå fult med über långa ide kablar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripped
det passar ett tips försök och skafa sata DVD/CD läsare/bränare sååååå fult med über långa ide kablar

Jo det är klart att ja ska försöka gömma kablarna finns det något annat sett att dölja kablar med?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Varför köpa high-end prylar och sen snåla på nätagget?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Varför köpa high-end prylar och sen snåla på nätagget?

Vadå snåla har hört bra om det nätagget men visst vet du något mer snyggt plexi nätagg så säg till.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Varför måste det vara plexi då? Funktion & prestanda går före utseende..
Annars rekommenderar jag Antec, FSP eller Enermax.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Varför måste det vara plexi då? Funktion & prestanda går före utseende..
Annars rekommenderar jag Antec, FSP eller Enermax.

Aspires agg är tydligen identiska med Levicoms dyra nätagg så att prestanda är det nog inget fel på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Varför måste det vara plexi då? Funktion & prestanda går före utseende..
Annars rekommenderar jag Antec, FSP eller Enermax.

han gillade ju plexi...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Varför måste det vara plexi då? Funktion & prestanda går före utseende..
Annars rekommenderar jag Antec, FSP eller Enermax.

Har själv gått från ett Antec till ett Aspire-nätagg.
+12V ligger lite högt men i övrigt är Aspire _mycket_ stabilare än mitt förra antec nätaggregat.

Öppnar man upp nätagget så ser det faktiskt mer välgjort ut än vad ett antec gör.

Så sammanfattningsvis vill jag rekommendera Aspire. Är väldigt prisvärt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Skulle nog personligen byta ut Aspireagget mot en förlängningskabel av följande modell:

http://www.kelkoo.se/sitesearch/go.jsp?offerId=3238701112801s...

Om man packar ihop kabeln med svart tejp så ser den nästan ut som ett nätaggregat. Jag tycker att man spar pengar då.

Permalänk
Medlem

ASTRX: Jag rekommenderade aldrig Levicom heller eller hur?

Jag har svårt att tro att Levicom/Aspire har samma komponent-kvalité som t ex. Antec.
Men det viktiga är ju inte hur bra det är, det viktiga är att det blinkar och lyser självklart.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
ASTRX: Jag rekommenderade aldrig Levicom heller eller hur?

Jag har svårt att tro att Levicom/Aspire har samma komponent-kvalité som t ex. Antec.
Men det viktiga är ju inte hur bra det är, det viktiga är att det blinkar och lyser självklart.

Visst kan ja skaffa ett Tagan 480W men det skulle inte se lika fint utt som med ett Aspire ju!

Någon som vet ett bra sett att dölja kablar?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=16&skrivelse=30

Har själv ett Levicom 500w som jag förstått är samma agg som Aspire 500w, har funkat bra i ca 1 år nu, rekommenderar det.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Finns det några bra sett att dölja kablar med eller=?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Sleeeva sladdarna, dvs dra en sorts strumpa över dem.

Dock så blir det svårt att gömma oanvända sladdar bakom moderkrotsplåten då det är ett plexi chassi så allt syns

Permalänk
Medlem

På JME Data finns Vantec Sleeving Kit för 149:-. Läste en recension och kittet värkar helt ok. Har funderat på att skaffa ett själv.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
På JME Data finns Vantec Sleeving Kit för 149:-. Läste en recension och kittet värkar helt ok. Har funderat på att skaffa ett själv.

'

få se recension

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

det finns sätt att göra så att kablana döljs men inget vettit sett....

Permalänk
Medlem

Har själv ett Thermaltake nätagg ur PurePower-serien, där är kablarna redan försedda med kabelstrumpa från fabrik. Har visserligen inget fönster eller annat onödigt "lull-lull" men dom är väldigt smidiga att jobba med.

Om du inte vill ha ett PurePower så finns ju alltid typ Butterfly-edition och dylikt från Thermaltake, där har du akrylplast, lys och allt annat onödigt samt kabelstrumpa på allt kablage. Kolla in på www.shg.biz, dom har ett ganska stor sortiment av Thermaltakes nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Hmm någon som vet någon guided eller nått där nån fixar med plexi chassin

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
ASTRX: Jag rekommenderade aldrig Levicom heller eller hur?

Jag har svårt att tro att Levicom/Aspire har samma komponent-kvalité som t ex. Antec.
Men det viktiga är ju inte hur bra det är, det viktiga är att det blinkar och lyser självklart.

Nej det har jag inte sagt. Men det är ganska allmänt känt att Levicom gör bra agg med bra prestanda, och eftersom du tyckte att du var kompetent nog att ge råd i denna tråden antog jag att du hade en del kunskaper inom området.

EDIT:
Haziza: Du kan köpa kabelstrumpa på t.ex. www.elfa.se och sedan lite krympslang att täcka kontakterna med. Det blir toksnyggt.

Permalänk
Medlem

gör en liten fin låda som du gömmer alla oanvända sladdar i.
jag vet.. lite taget från gnomes plexibygge men ändå

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Nej det har jag inte sagt. Men det är ganska allmänt känt att Levicom gör bra agg med bra prestanda, och eftersom du tyckte att du var kompetent nog att ge råd i denna tråden antog jag att du hade en del kunskaper inom området.

EDIT:
Haziza: Du kan köpa kabelstrumpa på t.ex. www.elfa.se och sedan lite krympslang att täcka kontakterna med. Det blir toksnyggt.

Länkar!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Varför köpa high-end prylar och sen snåla på nätagget?

det är både ett bra kvalitets nätagg och väldigt snyggt är det oxå..så det är inte att snåla..bara för att det är billigare än konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Länkar!

Men snälla Haziza, söka kan du väl göra själv

Men eftersom jag har haft en bra dag så hjälper jag dig lite på traven:

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/177134.htm
(kabelstrumpa, vet inte riktigt vilken diameter du behöver men det får du fundera ut själv)

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=177637.htm
(krympslang, tror det är denna sort du skall ha, samma sak gäller här, diametern får du fundera ut själv)

Permalänk
Hedersmedlem