Permalänk

BBB ADSL söligare än Xstream

Bytte från mitt kära Xstream som varit väldigt snabbt och stabilt. Blev tvungen att byta till BBB adsl 10mbit nu och fy vilken skillnad. Nedladdningshastigheterna åker bergodalbana och pingen är värdelös. Det verkar som att BBB´s nät är grymt överbelastat då det går snabbt på morronen men blir bara värre och värre ju senare det blir.

Snälla Bostream, Kom tillbaks!.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

ingen som tvingade dig att byta.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Ring in till supporten och be dom kolla upp din lina.
Kan va så att du har lite kassa signal värden i dom hastigheterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
ingen som tvingade dig att byta.

Jo ett uppköp! dock så var han kanske inte tvugen att byta just nu, men någongång i framtiden.

Och jag vet precis hur du känner dig. sitter själv på B2-lan. Och det är en helt underbar tjänst mellan 01:00-18:00 Men dom 7 timmarna, är det riktigt slött!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Ring in till supporten och be dom kolla upp din lina.
Kan va så att du har lite kassa signal värden i dom hastigheterna.

Har 1300 m till station, så värdena borde vara hyffsade.
Ska ringa o kolla vad de håller på med.
Ska nog sluta snacka skit o Telia 8mbit då den verkar vara mycket bättre (en granne har den).

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk

Sitter på B2 Lan också.. en underbar tjänst dygnet runt.. aldrig nåra större dippar i speeden (har 100MBit) tankar 10-12MB/s typ hela tiden.. bara sourcen pallar med det..

Pingtiderna är bra med... t.o.m bättre än Telia ADSL.. hmmf...

Jag är nöjd med Bredbandsbolaget iaf

VitoC: Flytta till civilisationen (hur det nu stavas.. hihi)

Permalänk

maxxar från ftp.sunet.se i 65 kb/s... 10mbit åt folket

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollebolle
Har 1300 m till station, så värdena borde vara hyffsade.
Ska ringa o kolla vad de håller på med.
Ska nog sluta snacka skit o Telia 8mbit då den verkar vara mycket bättre (en granne har den).

Spelar ingen roll hur långt du har till stationen.
Din tele ledning kan va halv dålig, tex... finns massvis av faktorer som spelar in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Sitter på B2 Lan också.. en underbar tjänst dygnet runt.. aldrig nåra större dippar i speeden (har 100MBit) tankar 10-12MB/s typ hela tiden.. bara sourcen pallar med det..

Pingtiderna är bra med... t.o.m bättre än Telia ADSL.. hmmf...

Jag är nöjd med Bredbandsbolaget iaf

VitoC: Flytta till civilisationen (hur det nu stavas.. hihi)

Jag flytta till civilisationen?
Det är ju du som bor så långt bort så man knappt hör vad ni säger!

Och, jag vet var felet ligger, men B2 verkar inte vara så villiga att åtgärda det.

ge0-0.cr1.vxj1.se.bredband.com [195.54.120.181]
Den punkten är _FRUKTANSVÄRT_ överbelastad kvällstid...

Men, men, får väl surfa under dagtid istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Spelar ingen roll hur långt du har till stationen.
Din tele ledning kan va halv dålig, tex... finns massvis av faktorer som spelar in.

Jag har dragit om telekablarna inne i lägenheten och bytt dem till nätverkskabel (vilket borde vara bättre). Kan nog hålla med om att kablarna (in i huset) inte är av bästa kvalitet, men min granne som har telia 8000 påstår sig ligga stabilt i 900kb/s.

Nä, ska ringa o whinna på bbb imorron. 65kb/s från Sunet är ju extremt dåligt.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

har Telia8000 själv, har aldrig upplevt problem som vissa andra, drar stabilt i 950 kb/s från Sunet/Swec-ftp.

flytta till civilisationen!

Permalänk

Jag har xstream nu och tankar stabilt i 300kb/sec men funderar på att byta till BBB adsl 10/1. Tycker ni att man ska behålla 2.5mbit och vänta tills det bli uppgraderat?

Permalänk

BBB skickar ju med en fin ca 10 meter lång oskärmad telesladd som man ska sätta mellan splitter och modemet. Nu kan det tyckas obetydligt när man har flera kilometer primärnät och såvidare till stationen före jacket, men den ställer nog till en del otyg. Hade det bara varit en "twisted"; men den är lika dyngrak som en alagare.

När Telia drog ihop sin Flexicom (med Orckit, samma lösning som Bostream fick köpa till sin Xstream) sa man klart och tydligt att sladden mellan splitter och modem inte fick överstiga 2 meter, vilket låter vettigt i mina öron.

BBB kanske borde överväga att ändra innehållet i sin bredbandslåda lite..

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
BBB skickar ju med en fin ca 10 meter lång oskärmad telesladd som man ska sätta mellan splitter och modemet. Nu kan det tyckas obetydligt när man har flera kilometer primärnät och såvidare till stationen före jacket, men den ställer nog till en del otyg. Hade det bara varit en "twisted"; men den är lika dyngrak som en alagare.

När Telia drog ihop sin Flexicom (med Orckit, samma lösning som Bostream fick köpa till sin Xstream) sa man klart och tydligt att sladden mellan splitter och modem inte fick överstiga 2 meter, vilket låter vettigt i mina öron.

BBB kanske borde överväga att ändra innehållet i sin bredbandslåda lite..

Låter som en bra idé.. kanske ska försöka fixa fram en liten stump istället.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Jag har den lilla tele sladden mellan tele jack-splitter och modem. Sen har jag en nätverks kabel liggandes enda från jacket i modemet ( som är vid telejacket vid ytterdörren) till min dator. Fungerar mycket bra!!

Permalänk
Medlem

Jag kör med 20 meter telesladd eller vad den är funkar utmärkt,får bra hastigheter med.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Hade tänkt skaffa BBB ADSL 10 Mbit alt. 24 Mbit. Men nu blir jag lite osäker. Är det bättre att satsa på Telia 8000 istället även om det är lite dyrare och på papperet långsammare?

Permalänk
Medlem

Mycket problem blir det...

Bredbandsbolaget och, nu uppköpta, Bostream håller på att försämra sina tjänster genomlag, enligt starka rykten. Prishöjningar verkar inte heller vara uteslutet det kommande året 2005.
TeliaSonera verkar även dom ha sina beskärda problem, men som sagt var svensk politik och näringsliv är inte en bra mix...

Permalänk

Re: Svar om Bredbandsbolaget!

Hej!
TFC2004. Jag sa att du inte skulle Klaga på Bredbandsbolaget just nu fast dom har köpt upp Bostream. Jag tror på Bredbandsbolaget ändå. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Jag laddar alltid ner snabbt med BBB. Men jag har inga dröm ping tider. 20 - 30 ms till sunet osv.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Svar angående Bredbandsbolaget!!!

Hej!
Kanzaki. Det trodde inte jag heller. Men jag tror att det kommer att bli mycket bättre när jag har fått hem den nya Utrustningen ifrån Bredbandsbolaget framöver. Jag kommer att informera dig hur det blir för mig. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Svar angående Bredbandsbolaget!!!

Hej!
Kanzaki. Det trodde inte jag heller. Men jag tror att det kommer att bli mycket bättre när jag har fått hem den nya Utrustningen ifrån Bredbandsbolaget framöver. Jag kommer att informera dig hur det blir för mig. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Avstängd

Re: Mycket problem blir det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
Bredbandsbolaget och, nu uppköpta, Bostream håller på att försämra sina tjänster genomlag, enligt starka rykten. Prishöjningar verkar inte heller vara uteslutet det kommande året 2005.
TeliaSonera verkar även dom ha sina beskärda problem, men som sagt var svensk politik och näringsliv är inte en bra mix...

vore lustigt om de höjde priserna ... då uvtc adamo etc via song levererar adsl till en billigare penning

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Re: Re: Svar angående Bredbandsbolaget!!!

Hej!
Ondjultomte. Jag tror inte att Bredbandsbolaget kommer att höja priserna jämfört med andra tänker göra just nu. Men jag ska bevaka detta framöver och sedan återkomma om detta kan stämma. Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

har bbb 24/1. tankar i 2MB/s från en kompis ftp, 1,2MB/s från fragzone. pingar kring 9ms från sunet. 350m från telestationen... hade dock lite problem med ping och speed i början, men ett par telefonsamtal till bbb löste det. nu har det varit stabilt i 4 månader. så ring och be dem rätta till det...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
har bbb 24/1. tankar i 2MB/s från en kompis ftp, 1,2MB/s från fragzone. pingar kring 9ms från sunet. 350m från telestationen... hade dock lite problem med ping och speed i början, men ett par telefonsamtal till bbb löste det. nu har det varit stabilt i 4 månader. så ring och be dem rätta till det...

Vad gjorde dom för ändringar?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1