Permalänk
Medlem

Lunds Stadsnät 24/3 eller 8/1

Vilken tjänst skulle ni tagit? Man vet ju inte om man kommer upp i de 24 mbit ner. Men 1 mbit upp är lite väl lite. (jag har comhem 8mbit för tillfället). Så vad skulle ni tagit? deras 24/3 kostar 395 kr/månad och deras 8/1 295 kr/månad. Är det värt de 100 kronorna extra? Någon som har erfaranhet av någon av tjänsterna?

PS. är det ADSL2+ de använder?

Visa signatur

Även en vis man kan lära något av en dåres ord.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga men jag hade förmodligen gått på 24/3.

Ja det är ADSL2.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

de extra 2Mbiten är mycket väl värt 100 kr :)..tom 200 kr )

Sedan får man ju lite extra download också...

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk

Jag vet ju inte hur din ekonomi ser ut men utan tvekan slå till på 24/3!!!
100 spänn är väll inget, sedan får du ju lägga in tex hur mycket använder du internet, laddar du ner mycket, ska du ha en server uppe?? bara du kan svara, men du vore dum om du inte hoppa på ,vissa människor i norrland å mindre småstäder skulle döda för detta val tro mig

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Hur som helst, det är ju ändå billigare än comhem

Visa signatur

Även en vis man kan lära något av en dåres ord.

Permalänk
Medlem

Hoppas BBB ändrar sin 24 mbit anslutning till 24/3 istället för 24/1 som nu. Det kommer fler och fler operatörer på marknaden som väljer de extra 2 Mbitsen i upload.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Hoppas BBB ändrar sin 24 mbit anslutning till 24/3 istället för 24/1 som nu. Det kommer fler och fler operatörer på marknaden som väljer de extra 2 Mbitsen i upload.

Hur är det med deras dslam:ar och modemen de skickar ut stödjer dem 3Mbit/s upp?

Permalänk
Medlem

Det är väl typ 2 helt olika tekniker :).. grov skillnad på 1Mbit upp och 3Mbit upp ; vi snackar iaf inte bara SW-updates..

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
Hur är det med deras dslam:ar och modemen de skickar ut stödjer dem 3Mbit/s upp?

Vet ej tyvärr! Men hoppas det går kan man alltid göra :S

Permalänk

jag ska lämna in lappen idag, sen kommer det väl någon gång i oktober hoppas jag. bara att vänta

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Skickade mail till lunds stadsnät igår och fick till svar: Ditt nummer 046- xxxxxx tillhör inte den stationen som vi uppgraderar på Norra Fäladen. Kvartal 1, 2005 kommer vi att ha en lösning för dig.

Skickade ett till mail och frågade vilken typ av lösning det skulle kunna vara, men har dock inte fått något svar.

(så jävla lack jag blir på att de inte uppgraderar den telestationen!!!)

Visa signatur

Även en vis man kan lära något av en dåres ord.