Permalänk
Medlem

Två skärmar

Hej!
Tänkte köra med två skärmar till min dator. Om jag förstått det rätt så kan man endera ha ett agp- och ett pci-grafikkort eller använda sig av de två utgångarna på grafikkortet (har ett gf4ti4600) och ha en converter på dvi-utgången.

Det jag undrar över är om det finns några för- och nackdelar med de två alternativen.

Jag undrar också hur det blir när man ska spela, håller sig spelet till en skärm automatiskt? Kan man fortfarande komma åt skrivbordet och program när man spelar? Om det går, påverkar det spelprestandan mycket (självklart gör det ju det om man kör man kör något krävande men om man bara tex surfar)?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Fördelarna blir ju att du får en massa plats:) kan ju till ex ha Foobar/winamp i ena skärmen å göra någe annat på den andra.

Det beror på vilken upplösning du kör skärmen på? kör du tex 1280*1024 å spelen i 1024*768 så kommer den andra skärmen troligt vis att hoppa ner till 1024*768. Spelet kommer att hålla sig till en skärm, (om inte spelet/sim har stöd för multiskärm).

Hoppas de ska hjälpa

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem

Uttryckte mig tyvärr dåligt. Det jag undrar över är om det är bäst att köra med två grafikkort eller istället utnyttja de två kontakterna på mitt grafikkort. Jag har ett pci-kort liggandes men behöver köpa en omvandlare för dvin om jag bara ska använda mitt nuvarande grafikkort.

Kanske inte är någon större skillnad mellan de olika lösningarna?

Permalänk
Medlem

Nja att köra två kort kommer inte att funka speciellt bra... om du inte kör Nvidias ny med en brygga på...

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\