Permalänk
Medlem

SNABB FRÅGA Grafikkort klockning

Hjälper det att höja AGP Volten i biosen om man vill kunna klocka GPU:n och Minnena högre?

Hjälper det mycket att sätta flänsar på minnena ? Har ett radeon 9800 SE med 256BIT minne som ligger på 337mhz orginal

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Nej rör inte agp volten du kan döda ditt kort och ja det hjälper lite att ha flänsar på minnena

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

om du är inne i bios, pilla ALDRIG, aldrig på agp volt.. som matte56 sa. Köp en Artic-Cooling VGA Silencer Rev.3 och minnes flänsar och klocka på.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk

hehehehe.... har en kompis som max klockade ett gf4 mx440 utan kylning på minnena.... och... för att få bort flimmer så MAXXADE han agp volten...och inget pajjade :D:D... men... kanske inte är likadant på radeon..

Permalänk
Medlem

Jag körde upp agpvolten till max, från 1.5 till 1.8. Gjorde ingen skuillnad i klockningssammanhang, men ingen pajjade, och det gick alldeles utmärkt att köra mpå det. Har ju iofs GeForce. Kanske är anorlunda.

Visa signatur

Bleak

Permalänk

Det här med AGP Volt, vad gör det för skillnad osv..? Kan man klocka kortet mer om man höjer det eller vad..? Har ett Geforce2 Ti här som jag håller på och leker med så jag vill gärna veta om det kan va nått att använda sig av

Permalänk
Medlem
Citat:

om du är inne i bios, pilla ALDRIG, aldrig på agp volt..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Fick inte svar på min fråga, men har tagit reda på det nu på annat sätt.

Permalänk
Medlem

Nej, AGP volt gör inte att du kan klocka mera, det skadar enbart ditt kort.

Permalänk
Medlem

vad innebär då AGP volt ? :S ..

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

AGP volten är spänningen till AGPn.
Många säger att det kan döda sitt kort om man pillar med det. Jag har kört den maxad i månader utann några negativa resultat, men sen ger det heller inte några resultat i prestanda så bara låt skiten vara.
Självklart blir det bättre med extra kylning, säkert marginellt men ändå.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Kör på 1.65v max på mitt moderkort ai7(org 1.55).
Iaf så delar min nordbrygga volten genom agp..Hur som helst om jag kör 1.55v så kan jag köra 272fsb 1:1 och med 1.65v 283fsb.

Som man har läst så verkar det vara olika från moderkort till moderkort om det ger nått men det man har läst så blir det mer stabilt om man har hög fsb!

Visa signatur

P4 3.2E@4.3 -IC7| Vapochill PE| 2*256MB Adata pc4000 | Raptor 74gig + Hitachi 7k250 160gig /Aspire 520w/X800 XT PE

Permalänk
Medlem

Jag dödade mitt GeForce3 Ti200 igår genom att höja agp-volten från 1.55 (tror det var så orginal) till 1.60... Så det ska man nog som sagt var vara försiktig med.

Men jag fick i alla fall nästan upp 3dmark01 till 10000 poäng...