Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4

Jag undrar om det finns några svenska butiker som har denna i lager.

Förlåt om det finns en tråd om detta nån stans men ja har letat ett bra tag utan resultat.

Visa signatur

I Rule!

Permalänk
Medlem

Beställde från webhallen igår. De hade i lager.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Beställde från webhallen igår. De hade i lager.

vad tusan...jag har ju bokat den där sedan flera dagar tillbaks, men inte har dom lagt undan något exemplar till mig....hmm
dåligt WH

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Är dessa VGA-silencers från arctic cooling ungefär samma som ICEQ-2 kylning?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Är dessa VGA-silencers från arctic cooling ungefär samma som ICEQ-2 kylning?

Det är samma... Arctic Cooling säljer kylningen till HiS som dom sedan döper om till ICEQ.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk

Ok! Men visst är det en kylningsanordning som kyler rätt mycket bättre än standardkylning? Namnet VGA silencer får en ju att tro att huvudsyftet bara är att få ett tystare system, och nödvädigtvis bättre kylning.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Hedersmedlem

update: nu har dom visst lagt undan en åt mig
kanske hämtar imorgon, kanske på lördag, får se

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Någon som vet fler ställe som har fläkten i lager?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Tack för svaret AMD dude. Efter som du tog dig tid att skriva alla dessa så tog jag mig tid att kolla dem. Endast 1 butik har dem i LAGER vilket var det intressanta för mig Detta var datorbutiken. Alla andra har som beställningsvara eller på ingående. Tack för visat intresse ändå. Har nu beställt en.

Permalänk
Medlem

har också beställt mig en sån här trevlig sak nu.. hoppas den presterar så bra som ja vill.

Visa signatur

I Rule!

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande och se vad den gör för nytta.

Permalänk
Hedersmedlem

tror jag smiter in till webhallen & hämtar ut mitt idag....=)
schpännande

(usch...fredagar på webhallen...förra gången var det över 2 h kö )

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Har installerat min Arctic Cooling nu, mina temp ligger på 31/73.

Är det bra temp eller har jag tagit för mkt/lite kylpasta?
Tacksam för hjälp!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på ICEQ och ICEQ-2 ?

Permalänk
Medlem

Gurra: Hämta nu grejjen så vi får se vad den går för

Permalänk
Medlem

Tror det är dags att beställa för min del också så skall vi se om man kommer högre.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag är lite nervös för att rota med kortet, det är ju inga billiga grejjer precis. Någon som har mycket erfarenhet av detta som kan säga om det är svårt eller hyfsat enkelt???

Permalänk

Jag tror nog att det är ganska riskfritt om man bara är försiktig och följer instruktionerna noga. Fast någon med mer erfarenhet kanske borde bekräfta detta påstående.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Iofs är det redan kört eftersom jag redan beställt ett ex. Nyfiken på vilken nivå det ligger på bara.

Permalänk
Medlem

Ligger på 38 idle å 60 ca i fullload med den.Super enkel att montera.Kan klart rekommenderas,inte alls så dyr heller. Ska montera in mitt system i min nya Lian Li PC V2000 nu i helgen så får vi se om det blir ännu lägre temps.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Låter bra det Anjinsan. Ligger på runt 80 i fullload nu. 60 låter klart mycket bättre:)

Permalänk
Medlem

thewall: Nej, det är inte alls svårt att montera den, jag gjorde det för första gången idag och upplevde inga svårigheter öht. Titta bara på medföljande instruktioner så löser det sig!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Hedersmedlem

nu har jag kommit hem från KTH (& webhallen=) - hoppas för bövölen att den är lättare att installera än zalmans passiva heatpipe-kylare.....den var ett helvete att få på mitt gamla 9700pro

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Satte på en v.3 på mitt fd 9800P, inga problem alls. Ett tips är dock att koppla in fläkten INNAN ni skruvar fast kylningen då det iaf på mitt 9800pro var så att kontakten satt under kylningen efter montering, så jag var tvungen att pilla med skruvmejsel + lampa ett bra tag.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det var inga problem att koppla in fläkten efter att man monterat hela grejen, kontakten ligger öppen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

Är det arctic silver kylpasta som gäller också eller? Är det svårt att pilla av gamla fläkten? När nya fläkten kopplas till kortet funkar den då tillsammans med tex atitool där man kan styra hur mycket fläkten snurrar? Sorry för alla frågor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Är det arctic silver kylpasta som gäller också eller? Är det svårt att pilla av gamla fläkten? När nya fläkten kopplas till kortet funkar den då tillsammans med tex atitool där man kan styra hur mycket fläkten snurrar? Sorry för alla frågor

v.4'an har väl säkert som v.3'an en fläktkontroll för halv / full fart, men det skulle inte förvåna mig om det funkar att ändra i ATiTool, det kopplas ju trots allt till kortet.

Det följer med en liten tub kylpasta.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Tackar KniFF, hoppas det funkar med atitool, gillar den funktionen att man själv kan bestämma hur mycket det ska snurra efter hur varmt kortet blir.

Permalänk
Medlem

Den funkar med ATI kontrollern. Dock har den ingen halv farts knapp, men vad skall man med den till när kylaren är väldigt tyst.

Visa signatur

[AMD64 3800+][A8V][Corsair XL 2*512MB][PC x800Pro][WD Raptor 74GB][Samsung 160GB]
[NEC DVD-RW 2510][SAMSUNG 172x][Audigy2 ZS]