Permalänk
Medlem

Gps

Tjenare..
tanken är såhär , jag ska ha en bärbardator i min bil, som är kopplad till en gps,använder Route 66 där gps:en ska visa min position.
Problemet är att den Gps jag köpt på klas olsson för 795 kr
är 500 m efter så att säga.

Jag undrar därför:
*Är gps:en dålig?(kvalitet osv)
*Eller kan det vara någon inställning som ger den mer bandbredd/snabbare uppdateringsförmåga?
*eller är det bara skit jag har köpt? isåfall något tips på vilken Gps man ska ha , och var man kan köpa den, vore Guld värt i mina öron.

Hoppas nån vänlig person har en lösning på mitt problem, tack på förhand.

Visa signatur

Tjosan;)

Permalänk
Medlem

Re: Gps

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjosan
Tjenare..
tanken är såhär , jag ska ha en bärbardator i min bil, som är kopplad till en gps,använder Route 66 där gps:en ska visa min position.
Problemet är att den Gps jag köpt på klas olsson för 795 kr
är 500 m efter så att säga.

Jag undrar därför:
*Är gps:en dålig?(kvalitet osv)
*Eller kan det vara någon inställning som ger den mer bandbredd/snabbare uppdateringsförmåga?
*eller är det bara skit jag har köpt? isåfall något tips på vilken Gps man ska ha , och var man kan köpa den, vore Guld värt i mina öron.

Hoppas nån vänlig person har en lösning på mitt problem, tack på förhand.

fan jag har oxå d problemet*!!!!

Permalänk
Medlem

Vad är det för GPS? Vad är det för interface mellan GPS och dator?

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

hm, ja de är ju clas olssons, de tråkiga är att dom inte döper sin Gps, så man vet inte Vad för gps mottagare man har, eller vem som tillverkat den.
Sen är det usb anslutning om det var det du menade.

Visa signatur

Tjosan;)

Permalänk
Medlem

Har du ställt in så att du kör på samma projektion i båte Route66 och på GPS:en??? GPS:en kan ange koordinater i flera olika koordinatsystem, mellan vissa av dessa skiljer det typ inte mer än 500 meter här uppe i norden. (På andra ställen på jordklotet kan skillnaden vara större eller mindre.)

Var ett tag sedan jag pillade med min GPS, men leta efter något som heter WGS84. Det finns troligtvis minst två alternativ på WGS84 så växla mellan dom och se om det inte blir bättre...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

ok, tack så mkt ,skall prova det!

Visa signatur

Tjosan;)

Permalänk
Medlem

den gps jag köpte från clasolhson har en benämning på baksidan o det är "HI-202E" har har interface "ProlificUSB-toSerial Bridge"
den visar fel på ett program på 2mil o på ett annat program så hittar den inte ens min gps! HJÄLP!!!!

Permalänk
Medlem

Tjosan: hur gick det med sökandet efter WGS84?

Någon som fått sin GPS att fungera korrekt? Eller är Clas Ohlson GPSen bara skräp?

Permalänk
Medlem

Har provat en helt annan GPS tillsammans med Route66 2004 och det stämmer på någon meter när. Den uppdaterar i realtid när jag kör och när man zoomar in ordentligt så ser man korsningar och allt exakt.

Finns det något bättre program till PC undrar jag, som kan prata och säga till när man ska svänga, och som räknar om rutten automatiskt när man kör fel? Mer som riktiga GPS-program alltså.

Permalänk
Medlem

Verkar som om min clasolhson-gps e skit

Permalänk
Medlem

Gps

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Har provat en helt annan GPS tillsammans med Route66 2004 och det stämmer på någon meter när. Den uppdaterar i realtid när jag kör och när man zoomar in ordentligt så ser man korsningar och allt exakt.

Finns det något bättre program till PC undrar jag, som kan prata och säga till när man ska svänga, och som räknar om rutten automatiskt när man kör fel? Mer som riktiga GPS-program alltså.

Var köpte du din GPS och va hette den??

Funderar på att skaffa mig en själv men osäker på va de e för kvalite på dom flesta ute på marknaden eftersom man läst lite på olika ställen om problem..

Visa signatur

There's No Place Like 127.0.0.1

Permalänk
Avstängd

Samma problem för mig... Fast min gps fungerar perfekt med andra program! I huvudsak med handdator.

route 66 bugg kanske=¨

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Samma problem för mig... Fast min gps fungerar perfekt med andra program! I huvudsak med handdator.

route 66 bugg kanske=¨

Va använder du för märke på din GPS?

Visa signatur

There's No Place Like 127.0.0.1

Permalänk

route 66 har förövrigt en uppgradering på sin hemsida som fixar en del grejer med gpsen, bl a uppdateringshastigheten, kan vara värt att testa för er kanske...

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS