Permalänk
Medlem

trött på alla ipod feaks!!!

Fan vad jag börjar bli trött på alla tokiga ipod freaks som infekterar varenda tråd som handlar om mp3spelare. Det spelar ingen som helst roll om det handlar om flashspelare eller dylikt, direkt är ni där och hyllar er lilla ögonsten. Jag är själv en ägare av en ipod men jag är inte särskilt jätte nöjd med den. Använde min jos mp100 innan som jag trivdes ypperligt med.
Det jag inte gillar med ipoden är den fruktansvärt dåliga batteritiden. Hur i hela friden kan man hylla en spelare som ipod mini med en batteritid på MAX 8h. Blundar ni för batteritiden eller bär ni omkring på laddaren för att ladda den så fort ni får tillfälle? Detta är den största flaskhalsen på alla hdd-spelare idag.

Det finns en viss typ av ipodägare som jag inte förstår mig på heller. Varför använda original hörlurarna till sin ipod? de suger hårt och blir en enorm flaskhals. Det är bara för att de vill flasha med sin ipod, "här kommer jag och jag äger en ipod". Usch!..stackare, amatörer eller vad man nu ska kalla dem.

Permalänk
Medlem

Har man köpt något för så mkt pengar så blundar man gärna för nackdelar som man har upptäckt och att det är en skit mp3 spelare?

Permalänk
Medlem

Jag tror det har något med äpplet att göra. Kanske gör det så att folk hamnar i en psykos. Trådar där folk frågar om tipps angående laptops och uttryckligen skriver att man inte vill ha en ibook/powerbook, nog tusan är det några stycken som predikar om dem ändå....

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att använda det du tycker är bäst, skita i vad alla andra använder? Samma sak med alla prestige saker, bilar, datorer, whatever, samma jävla trams.

2Pac: Och exakt samma sak gäller när det är tvärt om.

EDIT: Och ja, jag äger både en iBook och en iPod (3G), iPodens batteritid påverkar mig inte nämnvärt, är aldrig ifrån mina datorer någon längre tid, samt att den är en bootbar FW-HD också, bra när datorer behöver räddas eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Jag tror det har något med äpplet att göra. Kanske gör det så att folk hamnar i en psykos. Trådar där folk frågar om tipps angående laptops och uttryckligen skriver att man inte vill ha en ibook/powerbook, nog tusan är det några stycken som predikar om dem ändå....

hehe, några som predikar om apples bärbara, många som predikar om PC. i och för sig är apple oxå en PC.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

förstår mig inte på folk som klagar på 8h speltid... lyssnar ni på musik hela dagarna? nån gång under de 16 timmar du är vaken har du tid att ladda den...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Håller med dig Lellky. Iofs är fanatiker lika jobbiga oavsett vad de är anhängare till, men Apple-sekten är väl den största på detta forum (eller kanske de som alltid försvarar Microsoft vad de än gör).
Ner med fanboys!

Permalänk
Medlem

det är inte mitt fel att minin är grym

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Det finns likadana människor överallt. Personligen så har jag hört mycket gott från folk som äger en Ipod, så de som predikar till Ipods fördel gör det säkert bara av välvilja.

Permalänk

Haha, kan hålla med om att den är snygg och en bra spelare. Men jag håller med bogg. Så mycket mer behöver du inte lyssna musik på

Och det är inget fel med Microsoft De är grymma på att suga ut pengar av folk, vilket jag gillar haha

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

När jag hör folk lovorda iPod med påståenden som "iPod är en livsstil" etc så blir jag rädd för hur reklampåverkade vissa är
Själv har jag en Creative Muvo2 som funkar finfint.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Okej, iPoden är vacker... Men menysystemet och batteritiden suger. Är mer nöjd med min Creative Zen

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
förstår mig inte på folk som klagar på 8h speltid... lyssnar ni på musik hela dagarna? nån gång under de 16 timmar du är vaken har du tid att ladda den...

Inte om man ska resa iväg. Till exempel jag som lirar hockey är ibland borta hela helgerna med laget, två långa bussresor och ibland långa hål att fylla ut med musik. Då räcker inte 8 timmar.

Permalänk
Medlem

Iriver H340 är grymt bra för att vara en hårddiskspelare med 40 gig:) hade en ipod 40 gig (4G) innan jag köpte en H340 och jag ångrar mig alldrig, fanns inget ljud i ipoden, låter verkligen piss fastän jag använda andra lurar...

Det enda som ipoden har är att den är snygg

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

Får hålla emd om att iRiver slår iPoden (specieltl nu när man faktiskt kan använda itunes till dem!) Dock så är iPoden inte aba en mp3 spelare utan ett varumärke som har lyckats skaffa sig en mängd tillbehör, vilket jag anser är iPodens största fördel... Men jag får hålla med om att det tjatas lite mycket om iPodar

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med ~10h batteritid. Jag är sällan/aldrig utan ett vägguttag eller en FW-port längre än så.

rowks!

Edit:

Sökresultat, antal trådar...
iPod: 827
iRiver: 551
JoS: 476
Jens of Sweden: 202

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en HDD-spelare är iPod bra. Jag menar, kolla på försäljningssifforna! Det kanske inte är den med flest flashiga funktioner, men den fungerar bra och är enkel att använda. Jag vet ingen som har haft svårt att använda en iPod eller att hitta den låt de letar efter i den. Kvalitetskänsla är något som Apple kan. Jämför med bilar. En Audi, Mercedes eller BMW andas kvalitet. En PowerBook andas kvalitet - en Dell-laptop andas lågbudget!

Vill man ha en flashspelare är det ju ett helt annat användningsområde. Jag hade en gammal Rio500 för 4 år sedan. Den hade 64 MB och med ett minneskort på lika mycket till var jag uppe på 128MB. Som jag använde den då funkade det. På tunnelbanan till jobbet varje dag. Orkade bara byta musik på helgerna, så jag var rätt less på det som låg på spelaren då. Med en HDD-spelare har man ju inte det problemet.

Och ni som klagar på batteritid och säger att ni gör långresor. Är flashspelare bättre eller? Visst kan man lyssna på samma låtar flera gånger om och om igen, men hur kul är det!? Det finns batteripack till iPod som går på AA-batterier. Visst blir den stor då, men på resa har man nog en ryggsäck eller liknande med sig ändå. Laddaren är dessutom inte särskilt stor, och det finns billaddare. 12 timmars batteritid är det på nyare iPods (iPod photo har visst ännu mer), så något jätteproblem är det inte!

Kan tillägga att jag definitivt inte är någon Apple/Mac-fanatiker. Avskydde det som pesten förut. Men efter att ha sett vad som fanns på marknaden tyckte jag ändå att iPod var bäst. Visst - den passar inte allas behov bäst, men för mina behov var den precis vad jag ville ha. Och jag är nöjd!

Dessutom så är Apples hörlurar väldigt bra för sin storlek. Jag är rätt så kräsen med ljudkvalitet, men om jag inte vill släpa med med jättehörlurar så är Apples helt ok.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

Angående batteritiden så anges den alltid i MAX. Så står det att den ska klara 8h så klarar den ca 6h om man använder den som en normal person, dvs byter låt med jämna mellanrum etc. Irivers flashspelare har en batteritid på upp till 40h, det kallar jag klass skilnad.

Permalänk
Medlem

Flashspelare drar mycket mindre än hårddiskspelare, så man kan inte göra den jämförelsen. Däremot kan man jämföra den med andra hårddiskspelare. iRivers har en batteritid på 16h jämfört med iPodens 12h.

Permalänk
Medlem

Minis batteritid är faktiskt närmare 10 timmar än 8.

Och visst, iPods batteritid är en nackdel. Men det enda sättet det är jobbigt för mig är att om jag skulle glömma sätta den i dockan och ladda den på natten så kommer den inte ha tillräckligt med batteritid kvar för dagen efter. Men de nya har ju trots allt 12 timmar, det anser jag vara fullt tillräckligt iaf.

Det finns iaf en speciell liten grej som gör att iPod sopar mattan med alla andra mp3-spelare. Den funktionen heter realtidsuppdaterade smart playlists. Skulle inte klara mig utan den. Jag får hem massa musik hela tiden. Jag vill lyssna på den. Då gör jag helt enkelt som så att jag gör gör playlist, t.ex. "nya trancesinglar" och sätter att den ska inkludera alla filer under en kvart med trance som genre och som är mindre än två veckor gammal. Dessutom sätter jag att låtar som har playcount 1 eller högre försvinner. Denna playlist förs över till iPoden. Jag lyssnar på låtarna. De försvinner ur playlisten när jag lyssnat på dem, och tack vare det har jag alltid ny musik, slipper lyssna på samma låt 10 gånger ofrivilligt, och plöjer på ett smidigt sätt igenom all musik.

Förstår inte folk med flashspelare som klagar på hd-spelares batteritid. Vad ska man med 20 timmar speltid till om man bara har några timmars inlagd musik?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Minis batteritid är faktiskt närmare 10 timmar än 8.

Och visst, iPods batteritid är en nackdel. Men det enda sättet det är jobbigt för mig är att om jag skulle glömma sätta den i dockan och ladda den på natten så kommer den inte ha tillräckligt med batteritid kvar för dagen efter. Men de nya har ju trots allt 12 timmar, det anser jag vara fullt tillräckligt iaf.

Det finns iaf en speciell liten grej som gör att iPod sopar mattan med alla andra mp3-spelare. Den funktionen heter realtidsuppdaterade smart playlists. Skulle inte klara mig utan den. Jag får hem massa musik hela tiden. Jag vill lyssna på den. Då gör jag helt enkelt som så att jag gör gör playlist, t.ex. "nya trancesinglar" och sätter att den ska inkludera alla filer under en kvart med trance som genre och som är mindre än två veckor gammal. Dessutom sätter jag att låtar som har playcount 1 eller högre försvinner. Denna playlist förs över till iPoden. Jag lyssnar på låtarna. De försvinner ur playlisten när jag lyssnat på dem, och tack vare det har jag alltid ny musik, slipper lyssna på samma låt 10 gånger ofrivilligt, och plöjer på ett smidigt sätt igenom all musik.

Förstår inte folk med flashspelare som klagar på hd-spelares batteritid. Vad ska man med 20 timmar speltid till om man bara har några timmars inlagd musik?

Coolt! Har aldrig tänkt på att man kan använda smart playlists på det sättet, måste börja med det!

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli mobbad av macägare:

iPod har samma sjuka som alla produkter från Apple. Folk tror att de köper något mer än en mp3-spelare trots att det inte är mer än en (halvbra) mp3-spelare, precis som med Apples datorer. De är bra men inte nödvändigtvis bättre än andra alternativ.

Har ni märkt hur det alltid dyker upp en bärbar dator med jättestort apple-logo i filmer, TV-serier osv? Dold marknadsföring...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Jag fattar bara inte varför alla måste kommentera Ipoden i alla trådar. Om jag skulle skapa en tråd om flashbaserade spelare och skriva att jag söker en liten portabel spelare med max 256 mb minne och får max kosta 2000 kr. Då kommer 100 Ipod ägare in i tråden och säger:

Jag har en Ipod blabla är sååå nöjd blabla och sen motiveringen "köp en ipod mini, grymt snygg, bra batteritid och den har en mycket större hårddisk"

Ja kanske det men det var inte det jag bad om råd om eller hur. Hur fan ska jag kunna jogga med en Ipod och vad ska jag ha det extra utrymmet till om jag bara vill ha 256 meg och bara betala 2000 kr?!?!

Ipod är som tex. WE eller Lindenberg, alla måste ha det men ingen vet varför.

Vad har Sony för batteritid på sin hårddiskbaserade spelare? 30+ timmar??? Och Iriver runt 16? Så 8 känns som alldeles för lite.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag fattar bara inte varför alla måste kommentera Ipoden i alla trådar. Om jag skulle skapa en tråd om flashbaserade spelare och skriva att jag söker en liten portabel spelare med max 256 mb minne och får max kosta 2000 kr. Då kommer 100 Ipod ägare in i tråden och säger:

Jag har en Ipod blabla är sååå nöjd blabla och sen motiveringen "köp en ipod mini, grymt snygg, bra batteritid och den har en mycket större hårddisk"

Ja kanske det men det var inte det jag bad om råd om eller hur. Hur fan ska jag kunna jogga med en Ipod och vad ska jag ha det extra utrymmet till om jag bara vill ha 256 meg och bara betala 2000 kr?!?!

Ipod är som tex. WE eller Lindenberg, alla måste ha det men ingen vet varför.

Så tanken att iPod faktiskt är BRA har aldrig slagit dig? Utan det är någon sort masspsykos folk lever under?

Jag håller med om att det är dumt att föreslå iPod när man frågar efter en flash-spelare, men lika dumt är det väl att som någon här ovan jämföra batteritiden hos en iPod med en flash-spelares?!

Jag köpte en iPod för att den hade det jag vill ha och jag är nöjd med det. Likaså är många andra iPod-ägare. Att dessa tenderar att förekomma i rätt många trådar kan ju också ha att göra med att väldigt många har iPoddar. Dock så är inte ALLA iPod-ägare överfrälsta och försöker till varje pris få alla andra att köpa iPods. De flesta tycker nog, liksom jag, att det är en väldig bra MP3-spelare till det ändamål de vill ha den till.

Edit: Vad har Sony för batteritid på sin hårddiskbaserade spelare? 30+ timmar??? Och Iriver runt 16? Så 8 känns som alldeles för lite. iPod har 12 timmar nu. Liksom jag skrev ovan. Liksom det står på Apples hemsida. Gee... om iPod-ägare är under masspsykos så är då ni andra ej mottagliga för ny information.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

Re: trött på alla ipod feaks!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lellky
Fan vad jag börjar bli trött på alla tokiga ipod freaks som infekterar varenda tråd som handlar om mp3spelare. Det spelar ingen som helst roll om det handlar om flashspelare eller dylikt, direkt är ni där och hyllar er lilla ögonsten. Jag är själv en ägare av en ipod men jag är inte särskilt jätte nöjd med den. Använde min jos mp100 innan som jag trivdes ypperligt med.
Det jag inte gillar med ipoden är den fruktansvärt dåliga batteritiden. Hur i hela friden kan man hylla en spelare som ipod mini med en batteritid på MAX 8h. Blundar ni för batteritiden eller bär ni omkring på laddaren för att ladda den så fort ni får tillfälle? Detta är den största flaskhalsen på alla hdd-spelare idag.

Det finns en viss typ av ipodägare som jag inte förstår mig på heller. Varför använda original hörlurarna till sin ipod? de suger hårt och blir en enorm flaskhals. Det är bara för att de vill flasha med sin ipod, "här kommer jag och jag äger en ipod". Usch!..stackare, amatörer eller vad man nu ska kalla dem.

Lyssnar du på musik dygnet runt och aldrig sover? Eller har du inte tillgång till något eluttag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeeL
[B]Så tanken att iPod faktiskt är BRA har aldrig slagit dig?

Helt rätt.

iPod är fruktansvärt bra. Den som säger något annat har aldrig hållt i en iPod.

Och det bevisas ju också eftersom Apple nu har över 90 procent av hårddiskspelarmarknaden och mer än 50 procent av hela MP3-marknaden, även om man räknar med alla skit-flash-dravvel-spelare som ni fått med i flingpaketet.

Permalänk
Medlem

Prova att stava rätt i topic, jag stör mig på dem, men ännu mer på sånna som dig.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Nya iPod Photo med färgskärm har 15 timmars batteritid. Den tar även hand om digitalbilder och spelar upp bildspel med musik på TV.n. Bra idé men till ett sjukt pris. 60GB för Ca: 6000:-

http://www.apple.com/se/ipodphoto/

Och nej jag är iget iPod freak, tycker att dom är lite för dyra och bjuder på för lite finesser. Var är radion? Och varför kan man inte tanka sina digitalbilder direkt från kameran in i iPod Photo utan måste gå omvägen via datorn?

Men dom är rätt så läckra ändå, iPodarna alltså. Hög vill ha faktor...

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem

Varför ska man kolla på sina jävla foton i en MP3 spelare? Känns lite idétorka över det hela...

Permalänk
Medlem

exakt

jag skulle kunna sitta här och svära i all oändlighet
vaarför skall man ha en massa foton på sin mp3-spelare?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!