Permalänk
Medlem

Min vattenkylningen, något fel?

tjenare , måste fråga lite för att se om allt står rätt till. Jag har nu nämligen stoppat i min nya vattenkylning men jag undrar om allt står rätt till. Precis när jag startar datorn och kollar i bios så ligger min temp på cpu ungefär vid 63 grader, men om jag loggar in och kollar i everest så ligger den på 40, är detta bra temperaturer? För jag menar lite svalare borde det väl vara? vilken temperatur kan jag lita på ? och hjälper det mycket med att använda tank? för just nu kör jag bara på ett slutet system utan tank osv , bara pump , radiator , och block.

Sen är ordningen bra? jag har nu pump----radiator----block----pump osv osv.

Det var väl allt just nu men mer dyker säkert upp.

Mycket tacksam ifall nån kunde ge mig lite svar.

EDIT: nu efter några minuter så står det att tempen är 80 grader i bios.

Visa signatur

ASUS a7n8x dlx Athlon xp 2400+ , 512 ddr PC3200, Sapphire radeon 9700 pro , 120GB Barracuda V,

Permalänk
Medlem

Re: Min vattenkylningen, något fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skittles
tjenare , måste fråga lite för att se om allt står rätt till. Jag har nu nämligen stoppat i min nya vattenkylning men jag undrar om allt står rätt till. Precis när jag startar datorn och kollar i bios så ligger min temp på cpu ungefär vid 63 grader, men om jag loggar in och kollar i everest så ligger den på 40, är detta bra temperaturer? För jag menar lite svalare borde det väl vara? vilken temperatur kan jag lita på ? och hjälper det mycket med att använda tank? för just nu kör jag bara på ett slutet system utan tank osv , bara pump , radiator , och block.

Sen är ordningen bra? jag har nu pump----radiator----block----pump osv osv.

Det var väl allt just nu men mer dyker säkert upp.

Mycket tacksam ifall nån kunde ge mig lite svar.

EDIT: nu efter några minuter så står det att tempen är 80 grader i bios.

Jag vet inte så mycket om tempen. Men om jag var dig så skulle jag ta en utomhustermometer och kolla vad tempen är!

Om du har en tank så får du mer "vatten" i systemet ,dvs att det tar längre tid för vattnet att bli varmt ----> tänk på en sjö / hav ... det är mycket varmare i en liten sjö än i ett hav om inte golfströmen går i det havet då LOL !!..

Kolla och se som sagt manuellt!

Lycka till

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem

Jag har satt in en tank nu , men fortfarande är temperaturen både i BIOS och i everest högre än vad det var innan med luftkylning :S.

Visa signatur

ASUS a7n8x dlx Athlon xp 2400+ , 512 ddr PC3200, Sapphire radeon 9700 pro , 120GB Barracuda V,

Permalänk
Medlem

då är förmodligen inte blocket rätt installerat ?

Du har haft i de olika ämnena som man ska ha i vattensystem så som tex . watterweter ( stavning ) = )

sen vet jag inte så mycket mer! men som sagt ta och testa med en egen termometer då får du reda på det "verkliga" värdet

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem

japp har haft ii waterwetter, hur ska blocket sitta då? det passar ju bara åt 2 ledder, vilken temp kan man förvänta sig?

Någon som har en vattenkylning själv måste ju kunna svara?

Visa signatur

ASUS a7n8x dlx Athlon xp 2400+ , 512 ddr PC3200, Sapphire radeon 9700 pro , 120GB Barracuda V,

Permalänk
Avstängd

jag skulle nog lysna på den tempen som står i bios testa att göra en bios uppdatering ochse vad du får för temp då!

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem

nu har det löst sig tror jag, smetade på lite mer kylpasta bara och nu är tempen nere på 36 idle , detta är väl en ganska bra temperatur eller hur?

Visa signatur

ASUS a7n8x dlx Athlon xp 2400+ , 512 ddr PC3200, Sapphire radeon 9700 pro , 120GB Barracuda V,

Permalänk
Medlem

Min Temp, jag kör allt inställt som i sign o jag har sakerna som står i sign. Den idlar 36 grader. Riktigt nöjd är jag

Permalänk
Medlem

ja men då var det något med blocket eller hur ??? har du en prescott så är det nog bra har ingen själv så jag kan inte uttala mig! men vad hade du med normal kylning dvs fläkt!?

men du har ju amd så då vet jag inte

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..