Permalänk
Medlem

Mp3-spelare bestämd. Men vilka hörlurar?

Okej, jag har bestämt mig för att köpa följande mp3-spelare.

iRiver iFP-790
1690 kr

Men, till problemet. Jag är inte den som köper det dyraste bara för att det är lite bättre. När jag köper något ska det vara den produkten som är värd pengarna mest. Jag har kollat in tre olika hörlurar men eftersom jag inte fått chansen att testa dem i verkligheten så vet jag inte vilka jag ska välja.

Koss The Plug
119 kr

Sony Fontopia Hörlurar MDR-EX71SL
499 kr

Shure Hörlurar E2c
795 kr

Det skiljer 300-400 kr mellan de olika stegen. Jag vill ha ett par hörlurar som ger bas. Lurarna ska hålla inne ljud och stänga ute ljud. Jag vill heller inte att hörlurarna blir "flaskhalsen". Det lutar åt de för 500 kr. Är det värt att lägga ut 300 kr extra på Shure?

Eller duger ett par The Plug utomordentligt? Eller har ni något annat tips?

Permalänk
Medlem

The Plug är ordentligt övervärderade. De har en kraftig bas och de stänger ut ljud bra, men så otroligt bra är de inte. Köp Koss Porta Pro hörlurar eller Shur snäckorna.

Men det är klart, The Plug är det bästa köpet om man ser till priset. Köp och prova, du kanske blir jättenöjd.

Permalänk

Håller med 2pac att The Plug är ganska överskattade. Sony's lurar låter bra, men tyvärr har dom bristande kvalité och går sönder ganska lätt. Enligt mig är Shure e2c det bästa valet, fungerar dessutom mycket bra med den spelare du beställt Dom kostar lite mer än de andra två, men det är det helt klart värt. Mycket bra ljud och mycket bra kvalité. Ett par gedigna lurar ! Vill även påstå att Shure e2c är bättre än Shure's e3c...men det är en annan historia !

Permalänk
Avstängd

Koss the plug är inte överskattade. Shure E2c är bättre, men kostar också 6 gånger så mycket som Koss the plug. men har man stålar så...

Visa signatur

Idiot!

Permalänk
Avstängd

Shure Hörlurar E2c, har haft alla dom där och Shure Hörlurar E2c lät bäst.

Jag andvände mina Shure Hörlurar E2c till en iRiver iFP-890.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att the Plug är riktigt dåliga. Vill man ha högsta möjliga bastryck så är de säkert prisvärda, men övrigt ljud är ju sämre än hos lurarna som följer med de flesta apparater. Kvaliten är rätt usel också.

Jag skulle tipsa att satsa på kvalitetslurar med välljud och genomtänkt design. Shure E2c tycker jag är betydligt mer prisvärda än the Plug.

Permalänk
Medlem

The Plug ramlar ur mina öron.. tur att man inte köpt såna
så har du möjlighet att testa lurarna nånstanns, (kanske inte så fräscht iofs ) så gör det

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Hedersmedlem

Letar också efter pluggar, de flesta jag sett som kommenterat på nätet verkar överrens om att Shure lurarna är värda 300.- mer än Sony-lurarna, även om de också anses vara bra. Så det är nog helt enkelt en fråga om hur mycket man är villig att lägga ut

Annars finns det en mellanmodell som heter EX51 som har samma element som EX71, tror dock designen plus tillbehören är olika. De är lite billigare.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Annars kan Sennheiser MX500 vara värda att lyssna på om man är ute efter snäckor i lägre prisklassen.

Permalänk
Medlem

rekomenderar verkligen sony EX51. Kanon bra snäcka som sitter behagligt i örat o som har ett rimligt pris.

Permalänk

Lånar denna tråd lite Ska köpa mp3spelare snart och vill ha ett par kraftiga hörlurar, inga snäckor. Borde inte kosta mer än 700-800 spänn. vad kan man välja?

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Misstänker att ett par "stora" lurar såsom koss porta pro inte riktigt orkas drivas runt av den lilla spelarn...

Permalänk
Medlem

Köp Koss Porta Pro. Jag blev minst sagt överraskad när jag lyssnade hos min polare. Att såna lurar som ser ut att vara vilket skit som helst låter så otroligt bra gjorde mig förvånad

Permalänk

köpte Sonys snäcklurar. helt ok ljud men kunda bara använda dom stora silikonplopparna. En satt lite löst och ramlade av vid en promenad. Sony vill ha 250 spänn för en ny silikonplopp till sina sketna hörlurar. Nästa lika mycket som ett nytt kitt. Ingen garanti om jag inte hittar åt den ute på gatorna. Wohoo! Död och spetälska åt sony, världens sämsta support. 500 spänn på några låtlyssningar. Mysigt. Köp porta pro.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123768&cks=PRL

Grymma lurar som ändå är förhållandevis billiga jämför med vad dom kostar på vissa andra ställen.

Permalänk
Avstängd

Köp inte Koss Porta Pro, visst dom låter bra. Men hörlurarna släpper ut allt ljud till omgivningen runt dig. jag tycker om att lyssna på lite högvolym ibland och det låter i hela rummet, och att inte tala om när man lyssnar på bussen. Musiken hörs i hela bussen.

Köp inte!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croman
Köp inte Koss Porta Pro, visst dom låter bra. Men hörlurarna släpper ut allt ljud till omgivningen runt dig. jag tycker om att lyssna på lite högvolym ibland och det låter i hela rummet, och att inte tala om när man lyssnar på bussen. Musiken hörs i hela bussen.

Köp inte!

Gör det nått?

Eller lyssnar du på Brittan och inte vill bli avslöjad? (:D;))

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Gör det nått?

Eller lyssnar du på Brittan och inte vill bli avslöjad? (:D;))

Nej men jag kanske inte vill höra när du lyssnar på Death Metall om jag sitter bakom dig på bussen och du kanske inte vill höra Brittan när du är på väg hem efter en jobbig dag på/i jobbet/skolan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croman
Nej men jag kanske inte vill höra när du lyssnar på Death Metall om jag sitter bakom dig på bussen och du kanske inte vill höra Brittan när du är på väg hem efter en jobbig dag på/i jobbet/skolan.

Håller fullständigt med. Det är så irriterande när folk har lurar som läcker så mycket att man hör lika bra trots att man inte har dem på sig.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
Lånar denna tråd lite Ska köpa mp3spelare snart och vill ha ett par kraftiga hörlurar, inga snäckor. Borde inte kosta mer än 700-800 spänn. vad kan man välja?

Jag har beställt en iRiver 799 och ett par Sony V700DJ-lurar. Jag tycker det är oerhört sköna lurar på alla sätt och viss. Bra ljud, myckt ljud, släpper inte in något ljud, släpper inte ut något ljud, är riktigt hållbara, sköna (vilket dock kan vara något subjektivt, vissa klagar på att de klämmer runt öronen om man använder dem länge, jag ska dock använda dem i kortare perioder mestadels) och de är ganska snygga också. Inte jätteprotabla men det är inget problem för mig.
De kostar dock lite mer än 800:- om man köper i Sverige (jag köper iriver 799 + lurar för runt 2500:- från USA, sjuka prisskillnader, har du möjlighet att smidigt handla därifrån så gör det! bhphoto.com kör jag på), lillebror V500 får du inom din budget. Kolla på dessa! Men det finns ju hur mycket lurar som helst där ute som säkert är bra. Det beror ju lite på vad man prioriterar också.

Det här med att driva stora lurar med små bärbara prylar ska inte vara något problem. Jag har läst så mycket jag kan om saken och har inte hittat någon som har något negativt att säga. Dj-lurar är förhållandevis lättdrivna. Man kanske inte ska räkna med att man har precis den batteritid som tillverkaren säger, men för mig spelar det ingen större roll om jag har en batteritid på 40 eller 20 h.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The plug är bra när man väl fått in dem, problemet är just att det tar tid att få in dem. Nu finns det dock nyare pluggar till dem som är lättare att få in än dom som följer med.

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee

De kostar dock lite mer än 800:- om man köper i Sverige (jag köper iriver 799 + lurar för runt 2500:- från USA, sjuka prisskillnader, har du möjlighet att smidigt handla därifrån så gör det! bhphoto.com kör jag på).

Vad valde du för fraktsätt?

USPS - Airmail Parcel Post
10-14 Days Delivery $33.75

USPS - Global Express Mail
5-7 Days Delivery $42.75

UPS Express
3-5 Business Days Delivery $40.50

FedEx Priority
3-5 Business Day Delivery $86.50

Är inte så sugen på dyra FedEx. UPS Express borde väl duga?

Edit: Vad är det här för jobbigt nu då?

If you are a first time "mail order or on-line" customer, or if you are using a new or different credit card for the first time at B&H, upon completing your on-line order, you must fax or e-mail a copy of both sides of your credit card to 212-239-7549 Our e-mail address is verification@bhphotovideo.com, (Does NOT apply to customers from Canada).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Jag har beställt en iRiver 799 och ett par Sony V700DJ-lurar. Jag tycker det är oerhört sköna lurar på alla sätt och viss. Bra ljud, myckt ljud, släpper inte in något ljud, släpper inte ut något ljud, är riktigt hållbara, sköna (vilket dock kan vara något subjektivt, vissa klagar på att de klämmer runt öronen om man använder dem länge, jag ska dock använda dem i kortare perioder mestadels) och de är ganska snygga också. Inte jätteprotabla men det är inget problem för mig.
De kostar dock lite mer än 800:- om man köper i Sverige (jag köper iriver 799 + lurar för runt 2500:- från USA, sjuka prisskillnader, har du möjlighet att smidigt handla därifrån så gör det! bhphoto.com kör jag på), lillebror V500 får du inom din budget. Kolla på dessa! Men det finns ju hur mycket lurar som helst där ute som säkert är bra. Det beror ju lite på vad man prioriterar också.

Det här med att driva stora lurar med små bärbara prylar ska inte vara något problem. Jag har läst så mycket jag kan om saken och har inte hittat någon som har något negativt att säga. Dj-lurar är förhållandevis lättdrivna. Man kanske inte ska räkna med att man har precis den batteritid som tillverkaren säger, men för mig spelar det ingen större roll om jag har en batteritid på 40 eller 20 h.

Hur gör du med tull och skatt avgifterna?

Permalänk
Medlem

Jo, det är ju lite krångligt det här med betalningen med kort. Att man behöver maila över bilder på sitt kort är ju en aning besvärligt, men jag tycker det är värt det. Bättre att de är försiktiga så att det blir svårare för bedragare. Jag har ett speciellt kort som jag bara använder till att handla över nätet med, sätter över lagom mycket pengar till det när det är dags. Jag tycker inte det är något problem att skicka över bilder på kortet. Hur många betlar inte med kort på restaurang etc. och låter kyparen gå iväg med det?

Vad gäller frakt kommer jag inte riktigt ihåg, något billigt blev det. Jag har halvsläkt (flickväns lillasyster) som bor i USA så jag sickar grejerna till henne. Tjejernas föräldrar ska över till staterna nu så de plockar med sig grejerna hem. Detta gör ju att jag även slipper tull/moms och kan köra på billigare frakt. När man köper saker i NY och skickar till annan stat så slipper man även deras moms (som ligger på 8,25% i NY om jag inte minns fel).

Att kunna skicka grejerna inom USA för att någon ska kunna ta hem dem åt en gör ju det hela oerhört smidigt. Men även om man räknar in moms/tull så brukar det ofta bli billigare än att köpa i Sverige. Det beror ju lite på hur dyra grejerna är man köper. En 799 går väl på runt 3000:- i Sverige och lurarna 1500:- Skulle jag köpa grejerna och frakta till Sverige skulle jag ändå komma ganska långt under 4500:- för grejerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man får ändå rätt okej hörlurar med till Iriver spelarna..
Har själv en 390..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damon
Man får ändå rätt okej hörlurar med till Iriver spelarna..
Har själv en 390..

Jag tycker de är i stort sett lika dåliga som de flesta andra lurar som följer med MP3-spelare. Fast jag jämför allt med Shure E2c och E3c vilket kanske inte är en schyst jämförelse.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Skulle tagit EX-71.

LeonHart: Det beror på vilken man köper, om man köper 795 eller över får man MX400 som är väldigt bra lurar för att vara så billiga.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Skulle tagit EX-71.

LeonHart: Det beror på vilken man köper, om man köper 795 eller över får man MX400 som är väldigt bra lurar för att vara så billiga.

Har en 995 och alltså ett par MX400. Hur bra de är beror givetvis på vad man jämför med som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

skulle köpt porta pro, shure eller grado sr-60

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Porta Pro till min iRiver 790. Kunde inte varit mer nöjd!

Visa signatur

Jag drar.