Sapphire 9800 Pro - Totalhaveri?!

Permalänk
Medlem

Sapphire 9800 Pro - Totalhaveri?!

Tjenare!
Har ett väldigt underligt och frustrerande problem med mitt Radeon 9800 Pro. Grafikkortet fungerar inte under Windows XP med drivrutiner!!!

Grafikkortet fungerar dock, jag kan använda datorn "normalt" förutom att inga riktiga drivrutiner är installerade, istället använder windows "safeVGA" drivrutiner. Då jag försöker installera riktiga Cataclyst drivrutiner startar datorn om så fort som laddningsskrämen för Windows försvinner, alltså innan man skall logga in. Och jag får antingen starta datorn i felsäkert läge (vilket fungerar pga safeVGA drivrutinerna) eller återställa datorn till en tidigare punkt, vilket tar bort de drivrutiner jag installerade innan. Jag kan dock installera drivrutinerna men så snart jag försöker "använda" dom så får jag upp en svart skärm, och några sekunder senare startar datorn om sig.

Jag har testat att formatera datorn och installera om, men felet kvarstår.

Kan även notera att felet uppstod då jag flyttade datorn till en kompis då vi skulle ha ett litet "mini-lan".

Vad är det för fel!?! Kan det röra sig om ett hårdvarufel som uppstått när datorn flyttades!? Har kollat på kortet efter synliga skador, men utan resultat.

Tack på förhand!