Gruppköp: 200GB diskar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inte tillgång till inloggning hos svenska distributörer f.n så jag kan se va inköpspriset ligger på, men det finns en på forumet som har det, kommer bara inte ihåg vem.

Permalänk
Avstängd

Jag är med på 200gb om priset blir bra.
1-3st isåfall typ

Permalänk
Medlem

Jag är med på 1 hdd, minst 200 gb, beroende på vad priset blir.

Hur löser man frakt och så, vidare till de mörkare delarna av vårt avlånga land?

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag vill inte låta negativ men hade ni vetat hur små marginaler det är på hårddiskar så hade aldrig denna tråden skapats. Det finns nästan inga kvartersbutiker kvar och det finns en anledning till det.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H2o
Jag vill inte låta negativ men hade ni vetat hur små marginaler det är på hårddiskar så hade aldrig denna tråden skapats. Det finns nästan inga kvartersbutiker kvar och det finns en anledning till det.

du måste skoja, det finns minst en datorbutik i varje förort och hela innerstan kryllar av datorbutiker, fast det beror vart du bor liksom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrhalil
du måste skoja, det finns minst en datorbutik i varje förort och hela innerstan kryllar av datorbutiker, fast det beror vart du bor liksom.

Tror inte sthlm har så många fler datorbutiker per capita jämfört med andra städer/mindre orter.
Och de har definitivt inte större marginaler.
Jag kan bara säga till er som tror att ni kan köpa
hårddiskar till fyndpriser; ni kommer bli väldigt förvånade
om ni får se inköpspriserna hos svenska distributörer och snabbt förstå att det inte finns mycket att hämta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrhalil
du måste skoja, det finns minst en datorbutik i varje förort och hela innerstan kryllar av datorbutiker, fast det beror vart du bor liksom.

Tja... jag bor i Göteborg och tittar jag mig omkring så visst finns det några lokala datorhandlare men dom dyker upp och försvinner sedan igen efter att deras "starta-eget-stöd" upphört. Jag menar det inte finns någon kommersiell grund för att driva en lokal datorhandel idag. Så även om det en gång fanns seriösa sådana så är dom numera till 80% utslagna.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Avstängd

Inet, Microstore och Datalätt har väl funnits ett bra tag nu, PCKungen bytte väl namn från Westium i våras vill jag minnas. Det verkar som om de alla går bra iaf. Men jag tror att de har insett att bara ha dataprylar till rätt priser är inte tillräckligt. Det ska vara bra, kunnig och trevlig personal också, servicen måste ligga på en nivå som kanske inte en internetbutik i stil med Komplett kan ge, dvs support ansikte mot ansikte.

Permalänk

för er som var intresserade av vad jag sa förut om att köpa från asien... jag har kollar upp hur mycket en 200GB kostar i filipinerna... och det är ca 7000 Filipinska Peso = i dagens penga värde blir 849,10 SEK.

är inte så stor skillnad mot här hemma som jag pekade på förut...

Men detta var en seriös butik.

det är ide 7200rpm jag kollat på... så ni vet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Länka gärna

Permalänk
Medlem

Lååååååååångsökt och göra gruppköp, ni ÄR snålare än smålänningar eller är ni det?

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.