Permalänk
Medlem

Telia eller något annat

Jag får hela tiden jobbiga men mycket kortvariga avbrott med mitt internet. Det stängs av ungefär en sekund någon gång då och då så att jag far utt ur alla hubar i dc++, fryser fast i online spel och stopning av nerladdningar från nätet. (irriterande då man tankat en fil i 5 h och det blir en störning så att den stoppas.)

Jag har telia 0,5 mbit och en trådlös router. Jag känner andra som har samma problem med samma internet och jag undrar om det är något fel med telia 0,5 mbit eller om det är något annat och hur jag då ska fixa det.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Har telia några driftstörningar i sitt nät så kan du kolla upp det på deras hemsida... men enligt mina erfarenheter så är telia väldigt bra... enda gången mitt bredband krånglade var när MS Blast kom... och jag är inte säker på om det var hos mig eller telia...

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Medlem

Tips.
Testa utan routern.

Permalänk
Medlem

testat utan resultat

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

OK... men telia har inga driftstörningar för tillfället... kan de vara kassa telefonledningar i ditt hus? Bor du långt ifrån telestationen?

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk

har samma problem med telia 8mb.. men jag kopplade om mitt första jack till ett annat jack längre bort.. så nu ska jag testa byta tillbaka till gamla jacket eftersom det kanske e kassa kablar eller för långt till första jacket.

Permalänk
Medlem

Kolla om möjligt med ett annat ADSL modem. Chansen finns ju att ditt är paj och tappar synk med (o)jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem

Re: felia eller något annat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Jag får hela tiden jobbiga men mycket kortvariga avbrott med mitt internet. Det stängs av ungefär en sekund någon gång då och då så att jag far utt ur alla hubar i dc++, fryser fast i online spel och stopning av nerladdningar från nätet. (irriterande då man tankat en fil i 5 h och det blir en störning så att den stoppas.)

Jag har telia 0,5 mbit och en trådlös router. Jag känner andra som har samma problem med samma internet och jag undrar om det är något fel med telia 0,5 mbit eller om det är något annat och hur jag då ska fixa det.

Paralellt kopplade jack?
Inte kopplad i första telejacket?

Det låter onekligen som om det är något i hemmet som stör signalen från modemet, dock brukar det vara gaska ovanligt med signalstörningar i övrigt med så pass låga hastigheter.

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk

Kan vara problem på din splitter. (Proppen som sitter mellan ADSL-modem och teleuttag)