D-Link 604 Router Hänger sig ? - LÖSNING!

Permalänk
Livsnjutare 😎

D-Link 604 Router Hänger sig ? - LÖSNING!

Om ni har en D-link 604 Router som hänger sig då och då, och det inte hjälper med att flasha nytt firmware på den. Då finns en lösning som inte "bryter" garantin lika mycket som en vanlig modd skulle.
Bara att slita loss, torka bort de överflödiga bitarna med kylpasta och skruva ihop.

Här har vi skiten

Skruva upp de två skruvarna i botten, så der det ut så här.

Vad man behöver; Superlim, Kylpasta, en kylfläns + fläkt (modell nordbrygga)

Stryk lim över hela chipet, sedan ta bort i kanterna och lägg en liten klick superlim i var kant. Detta kommer hålla flänsen och fläkten på plats så det skriker om det. Efter detta väl är gjort löda fast kontakterna + är på toppen av 5v kontakten och - på sidan.

Man kan köra såhär...

Eller skruva fast locket igen. Tack vare att det faktiskt finns små hål vid sidorna räcker detta som luftintag/utblås.

Nu ser den ju precis ut som innan, låter inget, och slit loss skiten om du skulle tabba dig vid en firmware eller liknande

Money back for all time

Kommentarer please! ;D

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

haha vad ballt

Visa signatur

Skapare av: http://www.cadero.se - Samla allt på samma plats! Kalender, Adressbok, Favoriter, Filer m.m.

Permalänk
Avstängd

mm, 604: orna blir jävligt varma så det är ju en lösning på problemet iaf

Permalänk
Medlem

Var det värmen som var problemet i ditt fall?

Visa signatur

xciso

Permalänk

Bryter man ändå inte mor garantin? Om man öppnar den och pillar lite i den menar jag.

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk

Jag måste bara fråga, visst går det att redirecta portar med den där routern? Och är den dålig på något sätt eller rekomenderar ni den? Jag har nämnligen en server hos en polare och hans router är inget vidare... Den hänger sig och den vägrar ge samma ip till samma datorer och den ändrar ip på datorerna medan de är igång och.... ja som ni säkert fattar är det inte mycket till server med en sådan router....

Tanken var helt enkelt att hitta billigaste alternativet. Det lutar nu åt en 604:a Är den bra då eller?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

klar 604:an är bra så länge den är väl kyld. dom nyare versionerna Dx ska funka lite bättre än Bx. skulle den börja hänga sig å sånt så släng på en fläkt.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xciso
Var det värmen som var problemet i ditt fall?

Nej jag gjorde det för den var så jävla ful.. ?
Jag skrev ju att det var pga. värmen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Garantin försvinner väl eftersom ena skruvhålet är täckt med en liten lapp? Så är det på min D-Link och så var det på den min förra också.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det är en liten klisterlapp, som inte sitter med epoxy precis, så det är bara att flytta den.

Skulle det hända något efter modden, så fläng bort skiten, tvätta med sprit och flytta dit lappen igen. Hur svårt är det ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Eller så gör man som mig. Ställer FYRA 120 MM deltor på 190 CFM bredvid den.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

... smart

Lol

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

angående 604:an...
de är så att jag kommer inte åt min..
skriver man bara admin o så komemr jag itne in på den...
någon som har en lösning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rugar
angående 604:an...
de är så att jag kommer inte åt min..
skriver man bara admin o så komemr jag itne in på den...
någon som har en lösning?

stäng av (bort med ström) och nollställ den - sedan kommer du in...
(min var inte helt pigg på att nollställas, det tog typ 4 försök efter att jag hade glömt mitt lösen)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
stäng av (bort med ström) och nollställ den - sedan kommer du in...
(min var inte helt pigg på att nollställas, det tog typ 4 försök efter att jag hade glömt mitt lösen)

om d e nått jag har gjort så e d det
liksom försökt allt känns d som, den funkar juh o så när den e igång, men man komemr itne åt den liksom...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Prova att använda en annan browser..

IE funkade inte alls för mig, så jag nollställde och nolställde, men utan resultat.
Sedan så provade jag firefox efter en nollställning, och det fungerade... skumt som fan. Fick iaf uppgraderat firmware och nu går den att accessa via både IE och FireFox utan problem!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_dock
Prova att använda en annan browser..

IE funkade inte alls för mig, så jag nollställde och nolställde, men utan resultat.
Sedan så provade jag firefox efter en nollställning, och det fungerade... skumt som fan. Fick iaf uppgraderat firmware och nu går den att accessa via både IE och FireFox utan problem!

aha... skall testa det.. tackar!

Permalänk
Medlem

Eller så gör man så här

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Eller så gör man så här

http://ogc.mine.nu/604.jpg

Har redan sett den, det var din som gav insperation till min modd.. den som var före din är inte så mycket att hänga i julgranen. Hade först tänkt att ta fläkten ifrån en Thaisol fläns och köra på 5v, inmoddad i chassit. För när den hänger utanför ser det så jävla illa ut :/

Men tack för insperationen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag prövade en grej på en polares 604:a, han hade problemet att den loggade ur honom titt som tätt och att han inte kunde ha två burkar inkopplade samtidigt (lite meningslöst med en router då). Det jag gjorde var att låsa IP:na till datorerna så att dom hade samma hela tiden, var väl nån DHCP störning antagligen, och nu verkar den funka som det är tänkt.

Permalänk
Medlem

Re: D-Link 604 Router Hänger sig ? - LÖSNING!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_dock
Stryk lim över hela chipet, sedan ta bort i kanterna och lägg en liten klick superlim i var kant. Detta kommer hålla flänsen och fläkten på plats så det skriker om det.

"Bryter" inte detta på garantin som en vanlig modd skulle göra. Jag kan säga att det är betydligt enklare att utnyttja garantin istället så du får en som inte blir så varm eller reklammera till leverantörer så du får byta dem mot någon annan router.
Har bytt ut de jag haft på garantin och den senaste & sista jag hade var en Dx-version som knappt vart varm men den sålde jag och nu kör jag 3com och har sedan dess aldrig haft något värmeproblem.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Livsnjutare 😎

Re: Re: D-Link 604 Router Hänger sig ? - LÖSNING!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
"Bryter" inte detta på garantin som en vanlig modd skulle göra. Jag kan säga att det är betydligt enklare att utnyttja garantin istället så du får en som inte blir så varm eller reklammera till leverantörer så du får byta dem mot någon annan router.
Har bytt ut de jag haft på garantin och den senaste & sista jag hade var en Dx-version som knappt vart varm men den sålde jag och nu kör jag 3com och har sedan dess aldrig haft något värmeproblem.

Klart att detta bryter mot garantin med, men det går ju att ta bort skiten så att det inte märks att något varit där.. lite jobbigare än försöka lappa ihop ett 70mm hål.

Jag köpte min router på NetonNet, problemet är bara att om du reklamerar den, och får en ny... så får du just en NY, av SAMMA modell.
Det går inte att göra undantag för detta. Och det faktum att 90% av alla 604 har problem är ju bara till att inse fakta. Bättre att göra något, än inget alls och leka starwars med strömkontakten ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

jag sket i min garanti så jag borrade en jäkla massa hål i locket. Löste mina problem. Dessutom står den ute i hallen och inte i närheten av varmluft (stod på burken innan).

behövde ingen fläkt. Dessvärre är min 604 INTE anpassad för 100mbit som jag fick häromveckan så just nu är den urkopplad hehe

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag tänkte också borrat innan, men jag sket i det iom. att det gör ju åverkan på "chassit"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Så dem blir så varma alltså? Min har aldrigt blivit så jävla varm.. dock vägrar den att forworda porten 443 till min server >_<

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Jag köpte en av de första 604 som kom till sverige. Jag hade stora problem med den. Tog ett halvår innan det kom en firmware som fixade problemet. Det som var problemet då var att 604 absolut skulle byta ip varje timme. Alltså det som den blev tilldelad på nätet. Varje timme krävde den nytt. Min spel server tyckte inte detta var så skojigt och slängde ut alla varje timme. Nu kör jag inte min som router längre eftersom jag kopplat bort dhcp och kör den som switch. Men jag minns att firware som kom då gav mig valmöjlighet att behålla ip upp till en vecka.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: D-Link 604 Router Hänger sig ? - LÖSNING!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_dock
Klart att detta bryter mot garantin med, men det går ju att ta bort skiten så att det inte märks att något varit där.. lite jobbigare än försöka lappa ihop ett 70mm hål.

Jag köpte min router på NetonNet, problemet är bara att om du reklamerar den, och får en ny... så får du just en NY, av SAMMA modell.
Det går inte att göra undantag för detta. Och det faktum att 90% av alla 604 har problem är ju bara till att inse fakta. Bättre att göra något, än inget alls och leka starwars med strömkontakten ?

Klart att det syns att någon har superlimmat något på kretsarna och sedan bryter bort det när de felsöker den.
Dessutom så skulle jag vilja få reda på vad du fått informationen att 90% av 604orna har värmeproblem. De nyare jag haft har inte lidit av detta problem och inte de övriga jag beställt och sålt i datorpaket som jag byggt ihop. De har funkat bra att köra 24/7 utan någon nedkoppling, överhettning eller liknande.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

tja jag lånar tråden lite jag har di 624+ å den slänger mig ur nätet då och då, kan det bero på värmen elle ska jag testa å upgradera firmware? elle nån som har en lösning, sitter på telia 8mbit

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Livsnjutare 😎
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osires
tja jag lånar tråden lite jag har di 624+ å den slänger mig ur nätet då och då, kan det bero på värmen elle ska jag testa å upgradera firmware? elle nån som har en lösning, sitter på telia 8mbit

Du skall uppgradera firmware, det löser ditt problem till största sannolikhet!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

nån som har en länkt till en ny firmware, skulle vart skitnice.. tack på förhand

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI