Permalänk
Avstängd

CPU egenskaper
CPU typ Intel Pentium 4A, 2400 MHz (4.5 x 533)
CPU alias Northwood, A80532
CPU stegning B0
Ursprunglig klockhastighet 2400 MHz

Vilket program ska jag använda för o clocka detta? !!Skicka länk!!

Visa signatur

Paka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Nightmare
Bra skrivet

Men jag fattar inte står det hur man överklockar ett stycke Amd Athlon64 här nån stans jag kan inte hitta det iaf...

Nej inte jag heller, skulle någon kunna lägga upp ett URL där det står utförligt hur man gör?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Hur höjer jag fsb:n på en AMD K6-2 450mhz med VIA VT82C501(MVP4) Chipset eller
VIA VT82C686A Chipset moderkort??

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel Core i5 2500K | xfx geforce gtx 260 | 2x4GB Corsair XMS3 1600Mhz CL9 1,5V | Intel SSD 320 120GB | Asus Xonar Essence STX | Corsair TX 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Lägg till denna:
Corsair Memory Basics Presentation
http://www.corsairmemory.com/memory_basics/153707/

Mycke bra gemomgång om minne (gäller alla minne även icke corsair)

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Medlem

hur klockar man en P4 3.2 Ghz? tack på förhand

Visa signatur

greets

Permalänk
Medlem

dags att uppdatera kanske? den här FAQen känns VÄLDIGT utdaterad!

Permalänk
Medlem

Mjo, dags att lägga in lite om AMD64...

Permalänk
Medlem

nån som kanskicka te min mejl hurman clockar???snarast har det i uppsats te skolan....:P backslash_88@hotmail.com tack på förhand

Visa signatur

Chu the Vampire

Permalänk
Medlem

Skulle behöva några bra Bios inställningar till

Asus P4P800-E Deluxe
P4 3,2 8MB cache
Samsung 512MB DDR PC3200, 400MHz 184-pin

Tack på förhand...

Visa signatur

Haraya: jag är inte bög. jag gillar bara att titta på bögporr.. ibland.

Permalänk
Medlem

Ni kanske ska skriva till att man kan få korrupt installation när man klockar.

Satt och klockade min A64 Winch. 3000+ lite och då fick jag att NTLDR inte fanns. Starta om, reseta bios. Då fanns inte min partition kvar. Var tvungen att helt installera och formatera om.

Permalänk

beskriv procedur för att låsa upp Multiplyer på Sempron! (Socket A)

1: vilka bryggor?
2: funkar det utan "CPUMSR" och liknande progg? alltså med bara bios?

Visa signatur

// TWi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Ni kanske ska skriva till att man kan få korrupt installation när man klockar.

Satt och klockade min A64 Winch. 3000+ lite och då fick jag att NTLDR inte fanns. Starta om, reseta bios. Då fanns inte min partition kvar. Var tvungen att helt installera och formatera om.

Haha, samma sak hände för mig Hände även att det stod typ, "ROOT CHECKSUM OK! LOADING FREEDOS!" ett par rader när jag startade datorn (den stannade där, den började aldrig ladda windows).

Permalänk

Hejsan. Har köpt ett Asus kt880 moderkort. Nu när jag hade satt i allt hade moderkortet eller bios resetat cpun så den kör på något standard (säkert läge). Processorn är en Amd Athlon XP 2200+ men i bios visar den bara 1500+.

Någon somhar samma moderkort som kan förklara var man ställer in fsb? det ska antagligen vara på 133 har jag för mig.

Eller kan man klocka upp processorn till 2200+ medhjälp av bara mulitpli? typ 8x eller något?

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en ny topic om min CPU men jag skriver här med iallafall:

AMD Athlon 64 2800+, klockad från 1800MHz till 1980MHz.

Jag gjorde detta genom att ändra FSB från 200 till 220, men jag vill komma upp i snabbare hastigheter. Vad behöver jag göra? Jag har all information om min dator på min postning... förrutom chipset, vilket är nForce3 250.

EDIT:

Jag kan ändra volten och multipliern på BIOS nu. Vad ska jag ställa in för värden? Finns det något risk att förstöra min CPU om jag ställer in fel?

Jag vill ha prestanda i spel, jag bryr mig inte om 3Dmark eller höga siffror...

EDIT:

Yes! Jag klockade den till 2,19GHz genom att sätta multipliern till 9 och FSB på 244! Jag behöver alltså inte ändra på volten? Går det bra att exprimentera upp högre höjder riskfritt? Vad kan hända om datorn inte går med på hastigheterna? Går det att förstöra CPU:n?

Vad gör det för skillnad i klockningen om jag har bättre kylning och luftgenomflödning?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hur överclockar man en sempron då??

Visa signatur

Amd, Dfi lanparty Sli-d, amd opteron 146 2.0@3.1ghz, ballistix 512mb 500@600mhz, hitachi 160gig sata, 17" tft skärm 8ms,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^suddis^
hur överclockar man en sempron då??

Du är väl en nybörjare på klockning? Jag har iallafall sett dig fråga nybörjarfrågor..

Läs på väldigt noga om klockning innan du försöker dig på det..

Jag gjorde samma misstag. Jag har tur att min hårdvara inte är sönder. Tur att det finns vänliga personer som varnar.

För övrigt tror jag att en Semptron klockas som en vanlig CPU, fast den är inte så bra på det, så förvänta dig inte mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Du är väl en nybörjare på klockning? Jag har iallafall sett dig fråga nybörjarfrågor..

Läs på väldigt noga om klockning innan du försöker dig på det..

Jag gjorde samma misstag. Jag har tur att min hårdvara inte är sönder. Tur att det finns vänliga personer som varnar.

För övrigt tror jag att en Semptron klockas som en vanlig CPU, fast den är inte så bra på det, så förvänta dig inte mycket.

har conected l5 bryggorna med blyerts men det verkar inte funka riktigt..
vet inte var jag ska ställa upp vcoren, det finns då ingenstan i bioset..

Visa signatur

Amd, Dfi lanparty Sli-d, amd opteron 146 2.0@3.1ghz, ballistix 512mb 500@600mhz, hitachi 160gig sata, 17" tft skärm 8ms,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^suddis^
har conected l5 bryggorna med blyerts men det verkar inte funka riktigt..
vet inte var jag ska ställa upp vcoren, det finns då ingenstan i bioset..

Ärligt talat så är jag inte så bra på det här med Semptron-överklockning. Vilket moderkort har du? Det ser olika ut i BIOS för olika moderkort, beroende på hur tillverkaren gjort det.

Om att connecta L5-bryggorna är din uppgift tycker jag du borde använda silverfärg istället. Pensla på eller något. Det leder mycket bättre men är dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Ärligt talat så är jag inte så bra på det här med Semptron-överklockning. Vilket moderkort har du? Det ser olika ut i BIOS för olika moderkort, beroende på hur tillverkaren gjort det.

Om att connecta L5-bryggorna är din uppgift tycker jag du borde använda silverfärg istället. Pensla på eller något. Det leder mycket bättre men är dyrare.

sitter ett msi km4am-v men ska byta till gigabyte 7nf-rc nu i veckan..

Visa signatur

Amd, Dfi lanparty Sli-d, amd opteron 146 2.0@3.1ghz, ballistix 512mb 500@600mhz, hitachi 160gig sata, 17" tft skärm 8ms,

Permalänk

asså jag har köpt ett 6800gt AGP. och jag har sökt och sökt överallt på sweclockers om hur man låser upp PIPSEN?? men jag hittar inte svaren nånstans... en sak till hehe vad är pipes??

sorry men jag e inte bäst på grafikkort ser man pipsen på korten om man titter på den?

någon som kan ge länken till dessa frågor, tack i förhand!!

hare gott!- sa räven

Visa signatur

P4. 3.0GhzE. Moder:Abit-Ai7. PC3200 1gb. POW 6800gt 256MB 436/1200. HD-160gb. Altec Lansing 621.

Permalänk
Medlem

Överklocka p4 processor

hej, sitter på en p4 processor 2.8 ghz, 2.5 g ram och ett geforce 7600 gs.
jag skulle gärna, om det går, på ett enkelt sätt, överklocka min processor lite, eftersom den inte riktigt hänger med de andra komponenterna. Grafik kortet klockade jag lite, andvände powerstrip, tackvare den fina guiden här:D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej, en fråga... Jag har en Intel Celeron på 2400 MHZ. Den sitter i Socket 478 och socketen klarar bara upptill 400 i busshastighet. Går det att sätta in en Intel Pentium på 3000 MHZ som är avsedd för busshastigheten 800?

Tack för svar
/Meatball

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!