CS: Source: Skriv era IP till bästa servrar!

Permalänk
Medlem

CS: Source: Skriv era IP till bästa servrar!

Tänkte vi kunde göra en tråd där vi tipsar varandra om bra servrar till CS: Source.

Kraven för servrarna tycker jag ska vara:

* Servern ska vara Svensk (p.g.a. ping)
* Ha under ~33 ping, gärna under cirka 25 (ju lägre desto bättre)
* Inga fusk servrar givetvis
* Inte över ~30 ping i spelet
* Inga servrar med plats för mer än 24 spelare (p.g.a. lagg)

Det är väll det som gäller.

Så skriv IP adressen (HELA ip adressen) till era bästa servrar ni brukar lira, glöm inte att hålla er innanför kraven så att säga.

[color="red"]Här är listan med servrar:

194.17.45.69:27015

83.226.143.139:27015

[/color]

Jag kommer fylla på listan allt eftersom jag/ni hittar fler bra servrar.

EDIT: Såg att det fanns en klistrad servertråd, men det finns kanske 1 eller max 2 CS:S servrar, så jag tror denna tråd kommer få in dom som spelar CS:S mer. (kanske klistra?)

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

"Inte över ~30 ping i spelet" är lite svårt tycker jag. Ta inte över ~50 istället.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

en "rutinerad" cs spelar vet hur mkt 40 ping är, va nyss inne på en som jag hade runt 30-35, det va inte kul, så mkt kan jag säga.

Den här tråden är litegrann för seriösa CS:S spelare...no offense!

men 50 är way to much!

räcker med den dåliga FPS:en som många ändå har i CS:S!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Okej jag är ingen "OMG-PLZ-PWNZ0R-N00BZ0R-1337-H34T0N!!1111"-spelare utan jag lirar för att det är kul och då spelar inte pingen inte så stor roll , bara den är under 80 så är jag nöjd. Sen så finns det ju knappt några svenska servers så den här tråden kommer nog knappast att bli något.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

50 ping... För mycket? Du måste vara en sån som sitter och skriker och skyller på lag varje gång du förlorar. No offense

Permalänk
Medlem

50 millisekunders fördröjning är knappast mycket, jag vet att jag har kassa reflexer, men får du runt 0.050 på denna?
http://www.happyhub.com/network/reflex/

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Sök genom the All Seeing eye istället lite enklare än å behöva gå in på swec och kolla serverar som kanske inte heller är uppe eller bytt ip.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Alltså..problemet ligger väll oxå delvis i att andra spelare har hög ping, men över 50 ping märker man faktiskt av! 50 millesekunder ÄR mycket i sånna här spel där reflexer är så viktiga, ni kanske inte fattar det.

nej, jag får 0.203 som bäst..men du kan inte jämföra det med cs direkt.
om det laggar i cs rör sej motstårnarna hackigt fram, = svårare att träffa.

eckim, tror du inte jag kör genom all seeing eye då? finns inte många servrar där, och den kanske inte hittar alla.

Skapade inte tråden för att få en disskution om hurvida 50 ping är någon skillnad emot 20..skapade för att folk skulle kunna skriva servrar till CSS som dom spelar på här..sen kanske jag satte lite för höga gränser på servrarna, men för helvete, ni kan väll hålla er någorlunda till topic?

står det "vilken ping föredrar du som högst"? som topic på tråden?

nej det gör det INTE!

lite skärpning snälla..!!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

det viktigase på en server är ju inte pingen, det är ju spelarna... hatar dom som kaller en noob bara för att man dödar dom

jag väntar tills www.warzone.nu lägger upp en source server, goa gubbar där

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
50 millisekunders fördröjning är knappast mycket, jag vet att jag har kassa reflexer, men får du runt 0.050 på denna?
http://www.happyhub.com/network/reflex/

Jag klämde 0,013 alldeles nyss;)

Permalänk
Medlem

et finns knappast några servers med mindre än 25 i ping. Lita inte på den siffran i statusrutan, kolla in net_graph 3 får ni se. Man får va gla om man har under 50 i ping.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Nja, jag håller med. Om man måste spela med <30 i ping så ska man nog se sig om efter något annat att göra ett tag :P. 50 är spelbart i mitt tycke.

Bredbandsbolagets servrar är bra, leta IP får ni göra själva.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Måste man ner så lågt vad gäller ping i cs:s? Tacka vet jag rtcw: et som är fullt spelbart om man bara håller sig under 200.

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53358

Jag vet inte vad det står längst upp kan nån förklara?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
Jag klämde 0,013 alldeles nyss;)

Men kan du göra det igen?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Swedish Inferno brukar ja spela på,33 playerserver för dom som gillar lite action.
213.115.93.7:27015

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Swedish Inferno brukar ja spela på,33 playerserver för dom som gillar lite action.
213.115.93.7:27015

äntligen nån som fattar vad detta handlar om, grattis

resten verkar ju tro att detta är nån sorts "vilken ping kan du ha som högst" tråd..tragiskt.

tipsa om servrar eller stay out!

vet att det finns en tråd om servrar redan, varför jag gjorde denna förklarade jag ovan, läs igenom tråden!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

OT:
jag fick 0.015 men jag bara changsade å tryckte å som ni ser på beviset har inte ens bakgrunden bytt färg till deeppink.. så ingen changs i världen att man kan trycka genom reflex på så kort tid.

http://home.svalov2.net/theklown/reflex.jpg

Permalänk
Medlem

jag får inte under 0.203, as svårt ju..man får ju inte fuska å hålla ner knappen så man släpper den när den byter färg, det är fusk !

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

0.09 två gånger utan att fuska

Permalänk
Medlem

83.226.136.75:27015
Throkks playground, dock för många spelare:(

Annars är min personliga favorit
83.226.208.4:27016
notrix0.mine.nu:27016 100Mbit
10 spelare max, och en hejdundrans bra ping!

Permalänk
Medlem

jag får 0.172 : /

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

0.049

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk
Medlem

får 0.025

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

hmm är det bara jag som får: 156.891 ?

Har bevis, lite seg idag asså..

Permalänk
Medlem

prds.mine.nu

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Men kan du göra det igen?

Jag försökte en gång till och då va jag lite långsammare... 0.046

Permalänk
Medlem

0.04 är väl det bästa, men det var på tur.
Annars låg jag på 0.17 i snitt

Permalänk
Avstängd

0.25

Visa signatur

Mobile Armor Division

Permalänk
Medlem

Seriöst. läste ni inte vad denna tråden handlar om? skapa en egen tråd.