Nån som har testat Sphere XP?

Permalänk
Medlem

Nån som har testat Sphere XP?

Vad tyckte ni?

/Marv

Visa signatur

I'm Awesome!

Permalänk
Medlem

hehe
Såg lite roligt ut
hela 38mb minnesanvänding tycker jag är för mycket för att jag skulle kunna tänka mig använda det

EDIT: missanvändningen gick upp mot hela 50mb :/

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var rätt fiffigt och hade rätt hög "flash-faktor" på jobbet.
Speciellt användbart är det inte än, men visst... vi hamnar nog däråt nån gång.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

och detta är vad för något?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If a word in the dictionary were mispelled, how would we know?
Steven Wright

Permalänk
Avstängd

Så coolt... men hög minnesanvändning...

Var det inte SUN eller någon som håller på och utvecklar ett sådant OS?? Kul om MS köper upp det här och utvecklar till nåt eget..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Nozzie, det har redan funnits i MS banor en lång tid... skulle mer tro att det är Sphere skaparen som varit inne på MS hemsida...

Det ser ut att kräva en rätt stor monitor för att bli fint...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Så coolt... men hög minnesanvändning...

Var det inte SUN eller någon som håller på och utvecklar ett sådant OS?? Kul om MS köper upp det här och utvecklar till nåt eget..

Här är suns Project Looking Glass.
http://wwws.sun.com/software/looking_glass/

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Hedersmedlem

Testar nu. Roligt att leka med men man har ju inte vant sig ännu. Jaha då behöver man ha klotformade (insidan) bakgrunder då. Någon som vet vart det finns

Kan meddela att det fungerar perfekt i windows server 2003.

EDIT: Undra hur stor en bra bakgrundsbil skulle bli Om ni testar att använda scrollhjulet så åker man mot sfärens kant, innersidan alltså. På nära håll så ser den inte så högupplöst ut

Hehe testa att starta flera Sphere XP. Blir lite knasigt men man liksom får flera världar tror jag. Jag har svårt att "hålla mig kvar" i den inkappslade (den man inte kan se något svart fönster i, som representerar det andra sphere fönstret).

EDIT 2:
Skulle vara roligt om man kunde styra fönstren när de är i 3D läge.
Skulle fungera som så att man har en pekare som följer fönsrets sida, liksom den finns i en 2D på plattan. När man sedan använder sin vanliga muspekare så kopplas de ihop när man kommer över fönstret. På så sätt så tror jag det blir enklare att verkligen kunna klicka rätt, än att man ifrån 3D ska beräkna position var "klicket" slår ner.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det kan nog bli guld när det fungerar helt ok. Jag skulle verkligen behöva något liknande när man sitter och programmerar med en massa fönster öppna. Lär man sig tekniken är det jäkla smidigt att hoppa mellan program osv. Sen att det är coolt som faen gör ju inte saken mindre bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funkade riktigt dåligt. Kan kanske bero på att jag använder två skärmar.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.